دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن لب و مزایا و معایب آن

  • سحر بهرامی
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

میکروپیگمنتیشن لب یک روش زیبا سازی ، قرینه سازی، و ایجاد رنگدانه بر روی لب ها است که امروز طرفداران زیادی پیدا کرده . این روش مشابه تتو است اما تنها تفاوت آن در دستگاه آن ها است که باعث تفاوت این دو روش شده است.

میکروپیگمنتیشن القای ریزدانه‌های رنگی در حد فاصل قسمت رویی و زیرین پوست است. این کار برای رنگین کردن و رفع نواقص نواحی مورد نظر انجام می‌شود. میکروپیگمنتیشن به آرایش دائمی گفته می شود که برای تمام نقاط آرایشی صورت استفاده می شود اما در این قسمت قصد داریم درباره میکروپیگمنتیشن لبها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

مزایا و معایب میکروپیگمنتیشن لب

در حیطه میکروپیگمنتیشن خدمات متنوعی ارائه می شود مانند: شیدینگ لب، لب سازی، خط لب، رژ لب، هاشور لب، که تمامی این ها هدف مشترکی یعنی زیباتر شدن و برطرف سازی نواقص چهره را دارند.

امروزه بیشتر خانم ها خواستار آراستگی همیشگی هستند اما در خیلی از مواقع امکان پذیر نیست و یا اینکه فرصت آنچنانی برای آرایش صورت ندارند به همین دلیل میکروپیگمنتیشن طرفداران فراوانی را پیدا کرده. اما باید دانست میکروپیگمنتیشن به معنای این نیست که دیگر نیازی به آرایش ندارید بلکه انجام این روش باعث می شود زمانی که حتی آرایشی ندارید ظاهری آراسته داشته باشید.

از فواید میکروپیگمنتیشن لبها این است که برای کسانی که به علت تصادفات رانندگی یا سایر موارد مثل جای جراحی، لب شکری که یک نقص مادرزادی است استفاده فراوانی می شود و باعث می شود لب ها ظاهری طبیعی به خود بگیرند.

مراحل میکروپیگمنتیشن لب

عوامل موثر در میکروپیگمنتیشن لب

بطور کلی عوامل کلیدی در بالا بردن کیفیت میکروپیگمنتیشن موثر است.

  •  آرون گروپس
  1. مهارت فرد پیگمنتر و نیز فوت و فن هایی که در انجام عمل میکروپیگمنتیشن بکار می برد.
  2. زاویه دست  پیگمنتر و دقت در کاشت رنگ
  3. کیفیت رنگ میکروپبیگمنتیشن

زیباسازی لب با میکروپیگمنتیشن لب

اهداف

  • اصلاح رنگ و فرم لب و خط لب به گونه ای طبیعی
  •  ساخت مجدد حالت لب
  • تقویت رنگ خود لب به صورت کامل یا جزیی
  • اصلاح تقارن در موارد پس از اتمام مراحل جراحی
  • اصلاح چروک‌های بالای لب با تکنیک‌های پیشرفته
  • افزایش حجم لب به کمک تکنیک‌های سایه روشن
  • از بین بردن سفیدی بیش از حد لب ها

معمولا برای انتخاب رنگ هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید از هر طیف رنگی چه ملایم و طبیعی و چه پررنگ انتخاب کنید اما باید این نکته را بازگو کنیم که هر چقدر برای میکروپبیگمنتیشن لب‌ها از رنگ های پر رنگ تری استفاده کنید ماندگاری بالا تری دارند البته باید گفت که این عمل بین ۶ ماه تا یک سال ماندگاری دارد. در میکروپیگمنتیشن امکان اصلاح رنگ وجود دارد ولی حذف رنگ نیاز به گذشت زمان است و شانس از بین بردن کامل آن با لیزر کم است.

قبل و بعد از میکروپیگمنتیشن لب

نحوه انجام

در میکروپیگمنتیشن، قبل از شروع به دلیل وجود اعصاب حسی فراوان در لب باید از بی حسی استفاده شود با استفاده از یک سوزن کوچک و نازک نوعی رنگدانه معدنی هیپو آلرژیک را وارد لایه دوم پوست کرده و به آرامی لب‌ها را برجسته و بهبود می‌بخشند. این کار را از قسمت وسطی لب‌ها شروع می کنیم و سپس به طرفین می رویم برخی افراد ممکن است برای دستیابی به نتیجه مطلوب، نیاز به چند بار درمان داشته باشند.

سرعت آرام دستها و دقت در کاشت رنگ مسئله مهمی است و هرچه که بتوانیم از تکرار بیهوده جلوگیری کنیم و با تعداد دفعات کمتری اما با دقت بیشتر، رنگ را در لب بکاریم، در نهایت نتیجه بسیار مطلوبی خواهیم داشت.

از معایب میکروپیگمنتیشن لب‌ها:

به دلیل این که لبها بافتی بسیار حساس و نرمی دارد ممکن است دچار عوارضی از جمله آلرژی، قرمزی و خارش بلافاصله بعد از میکروپیگمنتیشن و در صورت استفاده نکردن از مواد استریل شده امکان انتقال ویروس HiV وجود دارد. پس باید تمام خدمات آرایشی را در مکان های بهداشتی و استریل شده انجام بگیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *