دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش کاشت سبزه در آب و چند نکته کلیدی که باید رعایت کنید

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب با آموزش کاشت سبزه در آب با کمک بذرهای مختلف و نکات طلایی برای کاشت بهتر سبزه درون تنگ ماهی و آب آشنا خواهید شد.

سبزه یکی از مهم ترین اجزای سفره هفت سین که با نزدیک شدن به سال نو اغلب کدبانوها به تهیه سبزه با بذرهای مختلف می پردازند. کاشتن سبزه در آب یکی از انواع روش های جالب و خاص برای تهیه سبزه ها با بذرهای مختلف است و شما می توانید درون تنگ ماهی و آب این مدل سبزه را پرورش دهید.

آموزش کاشت سبزه در آب

برای کاشت سبزه عید نوروز در تنگ آبی می توانید از انواع بذرهای مختلف نظیر گندم و شاهی و لوبیا و عدس و … استفاده نمایید. توجه داشته باشید که کاشتن سبزه درون آب دارای ترفندهایی است که باید رعایت شود تا روند رشد سبزه بدون هیچ مشکلی انجام شود. در مطالب قبلی کاشتن سبزه روی کوزه و کاشتن سبزه فوری آشنا شدید در ادامه این مطلب مراحل آموزش کاشتن سبزه درون آب و تنگ ماهی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

کاشتن سبزه درون آب

مراحل کاشتن سبزه درون آب

۱. برای کاشتن سبزه درون آب ابتدا یک تنگ ماهی و مقداری از بذر مورد نظر خود را تهیه کنید.
۲. بذر را به مدت ۱۲ ساعت درون مقداری آب خیس نمایید و در طول این مدل برای جلوگیری از خراب شدن بذرها آب آن ها را عوض کنید.
۳.  بذرها را درون دستمال تمیز و نخی بریزید و دستمال را در معرض نور آفتاب قرار دهید و بذرهای جوانه زده شده را روزی دو بار آب دهید تا به صورت کامل خیس شوند.

کاشتن سبزه درون آب
۴. بعد از اینکه بذرها جوانه زدند آن ها را درون تنگ ماهی بریزید و این کار را با ضخامت ۳ تا ۴ سانت انجام دهید.
۵. تنگ ماهی حاوی بذرها را در معرض نور آفتاب قرار دهید و روی تنگ را با کمک نایلونی نازک به مدت ۲۴ ساعت بپوشانید و بذرها را روزی دو بار به صورت کامل آبیاری نمایید تا سیراب شوند.

آموزش کاشت سبزه در آب

نکات طلایی برای کاشتن سبزه درون آب

  • اگر برای کاشتن سبزه در آب از بذرهای لعابدار نظیر شاهی و خرفه و خاکشیر استفاده می کنید بهتر است تکه ای ماکت تهیه کنید و بذر را روی آن بمالید سپس ماکت را در انتهای تنگ قرار دهید.
  • بسته به نوع بذر، سبز شدن سبزه ها ممکن است ۵ تا ۷ روز طول بکشد.
  • برای پرورش سبزه درون تنگ باید به میزان آبیاری آن توجه کنید زیرا در صورتی که در آبیاری سبزه افراط شود سبزه خراب می شود بنابراین بهتر است به میزان لازم سبزه آبیاری شود.
  • مکانی که سبزه را در آنجا قرار می دهید باید خنک باشد تا از کپک زدن سبزه جلوگیری شود.

کاشت سبزه درون آب و تنگ

  •  آرون گروپس

ضمن سپاس از همراهی با مراحل کاشت سبزه درون آب، امیدواریم با توجه به نکات طلایی و مراحل ذکر شده بتوانید سبزه زیبا و پرپشتی را درون آب پرورش دهید و سفره هفت سین تان را به کمک این مدل سبزه خاص به زیبایی تزیین نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *