درج مطالب تازه و مرتبط

برای داشتن یک سایت معتبر بر روی مطالب تازه مانور دهید. توجه داشته باشید محتوای کپی و دست دوم برای گوگل خیلی ارزشمند نیست. کپی از سایت های دیگر نه تنها افزایش رتبه سایت در گوگل را به دنبال نخواهد داشت، بلکه ممکن است جریمه و حذف نتایج گوگل را نیز به همراه داشته باشد.

مطالبی که در سایت قرار می گیرند، باید با محتوای سایت ارتباط معنایی داشته باشند و در زیر مجموعه آن قرار بگیرند. ضمن اینکه این مطالب کیفیت لازم در حد اعتبار را داشته باشند. به عنوان مثال اگر محتوای سایت شما در ارتباط با سئو می باشد، گذاشتن آپشنی در مورد تهیه بلیط پیامد منفی برای آن را موجب می گردد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درج مطالب تازه در سایت

زمانی که کاربران با مطالب غیر مرتبط در سایت مواجه می شوند، تصمیم به بستن سریع سایت می گیرند. این ترک کردن یک امتیاز منفی برای رتبه سایت در گوگل خواهد بود. مسلماً سایت هایی که مطالب با محتوا و مرتبط قرار می دهند، برای کاربران در اولویت قرار می گیرند و از این رو ارزش بسیاری دارند.

آپدیت مطالب به شکل مستمر

آپدیت مطالب در سایت باید طبق برنامه ریزی پیش رود و به شکل مستمر انجام گیرد. این موضوع توجه کاربران زیادی را به سوی شما جلب خواهد کرد. ضمن اینکه برای بهبود سئو حائز اهمیت است. گوگل به سایت هایی که مدام به فکر ایجاد تنوع و به روزرسانی در فضای محتوایی خود هستند، اهمیت زیادی می دهد. البته این مطالب در درجه اول باید ناب و تازه باشند. چون این مسئله رنک بالا را برای سایت به دنبال دارد.

متا تگ ها

هر صفحه ای در وب با یک تگ <head> معرفی می گردد که متا تگ ها در زیر مجموعه آن جای می گیرند. در واقع هر صفحه باید با متا تگ ویژه ای معرفی شود. متاتگ توضیحات و متاتگ عنوان، در بالا بردن رتبه سایت جایگاه ویژه ای دارند. ضمن اینکه در این متا تگ ها باید از کلمه کلیدی استفاده نمود.

بهبود رتبه سایت در گوگل

تعداد کلمات کلیدی

از مباحث مهم برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل می باشد. بهتر است کمترین مطلب نوشته شده حدود ۵۰۰ و حداکثر ۱۵۰۰ کلمه را در بر بگیرد. به احتمال زیاد محتواهای زیر ۵۰۰ کلمه توسط گوگل ایندکس نمی شود. این گونه محتواهای کم چگالی مورد توجه کاربران نیز نیستند. میزان کلمات به کار رفته در محتوا اهمیت زیادی دارد. تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در متن باید در حد اعتدال باشد و حدود ۲ تا ۵ درصد از متن را شامل شود.

وجود لینک

استفاده از لینک برای ارتباط دهی بین صفحات وب و سایت ها و همچنین افزایش رتبه سایت در گوگل اهمیت زیادی دارد. برای درج لینک داخلی بین صفحات وب باید از انکر تکست بهره مند شوید. این موضوع باعث ایندکس شدن مطالب و صفحات خواهد شد.

لینک گذاری در سایت

لینک های بیرونی نیز باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود. چون این لینک ها نشان می دهد که محتوای سایت شما از نظر آن ها قابل قبول می باشد. تمام این موارد به شناخته شدن سایت شما در بین رقبا کمک خواهد کرد.

لینک های خارجی در معتبر شناخته شدن سایت شما در گوگل اهمیت زیادی دارند و قطعاً شما را در صفحه اول جست و جو قرار خواهند داد.

شبکه های اجتماعی و فعالیت در آن ها

شبکه های اجتماعی در برگیرنده مطالب بسیاری از سایت های مختلف می باشند. زمانی که این مطالب در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند، رتبه سایت شما افزایش خواهد یافت. بنابراین بهتر است در اتمام هر محتوا لینک لازم برای اشتراک گذاری در شبکه های مختلف را مد نظر قرار بدهید. ضمن اینکه می توانید صفحه ای مختص سایت را در شبکه های اجتماعی برای فعالیت در نظر بگیرید و اشتراک مطالب را در آن نیز پیگیری نمایید.

 تگ Alt عکس

این مزیت ممکن است به شکل مستقیم بر روی رتبه سایت در گوگل تاثیر نداشته باشد اما ارزش این ویژگی زمانی خود را نشان می دهد که عکس ها به شکل واضح بارگذاری نمی شوند یا در هنگام آپلود به نمایش در نمی آیند. در چنین مواقعی بهتر است هر عکس تگ alt اختصاصی مربوط به خود را داشته باشد. ضمن اینکه حامل کلمه کلیدی سایت باشد. در واقع این عکس در گوگل با همین تگ معرفی و نمایش داده می شود. در مواقعی که عکس ها به طور واضح آپلود نمی شوند، جمله درون این تگ ها نمایش داده می شود.

استفاده از تگ Alt عکس برای رتبه سایت در گوگل

بهره مندی از نقشه سایت

یک امتیاز برای سایت شماست. به گونه ای که با نقشه سایت راهنمای گوگل قادر به وب گردی آسان درون سایت خواهید شد. ساختن هر صفحه تازه منجر به ایجاد لینک مرتبط با آن در نقشه سایت شده و این موضوع ایندکس شدن سایت را موجب می گردد.

رتبه سایت در گوگل

سرعت سایت

یکی از مهم ترین ویژگی های در نظر گرفته برای سئو سایت مربوط به بالا آمدن صفحات و عکس های آن می باشد. یعنی این بارگذاری باید در کمترین زمان ممکن اتفاق بیفتد. از این ویژگی با نام سرعت سایت یاد می شود. بالا رفتن سرعت سایت، بر سئو سایت تاثیر مستقیم دارد. در واقع شما با این کار مخاطب خود را از دست نخواهید داد و کاربران زیادی را به سمت خود جلب خواهید کرد. اگر نمایش یک سایت بیشتر از ۲ ثانیه زمان ببرد، این موضوع تاثیر منفی بر روی کاربران می گذارد و باعث ترک سایت خواهد شد. توجه داشته باشید کسانی که به اینترنت روی می آورند، تمایل دارند پاسخ سوال های خود را در کمترین زمان ممکن بیابند. بنابراین سرعت بارگذاری سایت اهمیت زیادی دارد. برای جلب کاربران زیاد همواره بر روی این نکته متمرکز شوید و به آن اهمیت دهید.

نقشه سرعت سایت در سئو

بهینه سازی عکس

منظور از بهینه سازی عکس ها این است که آن ها را در راستای اهداف سئو سایت تهیه و تنظیم کنید. فرمت در نظر گرفته برای عکس ها اهمیت زیادی دارد. چون بعضی از فرمت ها نمایش داده نمی شوند. از عکس های باکیفیت با وضوح بالا در محتوای سایت استفاده کنید. حجم در نظر گرفته شده برای عکس ها کم باشد تا زمان زیادی برای نمایش نیاز نداشته باشد. تمامی این نکات موجب بهبود رتبه سایت در گوگل می شود.