دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پوشیدن کفش پاشنه بلند در بارداری چه عوارضی دارد؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

همه خانم ها دوست دارند که در دوران بارداری نیز به ظاهر خود اهمیت دهند اما باید این را بدانند که کفش پاشنه بلند در بارداری مناسب نیست و باعث ایجاد آسیب به خود و جنین می شود.

یکی از دوران حساس زندگی دوران حاملگی می باشد، که باید اقدامات احتیاطی فراوانی انجام دهید علاوه بر خوردن غذای مناسب و ویتامین ها باید به پوشیدن کفش مناسب نیز در این دوران دقت کند زیرا با کفش های پاشنه بلند نمی توانید تعادل خود را حفظ کنید و دارای عوارض زیادی می باشد در ادامه این مطلب به عوارض کفش پاشنه بلند در دوران حاملگی می پردازیم.

کفش پاشنه بلند در دوران بارداری

 کفش پاشنه بلند در بارداری

پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران حاملگی باعث  ایجاد بی ثباتی می شود و همچنین باعث ایجاد تنش در پشت بدن می گردد احتباس مایعات در دوران حاملگی موجب تورم پا می گردد که این موضوع می تواند راه رفتن را دشوار سازد که در این حالت کفش پاشنه بلند انتخاب مناسبی نمی باشد و دارای عوارض زیادی می باشد:

کمر درد

پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران حاملگی شکل و حالت فیزیکی بدن را تغییر می دهد عضلات لگن به سمت جلو خم می شود و شکل دایره ای به کمر شما می دهد در دوران بارداری، وزن قسمت جلوی بدن به طور قابل توجهی افزایش می یابد که این تغییر شکل فیزیکی بدن باعث کمر درد می شود در نتیجه پوشیدن کفش پاشنه بلند در این دوران باعث می شود فشار بیشتری بر روی مفاصل و لگن وارد شود چون تکیه گاه مناسبی برای آن ها وجود ندارد در نتیجه درد در اطراف مفاصل و رباط های کمر و ناحیه گردن احساس می شود.

عوارض کفش پاشنه بلند در بارداری

التهاب در پاها

دوران حاملگی باعث التهاب در ساق پا، مچ پا و پاها می شود که با پوشیدن کفش های پاشنه بلند مخصوصا در اواخر این دوران باعث بدتر شدن این مشکل می شود زیرا، مایعات بیشتری در قسمت پایینی بدنتان جمع خواهد شد و همراه با پاهای ملتهب ممکن است احساس درد نیز به شما دست بدهد.

کشیدگی عضلات

به دلیل هورمون های بارداری رباط های قوزک پا و ساق پا سست می شود و همین امر باعث کشیدگی عضلات می شود کفش های که قبل از بارداری به راحتی می توانستید بپوشید تنگ تر می شوند و در صورت پوشیدن باعث درد در ناحیه پا می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کفش پاشنه بلند

از دست دادن تعادل

در دوران بارداری به خاطر وزن زیاد و تغییرات هرمونی قدرت مچ پا کاهش می یابد در نتیجه باعث کاهش توانایی حفظ تعادل می شود که با پوشیدن کفش های پاشنه بلند احتمال  از دست دادن تعادل و افتادن بسیار زیاد است و در نتیجه باعث ایجاد آسیب به جنین می شود.

گرفتگی ماهیچه ساق پا

زمانی که برای مدت طولانی از کفش پاشنه بلند استفاده کرده اید باعث منقبض شدن عضلات ساق پا می شود و همین امر باعث گرفتگی ماهیچه ساق پا می شود که در دوران حاملگی تشدید می شود.

کفش پاشنه بلند در دوران بارداری

سقط جنین

احتمال سقط جنین در زنانی که کفش پاشنه بلند می پوشند بسیار زیاد است زیرا این کفش ها خطر افتادن و پیچ خوردن در دوران حاملگی را تهدید می کند بنابراین سعی کنید با نپوشیدن کفش های پاشنه بلند، حاملگی بی خطری را پشت سر بگذرانید.

امیدواریم از مطالب گفته شده در مورد کفش پاشنه بلند در بارداری  بهره برده باشید اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه ها داشته باشید می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *