دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه خمیر فوندانت برای تزیین انواع کیک در خانه

  • ندا خوشرو
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

خمیر فوندانت امروزه در قنادی ها برای تزیین انواع کیک به کار برده می شود اگر ترجیح می دهید که از خمیر فوندانت خانگی برای تزیین کیک استفاده کنید تا پایان مطلب همراه ما باشد تا با طرز تهیه خمیر فوندانت آشنا شوید.

خمیر فوندانت خمیری نرم و لطیف است که تزیین کیک را زیباتر می کند. در تزیین کیک علاوه بر خامه فرم گرفته شده می توانید از خمیر فوندانت نیز استفاده کنید که در ادامه روش تهیه آن را برای علاقه مندان شرح می دهیم.

طرز تهیه خمیر فوندانت در منزل

فوندانت خمیری خوراکی است که به دو روش خانگی و صنعتی می توان آن را برای تزیین کیک به راحتی در منزل تهیه کنید. در این مطلب طریقه ساخت خمیر فوندانت خوشمزه را به ۲ شیوه خانگی به شما عزیزان آموزش می دهیم.

روش تهیه خمیر فوندانت خوشمزه

مواد لازم

  • آب : ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل : ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر قند : ۹۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین : ۱ قاشق غذاخوری پر
  • گلیسیرین خوراکی : ۱ قاشق غذاخوری
  • گلوکز مایع : ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن قنادی: ۵۰ گرم

مواد لازم خمیر فوندانت

روش تهیه خمیر فوندانت

 ابتدا پودر قند را به خوبی الک کنید سپس پودر ژلاتین را در ظرفی بریزید و با آب مخلوط کنید.

tarze tahiyeh khamir fondant (2)

بعد از اینکه پودر ژلاتین را به خوبی در آب حل کردید گلوکز مایع را به پودر ژلاتین اضافه کنید و با قاشق مخلوط مواد را به خوبی هم بزنید. سپس گلیسیرین و وانیل را به مواد اضافه کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

خمیر فوندات برای تزیین زیباس کیک

ظرف مخلوط مواد را بر روی بخار کتری و یا سماور در حال جوش قرار دهید می توانید ظرف را در درون ماکروفر نیز قرار دهید تا مخلوط مواد به رنگ شفاف در آید سپس روغن قنادی را اضافه کنید و اجازه دهید تا روغن با حرارت مواد باز شود.

آوزش طرز تهیه خمیر فوندانت
بعد از اینکه مایع خمیر سرد شد پودر قند را به تدریج به ظرف اضافه کنید و به خوبی با مواد مخلوط کنید.

پودر قند

در مرحله بعدی طرز تهیه خمیر بعد از اینکه پودر قند را در محلول به خوبی حل کردید باید خمیر را به خوبی ورز دهید تا حالت چسبندگی نداشته باشد.

خمیر فوندانت

خمیر فوندانت را بعد از اینکه به خوبی ورز دادید آماده می شود. می توانید از پودر های ژله برای رنگی کردن خمیر فوندانت استفاده کنید که در تصویر زیر مراحل رنگی کردن خمیر فوندانت را مشاهده می کنید.

طرز تهیه خمیر فوندانت در منزل

بعد از اینکه خمیر فوندانت را آماده کردید می توانید آن را در تزیین کیک به کار ببرید.

تزیین کیک با خمیر فوندانت

نکاتی طلایی در طرز تهیه خمیر فوندانت

  1. می توانید در ساخت خمیر فوندانت خمیر را رنگی کنید و برای تهیه خمیر فوندانت رنگی می توانید از رنگ های ژله ای استفاده کنید.
  2. اگر در هنگام رنگی کردن خمیر فوندانت خمیر حالت چسبنده پیدا کرد می توانید مقداری پودر قند به خمیر اضافه کنید و می توانید به ازای هر سه بار اضافه کردن پودر قند به خمیر یکبار گلیسیرین را به خمیر اضافه کنید گلیسیرین خاصیت رنگ پذیری خمیر را بیشتر می کند.
  3. استفاده از گلوکز مایع در خمیر فوندانت باعث کش دار شدن این خمیر می شود.
  4. مایع خمیر باید به خوبی به رنگ شفاف در آید.
  5. پودر ژلاتین را به خوبی در آب حل کنید زیرا اگر پودر ژلاتین در آب به خوبی حل نشود بعد از آماده شدن خمیر به وضوح در خمیر مشاهده می شود.
  6. بعد از اینکه خمیر آماده شد در روی سطح مناسبی مقداری پودر قند بپاشید و سطح خمیر را به کمک وردنه به خوبی صاف کنید.

خمیر فوندانت آماده شد برای تزیین کیک

  1. می توانید چند رنگ پودر ژله را باهم ترکیب کنید تا به رنگ دلخواهتان برای تزیین کیک برسید.
  2. برای نگهداری خمیر می توانید آن را در درون نایلون قرار دهید و خمیر را در درون فریزر به مدت ۶ ماه و در درون یخچال به مدت ۲ هفته نگهداری کنید.
  3. قبل استفاده خمیر در تزیین کیک اگر خمیر سفت بود آن را در به مدت چند دقیقه در درون ماکروویو قرار دهید.

tarze tahiyeh khamir fondant (6)

آموزش تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

خمیر فوندانت از جمله مواد پرکاربرد در تهیه انواع شیرینی و کیک می باشد و طرح های مورد دلخواه خود را می توان با استفاده از این خمیر به راحتی بر روی کیک پیاده کرد. روش دیگری نیز برای تهیه خانگی خمیر فوندانت وجود دارد و آن استفاده از مارشمالو می باشد و به سادگی و خیلی راحت تر می توان این خمیر را در انواع رنگ درست کرد.

مواد لازم:

  • مارشمالو: ۵۰۰ گرم
  • پودر شکر: ۱ کیلو
  • آب: ۲ الی ۵ قاشق غذاخوری
  • روغن: به میزان کافی

نکته: در صورت استفاده از مارشمالو رنگی خمیر تهیه شده نیز زنگی می شود.

تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

دستور تهبه:

ابتدا درون ظرفی مارشمالوهای رنگی را بریزید و ۲ الی ۳ قاشق آب به آن اضافه کنید و ظرف را داخل ماکروویو بگذارید. در صورتی که ماکروویو نداشته باشید شما می توانید به صورت روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم یعنی بخار آب) مارشمالوها را ذوب نمایید.

نحوه تهیه خمیر فوندانت

هر ۳۰ ثانیه یک بار مارشملوها را به هم بزنید و مجددا در ماکروویو را ببندید. چند دقیقه ای این کار را انجام دهید(۲ تا ۳ دقیقه) و سپس پودر شکر را نیز به آن بیفزایید.

مواد را به حدی به هم بزنید و ورز دهید که حالت خمیری مانند پیدا کند. به خاطر داشته باشید که به دلیل چسبنده بودن خمیر باید از روغن برای چرب کردن سطح کار، قاشق و دست های خود استفاده کنید، این کار مانع از چسبیدن خمیر به دست و وسایل درگیر با این خمیر می شود.

در صورتی که از مارشمالوهای سفید رنگ در تهیه خمیر استفاده می کنید می توانید با افزودن رنگ های خوراکی خمیر فوندانت با رنگ مورد احتیاج خود را تهیه نمایید.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

همانطور که مشاهده کردید می توانید خمیر فوندانت را به راحتی در منزل تهیه کنید. با طرز تهیه خمیر فوندانت خوشمزه و زیبا می توانید تزیین کیک زیبا و جذابی را داشته باشید. برای مشاهده آموزش ساخت انواع کیک به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *