دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه پیاز داغ برای تازه کارها!

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مجموعه بهترین و ساده ترین روش طرز تهیه پیاز داغ ترد و خوشرنگ را به همراه نکات طلایی در روش تهیه پیاز داغ مشاهده خواهید کرد لطفا تا پایان مطلب همراه ما باشید.

پیاز داغ  از اصلی ترین ماده غذایی در ساخت و طبخ انواع غذای ایرانی است که نقش بسیار مهمی در طعم غذا دارد از این در این مطلب  را برای افرادی تازه کار ارائه می دهیم  تا بتوانند به راحتی به برای تهیه پیاز داغ اقدام نمایند.

طرز تهیه پیاز داغ

پیاز داغ در طرز تهیه تعداد زیادی از غذاها کاربرد دارد و می توانید برای تزیین انواع آش ها نظیر تزیین آش رشته و آش دندونی از پیاز داغ استفاده کنید

طرز تهیه پیاز داغ

مواد لازم برای یک پیمانه پیاز داغ

  • پیاز متوسط : ۱ عدد
  • زردچوبه : ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن : ۱/۲ پیمانه

روش تهیه پیاز داغ

در ساخت پیاز داغ ابتدا پیاز را به خوب بشویید سپس آن را پوست کنید بعد از اینکه پیاز را پوست کردید به صورت خلالی باریک پیاز را خرد کنید.

خرد کردن پیاز ها

در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را بر روی گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس با حرارت ملایم پیاز ها را سرخ کنید. بعد از اینکه پیاز ها به رنگ طلایی در آمدند زردچوبه را به پیاز ها اضافه کنید و با کمک قاشق پیاز ها و زردچوبه را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و اجازه دهید پیاز ها به مدت ۱ دقیقه با زردچوبه تفت بخورند.

روش تهیه پیاز داغ برای انواع غذاها

  •  آرون گروپس

بعد از اینکه پیاز داغ آماده شد آن را در درون غذای مورد نظر خود بریزید.

پیاز داغ

نکاتی برای تهیه پیاز داغ

  1. بهتر است برای  تهیه پیاز داغ از پیاز تازه استفاده کنید.
  2. اگر مقدار پیاز داغ شما برای غذای مورد نظرتان زیاد بود می تواید پیاز داغ را بعد از اینکه به خوبی خنک شد در درون یخچال نگهداری کنید.
  3. در هنگام طلایی شدن پیاز ها آن ها را به صورت مرتب هم بزنید تا همه پیاز ها به صورت یکدست طلایی شوند.
  4. توجه داشته باشید که اندازه خلال پیاز ها باید به یک اندازه باشد تا پیاز ها یکدست سرخ شوند.

پیاز داغ خوشرنگ

آموزش چند روش دیگر برای تهیه پیاز داغ

پیاز داغ همانطور که در بالا نیز اشاره شد پر استفاده ترین ماده غذایی برای تهیه انواع غذاهای ایرانی بخصوص تزیین انواع آش می باشد که بسیاری از آشپزها با روش های متفاوتی آن را تهیه و مورد استفاده قرار می دهند، همچنین برای طعم دار کردن پیاز از نمک، فلفل یا زردچوبه استفاده می کنند و زعفران را نیز برای عسلی شدن پیاز داغ و خوش طعم شدن آن مورد استفاده قرار می دهند.

روش اول:

چنانچه تمایل دارید پیازی که سرخ می کنید، حالتی ترد داشته باشد باید پیش از سرخ کردن پیاز، مدتی پیازهای خرد شده را درون شیر بخیسانید و بعد پیازها را از داخل شیر خارج کنید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا شیر اضافی آن گرفته و خشک شوند و بعد با روغن سرخ نمایید.

روش دوم:

ابتدا پیاز را خلال کرده و با مقدار کمی آب درون ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید، بعد از این که پیازهای خلال شده بلوری و نرم شدند، از روی حرارت بردارید و آبکش کنید، زمانی که آب پیازها گرفته شد آن را درون روغن سرخ کنید.

روش سوم:

در این روش باید پیازها را به شکل خلالی خرد نمایید، بعد آن ها را داخل آب در حال جوش بریزید تا به مدت ۷ دقیقه بپزند، سپس پیازها را آبکش نمایید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا خوب آب پیازها گرفته شود. سپس مقداری مناسب روغن سرخ کردنی درون تابه ای بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید کمی که روغن گرم شد، پیازها را داخل روغن بریزد  و اجازه دهید تا طلایی رنگ شوند. به محض تغییر رنگ مرتب هم بزنید تا پیازها نسوزد و خوب سرخ شوند، در آخر از صافی عبور دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

نکته: به یاد داشته باشید سیر و پیاز به محض پوست کندن میکروب های محیط را به خود جذب می کنند بنابراین بهتر است برای تهیه پیاز داغ از روشی استفاده کنید که پیاز خام پوست گرفته مدت زمان کوتاه تری در محیط باقی بماند.

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی

در این آموزش از بخش آشپزی مجله آرگا روش ساخت پیاز داغ را بصورت مرحله به مرحله مشاهده کردید که می توانید با رعایت نکاتی که در این مطلب ذکر شد پیاز داغ ترد و خوشرنگی داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *