دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره مگنت تراپی بدانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

در تحقیقات جدید نشان داده می شود که در بدن انسان نیروی نامرئی وجود دارد که می توان از طریق این نیرو بیماری موجود در بدن انسان را درمان کرد. مگنت تراپی در حقیقت مغناطیس درمانی است که از این نیرو برای خواص درمانی استفاده می شود.

مگنت تراپی؛ دارای فواید درمانی بسیاری است که با استفاده از حوزه های الکترومغناطیسی که در بدن انسان به شکلی طبیعی وجود دارد به درمان می پردازند. به عنوان مثال در درمان های پوکی استخوان بسیار از این انرژی استفاده می شود. همچنین نمونه ای از این انرژی در بدن را زمانی مشاهده خواهید کرد که پیام های عصبی در سیستم عصبی بدن منتقل می شوند و در نتیجه پاسخ عضلات بدن به این پیام ها می توان یک فعالیت مغناطیسی را مشاهده کرد. از این حوزه می توان در تحریک متابولیسم بدن و افزایش اکسیژن استفاده کرد.

 فواید مگنت درمانی

مگنت تراپی چه مزیت هایی دارد؟

پیشینه مغناطیس درمانی به زمانی باز می گردد که در گذشته برای درمان بیماری های مزمن مانند ام اس از سنگ های آهنربایی برای درمان استفاده می شده است. این سنگ ها از مدار خود نیرویی ساطع می کرده اند که با برقراری توازن انرژی در بدن موجب حفظ سلامتی می شده است. اما با توجه به تحقیقاتی که در سال های اخیر بر روی این شیوه درمانی انجام گرفته است نشان می دهد که این نیرو می تواند میزان اندروفین بدن را نیز افزایش دهد. اندروفین در بدن انسان به عنوان یک مسکن عمل می کند که میزان دردها را کاهش می دهد.

دکتر سائول لیس که در این زمینه مگنت تراپی تحقیقاتی را انجام داده است اثبات کرده که بعد از استفاده از میدان های مغناطیسی بر روی نقاط فشاری بدن ۴۸ درصد آندروفین آن افزایش پیدا می کند. این نقاط در بدن انشان که نقاط طب سوزنی هستند ۲۰۰۰ نقطه می باشند و از این طریق تحت تاثیر میدان مغناطیسی هستند.

درمان با مگنت تراپی

یکی از تردیدهایی که درباره این روش درمانی وجود میزان عوارض و خطرات این شیوه است که باید بیان کرد این شیوه درمانی هیچ خطیر ندارد. اما بهتر است برای برخی از بیماران از این شیوه استفاده نشود: در زمان بارداری، مشکلات غدد، مشکلات بدخیم در سلول های خونی، خون ریزی، در زمان تنظیم ضربان قلب و عفونت های شدید و بیماری های فعال سل

درمان انواع مشکلات و بیماری ها:

پاسخ این شوال بسیار مهم است که چه بیماری هایی را می توان با استفاده از مغناطیس درمانی درمان کرر؟ بیماری های مختلفی امروزه با استفاده از این روش شناسایی می شوند و قابل درمان هستند:

  •  آرون گروپس
  • کمر و ستون فقرات
  • درد عضلات
  • عفونت
  • آرتروز گردن
  • سرطان
  • دیابت
  • بی خوابی
  • التهاب
  • و…

مگنت درمانی برای بیماری های مختلف

پوکی استخوان یکی از بیماری های شایعی است که با استفاده از مگنت تراپی قابل درمان است در این شیوه درمانی با استفاده از مگنت نقاطی که دارای درد هستند را درمان و به تسکین آن ها کمک می کنند. همچنین برای مشکلاتی همچون خستگی، مشکلات سیستم خون رسانی، شکستگی استخوان، انقباض عضلانی، تنگی نفس، مشکلات پوستی، آرتروپاتی، استرس و روماتوئید از این روش درمانی استفاده می شود.

همانطور که بیان شد استفاده زیاد یا کم از مگنت تراپی، همچنین میدان های مغناطیسی برای بدن ضرر ندارد و این موضوع یکی از نگرانی عمده در افراد است که موجب می شود تا کمتر سراغ این شیوه درمانی بروند. مگنت برای ترمیم بدن نیز مورد استفاده است که در همان بیماری پوکی استخوان نیز برای درمان و ترمیم این مشکل مورد استفاده است.

مگنت درمانی چیست

همچنین استفاده از این شیوه موجب می شود تا دوره درمانی شما کاهش پیدا کند و این می تواند یکی از مزایای مهم استفاده از این شیوه درمانی برای شما باشد. شاید امروزه با وجود تحقیقات گسترده هنوز استفاده و کاربرد این شیوه گسترش پیدا نکرده است که شاید دلیل اصلی آن عدم آگاهی بیماران از این شیوه است

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *