دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش رفع فیلتر سایت در کمترین زمان

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

مسدودیت سایت ممکن است در هر زمانی با دلایل موجه یا غیر موجه رخ دهد. در این صورت بیشتر مدیران سایت دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند برای رفع فیلتر سایت چه کنند.

فیلتر سایت در کسری از ثانیه بازدید سایت را کاهش داده، بنابراین رفع فیلتر سایت در این موضوع اهمیت زیادی می یابد. با انجام اقدامات گردآوری شده می توان برای رفع این مشکل سریعتر به نتیجه رسید.

برای رفع فیلتر سایت بهتر است گام به گام پیش روید و انجام تمام مراحل را به ترتیب و به شکل تکمیلی فراهم کنید.

رفع فیلتر سایت به شیوه گام به گام

ابتدا به ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی با آدرس samandehi.ir رفته و در آن جا ثبت نام کنید.

در گام بعدی باید به آدرس rafefilter.internet.ir بروید و در آن جا برای تشخیص نمونه مضامین غیر قانونی با درگاه «درخواست رفع فیلتر» اقدام کنید. برای ورود به این سایت به شناسه کاربری و کلمه عبور نیاز دارید. ضمن اینکه باید به عنوان مدیر سایت توضیحاتی پیرامون مطرح کردن رفع مسدودی سایت بیان کنید.

رفع فیلتر سایت

زمانی که درخواست برطرف کردن فیلتر سایت شما ثبت شد، می توانید در وضعیت پیگیری برای برطرف شدن فیلتر سایت قرار بگیرید. با این پیگیری آخرین وضعیت انسداد فیلتر سایت را بررسی و مدام چک می کنید.

زمانی که شما تارنمای سایت را درج می کنید، این امکان فراهم می گردد که کلیه مراحل برطرف کردن فیلتر سایت را به شکل الکترونیکی و به وسیله درگاه  rafefilter.internet.ir به ثبت برسانید. در واقع این مراحل به طور کامل به شکل اینترنتی و بدون مراجعه به ارگان یا سازمان خاصی انجام  می گیرد.

  •  آرون گروپس

سایر روش های رفع فیلتر سایت

ابتدا یک ایمیل به اکانت filter@dci.ir ارسال می کنید. آن گاه وضعیت فیلتر سایت را گزارش می دهید. توجه داشته باشید که موضوع درخواستی شما و همین طور مشخصات وبلاگ یا سایت مسدود شده به دقت در این نامه قرار بگیرد. ممکن است این ایمیل ارسال نگردد و جزء ایمیل های اسپم شما واقع شود. بنابراین چک کنید که ایمیل برای رفع فیلتر سایت ارسال شده باشد.

مسدودیت سایت

احتمالاً پاسخ این ایمیل را بعد از چند دقیقه تا چند ساعت دریافت خواهید کرد. این پاسخ گام های بعدی شما را برای رفع فیلتر نشان می دهد. در این نامه یک شماره تلفن وجود دارد. این شماره تلفن را یادداشت نمایید تا در وقت لازم از آن استفاده کنید.

اگر هاست شما خصوصی است، در این صورت باید سایت خود را در سایت پایگاه های اینترنتی ایرانی درج کنید. وبلاگ نویس هایی که هاست شخصی به کار نمی برند، مشمول این قانون نمی شوند. چون این وبلاگ نویسان بر روی بلاگ اسپات، بلاگفا یا وردپرس اکانت دارند.

رفع فیلتر برای وبلاگ نویسان

یک نامه به نشانه اعتراض آماده نمایید. این نامه باید مشمول مشخصات شما گردد. این مشخصات می توانند تاریخ تولد، آدرس، کد ملی، شماره شناسنامه، نام پدر، محل صدور، شماره تلفن ثابت و … باشند. موضوع این نامه اعتراضی نیز هماهنگ با نامه اول انتخاب می شود.

در چنین شرایطی نامه شما به دبیرخانه کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه فرستاده خواهد شد و برای انجام بررسی نوبت گذاری خواهد شد.

بعد از ارسال نامه یک نامه از sh.ershad@dci.ir دریافت می نمایید و در این نامه به شما یک شماره تلفن جهت پیگیری درخواست اعلام می گردد. 

 فرم مربوط به درخواست رفع فیلتر سایت را پر کنید و آن را امضا نمایید. این فرم باید به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محل زندگی شما به عنوان مثال تهران، خیابان سمیه، رو به روی برج سپهر محول گردد. زمان تحویل دادن این تعهدنامه باید کارت شناسایی به همراه داشته باشید. این نامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار گروه فرستاده می شود.

در این فرصت مطالب و محتواهای غیرقانونی سایت را پاک کنید. اگر نمی دانید کدام یک از مطالب سایت را باید حذف کنید، با شماره تلفن اعلام شده از سمت sh.ershad@dci.ir تماس گرفته و موارد ممنوعه سایت خود را از آن ها بپرسید.

رفع فیلتر سایت

با تماس گرفتن با این شماره می توانید تقاضای درخواست رفع فیلتر سایت را به جریان بیندازید. بهتر است در این پیگیری جدی باشید.

توجه داشته باشید اگر تمایل دارید سایت شما از فیلتر خارج شود، باید تا رسیدن نتیجه درخواست رفع فیلتر سایت از تشکیل سایت، راه اندازی آدرس اینترنتی جدید و پروتکل https خودداری کنید. چون این موضوع خود یک تخلف مهم در نظر گرفته می شود. با انجام این کار، برطرف کردن فیلتر سایت به پایان خواهد رسید و دیگر پیگیری نخواهد شد.

مراحل رفع فیلتر وبلاگ

تا اعلام نتیجه قطعی و برطرف شدن فیلتر، شما باید سایت را در وضعیت آماده قرار دهید. این موضوع کمک می کند تا شما در هنگام دست یابی به سایت بتوانید کاهش بازدهی خود را جبران کنید.

بعد از مورد بررسی قرار گرفتن درخواست شما طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آتی فیلتر سایت برداشته می شود. این موضوع ممکن است به دلیل مطالب غیر اخلاقی، اشتباه در سیستم فیلترینگ کشور باشد و در پی رضایت دبیرخانه کارگروه رفع فیلتر انجام خواهد گرفت.

پاسخ دریافتی برای حل فیلتر سایت

در صورتی که نتوانستید با انجام این مراحل رفع مسدودیت سایت را انجام دهید، بهتر است در قسمت آخر باقی مانده و از آن ها بخواهید راهنمایی تان کنند. ممکن است مطلبی غیرقانونی در سایت شما وجود داشته باشد که هنوز حذف نشده است. نگران نباشید اگر سایت شما یک سایت پر مطلب و محتواست، احتمالاً این کار به زمان زیادی نیاز دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *