دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آشنایی با زندگینامه وینستون چرچیل و خدمات متفاوتی که وی برای انگلیس انجام داد

  • مهتاب علی پناه
  • ۴ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

در زندگینامه وینستون چرچیل که یکی از بهترین مرد تاریخ انگلیس بود و فقط برای مردم انگلستان بهترین است، بهترین بودنش ماحصل رنج، عذاب و استثمار عده‌ای دیگر در دنیا بوده است .

وینستون چرچیل برای مردم انگلیس بهترین مرد تاریخ بریتانیا بود و نخست وزیر معروف انگلیس بود که در مدت جنگ جهانی دوم توانست کشور را هدایت کند در این مقاله سعی داریم شما را با زندگی نامه وینستون چرچیل آشنا کنیم.

 زندگینامه وینستون چرچیل

زندگی نامه چرچیل

چرچیل در ۳۰ نوامبر ۱۸۷۴  خانواده معروف اسپنسر در آکسفوردشر انگلستان متولد شد، پدرش لرد راندولف چرچیل سیاست مدار و مادرش لیدی راندولف چرچیل دختر یکی از میلیونرهای آمریکایی بود،چرچیل به مدرسه هارو می رفت و پس از آن به آکادمی نظامی سلطنتی سند هرست پیوست  و در سال ۱۸۹۳ به ارتش بریتانیا ملحق شد، در سال ۱۸۹۸ به عنوان افسر ارتش در جنگ شرکت کرد. در سال ۱۸۹۹به منظور انجام فعالیت های سیاسی ارتش را ترک کرد، ولی قبل اینکه ارتش را ترک کند در آفریقای جنوبی جنگ دوم بوئر در جریان بود که چرچیل به عنوان روزنامه نگار به این کشور رفت و توسط بوئرها اسیر وزندانی شد توانست با بالا رفتن از دیوار اردوگاه از زندان فرارکند دو نفر دیگر نیز همراه چرچیل فرار کردند اما آن ها از نصفه راه برگشتند اما او به راه خود ادامه داد و در مسیر راه به خانه یک مرد انگلیسی که مدیر معدن زغال سنگ بود رسید این مرد توانست چرچیل را به مدت سه روز پنهان کند و سپس توسط یک کامیون حامل بار پشم به موزامبیک رفت، چرچیل توانست توسط یک کشتی به آفریقای جنوبی برگردد و به یک قهرمان تبدیل شد.

شکست چرچیل در جنگ جهانی اول

چرچیل در سال ۱۹۹۰ با ورودش به پارلمان حرفه سیاسی اش را آغاز کرد و بیش از ۶۰ سال در این منصب ماند و در سال ۱۹۰۸به جایگاهش در کابینه دست یافت و تا سال ۱۹۱۱ به مقام اولین لرد نیروی دریایی پیشرفت کرد در طول جنگ جهانی اول حمله‌ای دوجانبه علیه امپراتوری عثمانی ترتیب داد. چرچیل معتقد بود با این کار بین آن ها و متحدان روسی ارتباط بر قرار می شود و همزمان فشار بیشتری بر جبهه شرقی آلمان وارد می‌کند. اما زمانی که کشتی‌های جنگی متفقین در ماه دسامبر ۱۹۱۵ وارد تنگه داردانل در نزدیکی استانبولِ امروزی شدند، آتش‌های دفاعی عثمانی سه کشتی را غرق کرد و به سه کشتی دیگر شدیداً آسیب زد و بقیه کشتی‌ها وادار به عقب‌نشینی شدند. نیروهای زمینی نیز در طی چندین ماه مبارزه در شبه‌جزیره “گالیپولی” موفق به پیشروی نشدند و بیش از ۲۵۰ هزار نفر تلفات دادند. با اینکه چرچیل به دلیل این شکست سمت خود در نیروی دریایی را از دست داد، اما با گذشت زمان توانست شهرتش را مجدداً بهبود بخشد.

وینستون چرچیل

زندگینامه و سخنرانی های مشهور وینستون چرچیل

چرچیل در سال ۱۹۴۰ پس از آغاز جنگ جهانی دوم به نخست وزیری رسید و تلاش فراوانی می کرد تا کشورش را برای مواجهه با حمله های پیش رو با هم متحد کند و شش سخنرانی مهم را در عرض چهار ماه ایراد کرد زیرا چرچیل یک سخنور ماهر بود در اولین سخنرانی‌اش در پارلمان گفت:

“چیزی ندارم که تقدیم کنم مگر خون، رنج، اشک و عرق.”

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

او به همین ترتیب در چهارم ژوئن اعلام کرد:

“ما باید به هر قیمتی شده از جزیره خود دفاع کنیم. ما در سواحل خواهیم جنگید، ما در میدان‌های نبرد و در خیابان‌ها خواهیم جنگید، ما در تپه‌ها خواهیم جنگید. هرگز تسلیم نخواهیم شد.”

و در ۱۸ ژوئن که فرانسه داشت تسلیم آلمان می‌شد به هم‌وطنانش گفت:

“باید به‌گونه‌ای وظایفمان را انجام دهیم که حتی اگر امپراتوری بریتانیا هزار سال مستمر ماند، مردم بگویند ‘این دوره بهترین دورانشان بوده است’.”

زندگینامه چرچیل

برنده جایزه نوبل

چرچیل در دوران زندگی اش بیست کتاب نوشت اولین کتابش در مورد تجربیاتش در هند، سودان و آفریقای جنوبی بود و کتابی از زندگی پدرش، بیوگرافی اولین دوک مارلبورو، چندین کتاب در باره جنگ جهانی دوم و رمانی که اصرار داشت دوستانش آن را نخوانند و سپس در سال ۱۹۵۳ به دلیل مهارت داشتن در شرح وقایع تاریخی و همچنین بیوگرافی و داشتن سخنرانی درخشان در دفاع از ارزش انسانی جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. و سرانجام در سن ۹۰ سالگی تسلیم سکته شد.

امیدواریم از مطالب گفته شده در مورد زندگینامه وینستون چرچیل بهره برده باشید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ها می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *