دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش های رفع نویز خط تلفن و افزایش سرعت اینترنت

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

نویزهای تلفن یکی از مشکلات راجی است که ممکن است برای هر فردی پیش آمده باشد و موجب می شود تا کیفیت صدارسانی کاهش پیدا کند. اما با استفاده از روش های ساده رفع نویز خط تلفن می توانید این مشکل را برطرف کنید.

مشکل نویز تلفن دارای علت های مختلفی است و شما ابتدا باید برای حل این مشکل متوجه عامل ایجاد کننده آن باشید. در برخی از موارد مشکلات نویز تلفن ناشی از اختلال های شبکه مخابراتی است بنابراین باید ابتدا از این امر آگاه شوید تا هزینه های جاری شما کاهش پیدا کند. یکی از ساده ترین راه ها برای پی بردن به مشکل شبکه مخابراتی و رفع نویز خط تلفن قطع کردن سیم های تلفن داخلی و وصل مستقیم تلفن به سیم کشی مخابرات است.

 قطع نویز خط تلفن

برای رفع نویز خط تلفن چه کاری انجام دهیم؟

زمانی که مشکل تلفن خود را با استفاده از خط و کابل های مخابراتی امتحان کردید و متوجه تغییری در کیفیت صدا نشدید باید مشکل را از مخابرات پیگیری کنید. و زمانی که کیفیت صدا با انجام این کار بهتر شود باید بدانید که مشکل نویز تلفن شما به دلیل سیم های داخلی ساختمان است.

بررسی مشکلات نویز درون ساختمان:

برای برطرف شدن مشکل نویز خط تلفن درون ساختمانی باید چند موضوع را بررسی کنید و این مشکل ممکن است دارای چند علت باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. که ما در اینجا سه مورد اصلی از این نویزهای درون ساختمانی که موجب کاهش سرعت اینترنت و کیفیت صدا می شوند را توضیح خواهیم داد.

روش اول:

یکی از رایج ترین این مشکلات کنار هم قرار گرفتن کابل های تلفن و برق است که موجب نویز انداختن روی خط ها می شود در صورت بروز چنین مشکل باید مسیر این کابل ها را از یکدیگر جدا نمایید.

راه های رفع نویز خط تلفن

روش دوم:

مورد دوم در بررسی مشکل و خطای نویز تلفن بررسی سر سیم های متصل به یکدیگر است که ممکن است از یکدیگر جدا شده باشند، با سیم های نویز دارد متصل شده باشد و یا وجود رطوبت و دستکاری های دیگر موجب قطع و مشکل در آن شده است.

  •  آرون گروپس

روش سوم:

فرسودگی و کهنه بودن کابل ها نیز می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند پس باید از کابل ها و سی کشی های جدید برای ساختمان استفاده کنید.

علت به وجود آمدن  اختلال در خط تلفن

 اصطلاح نویز خط تلفن ثابت کار سختی نمی باشد در واقع  اولین روش جهت برطرف شدن این مشکل بررسی علت بروز این مشکل است  که نامناسب بودن سیم کشی ساختمان و یا سولفاته شدن پریز و کیفیت پریز ها، کابل های طولانی یا خود خطوط تلفن به شکل غیر مستقیم باعث مختل شدن مکالمات شما خواهدشد و عوامل دیگر بروز این مشکل عبارتند از :

دستگاه های تلفنی و مخابراتی دیگر :

یکی از علل بروز نویز خط تلفن، دستگاه های پاسخگویی، تلفن های دیگر، تقسیم کننده های خطوط ( دستگاه هایی که اجازه می دهند بر روی یک جک دو گوشی تلفن قرار گرفته شود)  می باشد که باعث بروز نویز خواهند شد.

علل بروز اختلال در خط تلفن

شرایط آب و هوایی :

علل دیگر در بروز نویز خط تلفن وضعیت آب و هوا می باشد که بارش می تواند به خطوط تلفن نشت کرده و منجر به بروز اختلال شود همچنین رعد و برق در فواصل دور نیز باعث آسیب رساندن به اتصالات خواهد شد.

تداخلات الکتریکی :

فرستنده های تلویزیونی یا رادیویی، خطوط برق، ترانسفورماتور و دیگر دستگاه های الکترونیکی امکان دارد سبب به وجود آمدن نویز در خط های تلفن شوند.

ارتقای کیفیت ارتباطات با نویز گیر

استفاده از این ابزار به خصوص در مودم و تلفن تاثیر زیادی در برطرف شدن اختلال دارد اگرچه بسته به نوع اختلال و علل بروز آن دارد اما در برخی موارد استفاده از یک دستگاه نویز گیر کمک زیادی به برطرف کردن مشکل ارتباطی می کند اما در اختلالات سطح بالا این دستگاه شاید نتواند همه مشکل را برطرف نماید.

استفاده از نویزگیر جهت رفع اختلال خط تلفن

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با علل بروز نویز خط تلفن و روش برطرف کردن آن آشنا شده باشید، در پایان به شما همراهان عزیز پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با  رفع نویز مودم و انواع مشکل نویز خط تلفن می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *