دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بوت کردن فلش با دو روش کاربردی

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

بوت کردن فلش به منظور نصب ویندوز بدون DVD و CD می باشد. bootable کردن فلش با تنظیمات خاصی همراه است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

بوت کردن فلش برای اجرای سیستم عامل ویندوز انجام می گیرد و از روش های نصب ویندوز می باشد. فلش در چنین وضعیتی باید به گونه ای سامان دهی شود که امکان خواندن فایل های ویندوز بر روی آن فراهم شود. امروزه برای bootable کردن به نرم افزار اجرایی نیاز نیست و تنها با diskpart موجود در ویندوز می توان آن را انجام داد. 

روش های  بوت کردن فلش و مراحل انجام آن

ابتدا باید یادآوری کنیم که فلش مورد استفاده برای این کار باید از نوع USB باشد. برای راحتی و امکان جا به جایی آسان از فلش ۸ گیگابایت کمک بگیرید. فلش های «USB3» از نظر سرعت مطلوب هستند. برای نصب ویندوز از این نمونه فلش ها استفاده نمایید.
برای بوت شدن فلش باید فرمت آن را به  NTFS تبدیل کنید. البته این مرحله ضرورت ندارد و با خود نرم افزار نیز قابل انجام است. بهتر است در همین ابتدا با تغییر دادن فرمت فلش آشنا شوید. چون بعضی از خودروها در قسمت پخش کننده آهنگ فقط فرمت FAT32 را اجرا می کنند. اگر قرار است از همین فلش در خودرو برای پخش آهنگ نیز استفاده کنید، باید با نحوه تغییر فرمت آن نیز به خوبی آشنایی داشته باشید.
بوت کردن فلش
برای تغییر فرمت باید به قسمت My computer رفته و فلش خود را در آن پیدا کنید. بر روی فلش مورد نظر راست کلیک نموده و فرمت را انتخاب و آن گاه از لیست باز شده File System را انتخاب نمایید. برای بوت کردن فلش باید NTFS را گزینش نمایید. بعد از اتمام بوتیبل سازی فلش آن را به فرمت FAT32 برگردانید. بعد از انتخاب گزینه فرمت کردن فلش را بزنید تا فرمت آن آغاز شود.
نحوه بوتیبل کردن فلش
در روش اول به یک نرم افزار نیاز دارید. بعد از تغییر فرمت فلش، نرم افزار WiNToBootic را بارگیری نمایید. این نرم افزار برای بوت کردن فلش دانلود می شود. سرعت زیادی دارد و رابط کاربری آن نیز بسیار ساده می باشد. بعد از بارگیری، نرم افزار را نصب کنید. نرم افزار به آسانی فلش شما را خواهد شناخت. اگر چند فلش بر روی سیستم دارید، فلش مورد نظر را تعیین نمایید. آن گاه فایل ایزوی ویندوز را به قسمت راست فلش بکشید. Quick Format را تیک دار کنید. با این اتفاق نرم افزار اقدام به تغییر فرمت به NTFS می کند. گزینه استارت را بزنید تا فلش آماده شود.
با این کار فلش آماده نصب ویندوز خواهد شد. کافی است از قسمت بوت منوی کامپیوتر عمل بوت و نصب ویندوز را انجام دهید.
در روش دوم برای بوتیبل کردن فلش یک تغییر فرمت به NTFS انجام دهید. آن گاه فایل ایزوی ویندوز را به فلش انتقال و آن را اکسترکت نمایید. با این اقدام بوتیبل کردن فلش به راحتی انجام خواهد شد.روش های بوت کردن فلش
بوتیبل کردن فلش باعث سرعتی شدن نصب ویندوز می شود. به همین خاطر از این روش بیشتر استفاده می گردد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *