دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نحوه رنگ کردن چوب و وسایل چوبی در خانه

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

رنگ کردن چوب دارای مراحلی می باشد که با رعایت کردن مراحل می توانید وسایل چوبی مورد نظرتان را به روش ایده آل رنگ کنید.

در همه منازل وسایل چوبی وجود دارد که با رنگ زدن این لوازم چوبی با اسپری یا رنگ رزین می توانید باعث تغییر چهره در این وسایل شوید، بنابراین رنگ زدن وسایل چوبی دارای مراحل و قواعد خاصی می باشد که در ادامه این مقاله شما را نحوه رنگ زدن چوب آشنا خواهیم کرد.

مراحل رنگ کردن چوب

چوب ها جنس های سختی می باشند که به راحتی رنگ نمی شوند و حتی رنگ های روغنی هم نمی تواند آن ها را رنگ کند بنابراین دارای مراحلی می باشد که به شما این مراحل را آموزش می دهیم.

رنگ کردن وسایل چوبی

سنباده زدن

برخی افراد سنباده زدن را لازم نمی دانند اما بهتر است وسیله ای که می خواهید رنگ برنید اول سنباده بزنید زیرا ،سنباده باعث می شود تمام سطح وسیله مورد نظر صاف و یک دست شود، فقط باید دقت داشته باشیدکه صدمه ای به ساختار اصلی وسیله مورد نظر وارد نشود با سنباده زدن سطح باقی مانده کمی زبر می شود تابتونه راحت تر به آن بچسبد.

رنگ کردن وسایل چوب

تمیز کردن ذرات باقی از سنباده

بعد از اینکه وسیله مورد نظر را سنباده زدید با استفاده از یک دستمال یا پارچه ذرات اضافی را پاک کنید فقط دقت داشته باشید که به هیچ وجه از دستمال کاغذی استفاده نکنید زیرا، دستمال کاغذی ممکن است خرد شود و پرزهای آن برروی سطح چوبی باقی بماند بنابراین باید از پارچه ای که هیچ ذره اضافی روی سطح مورد نظر باقی نگذارد استفاده کنید، یکی از پارچه های ایده آل برای این کار تنظیف می باشد.

رنگ کردن وسایل چوب

  •  آرون گروپس

بتونه زدن سطح

بعد از اینکه ذرات اضافی را تمیز کردید با استفاده از غلطک فومی برای بتونه زدن استفاده کنید و نقاطی که دسترسی به آن سخت می باشد  می توانید از قلم موی فومی استفاده کنید، طبق دستورالعمل روی ظرف بتونه، مواد را آماده کنید و مدت زمان مشخص شده را صبر کنید تا بتونه خشک شود. بعد از خشک شدن کامل بتونه، قطره های خشک شده اضافی و جا مانده را مجدد سنباده کشیده و با پارچه تمیز کنید.

رنگ کردن وسیله مورد نظر

با استفاده از غلطک فومی رنگ لاتکس را روی سطح وسیله چوبی بزنید و برای سه لایه نازک رنگ تکرارکنید و بین هر لایه رنگ ۶ تا ۸ ساعت باید صبرکنید بعد اینکه خشک شد اگر ذرات اضافی مشاهده کردید می توانید سنباده بزنید و با یک دستمال تمیز پارچه ای که پرز نداشته باشد تمیز کنید هنگامی که خواستید رنگ کردن چوب را برای مراحل آخر انجام دهید تمام ذرات گرد و غبار و پرزها را از روی وسیله رنگ شده پاک کنید.

استفاده از رنگ

استفاده از لایه محافظ

در مراحل پایانی رنگ زدن چوب باید از یک لایه محافظ نیز استفاده کنید که هم به عنوان محافظ کننده باشد و هم سطح مورد نظر زیبا و براق به نظر آید بنابراین با استفاده از غلطک فومی یک لایه نازک محافظ و براق که پایه آب داشته باشد را روی وسیله مورد نظر بزنید فقط باید دقت داشته باشید که لایه محافظ را به آرامی بزنید تا از به وجود آمدن حباب جلوگیری شود و باید ۷۲ ساعت صبر کنید تا وسیله مورد نظرتان خشک شود در غیر اینصورت سطح آن چسبناک خواهد بود.

رنگ کردن چوب

در این مقاله مراحل رنگ کردن چوب را به شما آموزش دادیم امیدواریم از مطالب گفته شده بهره برده باشید. برای مشاهده انواع نقاشی روی چوب کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *