دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین جملات مودبانه در روابط اجتماعی چه جملاتی هستند؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

برای داشتن یک روابط اجتماعی بالا در جامعه نیاز به رعایت بسیاری از نکات است که در اینجا به آن ها اشاره خواهیم کرد. به کار بردن جملات مودبانه در روابط اجتماعی یکی از این نکات است که باید به آن توجه شود و باید بدانید که دارای چه تاثیری در روابط است.

بسیاری از افراد در روابط اجتماعی خود به ادب و احترام فرد مقابلشان تاکید و توجه فراوانی دارند و به همین دلیل است که شما در روابط خود به اهمیت این موارد پی می برید. اما مودبانه صحبت کردن ممکن است علاوه بر هنجارهای جامعه دارای که برداشت های شخصی باشد و تعریف هر یک از افراد درباره جمله های مودبانه در روابط اجتماعی متفاوت باشد. شاید بهترین تعریف درباره جمله های مودبانه در جامعه برقراری ارتباط صمیمانه و دوستانه با اطرافیان است در حالی که احترام دو طرف در رابطه حفظ می شود و مورد توجه است.

 استفاده از کلمات مودبانه در روابط اجتماعی

جملات مودبانه در روابط اجتماعی:

رعایت ادب در روابط اجتماعی موجب می شود تا نه تنها احترام فرد مقابل حفظ شود به احترام و شان شما نیز توجه شود. گوش دادن به سخنان فرد مهم ترین عاملی است که ارتباطات شما را قوی و موثر می کند شما پیش از هر چیز باید یک شنونده خوب باشید تا حس احترام را به دیگران منتقل کنید.

مودب بودن و رعایت ادب در کلام نیز مورد تاکید است یعنی شما زمانی که با فردی با احترام سخن می گویید و از کلمات و جملات مودبانه در روابط اجتماعی خود استفاده می کنید اصل ادب و احترام را به جا آورده اید.

جملات مودبانه در روابط اجتماعی

سپاسگزارم:

کلماتی چون سپاسگزارم و متشکرم که از کلمات پر قدرت هستند برای بیان ادب و احترام و قدردانی استفاده می شوند این واژه که یک جمله کوتاه و پر معنا است بسیار پر کاربرد است و تاثیرات مثبتی نیز دارد.به کاربردن این جمله موجب می شود تا فرد مقابل حس قدرشناسی شما را متوجه شود و این به برقراری ارتباط قوی تر شما کمک می کند.

فرد مقابل را شما خطاب کنید:

واژه شما یکی از کاربردی ترین و کلیدی ترین واژه هایی است که استفاده می شود و ارزش و احترام بیشتری را به دیگران می بخشد. بنابراین در روابط و گفت و گوهای خود به جای کاربرد واژه تو از واژه شما برای خطاب کردن استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

واژه های مودبانه

از آشنایی شما خوشبختم:

یکی از جملات عامیانه ای که در بیشتر روابط اجتماعی خود از آن ها استفاده می کنیم این جمله است که چه در اولین برخوردها و چه در ملاقات های بعدی می تواند بسیار تاثیرگذار بشاد و احساسات مثبتی را در فرد ایجاد کنید.

استفاده نکردن از جملات انتقادی:

در روابط خود در جامعه و به کار بردن جملات مودبانه در روابط اجتماعی نکات مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید به عنوان مثال نباید در سخنان خود از انتقادات تند و گزنده استفاده کنید که موجب رنجش دیگران می شود و تفکرات آن ها را درباره شما عوض خواهد کرد.

واژه های مودبانه پرکاربرد

استفاده نکردن از الفاظ زشت:

در برخی از روابط شاهد این هستید که افراد با استفاده از الفاظ زشت و رکیک سعی دارند تا خود را شیرین تر نشان دهند و به نوعی دیگر رابطه های صمیمی داشته باشند در صورتی که اینگونه از جملات احساس احترام را در روابط از بین می برد.

خیره نشدن:

در روابط خود و برقراری ارتباط چشمی نباید به نحوی باشید که دیگران فکر کنند به آن ها زل زده اید زیرا این کار می تواند بی درایتی شما را نشان دهد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *