دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای دریافت ویزای فرانسه و نکاتی که باید بدانید

  • یلدا محمدی
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

اگر می‌خواهید برای تعطیلات خود، گذراندن در کشور فرانسه را انتخاب کنید، باید برای گرفتن ویزای فرانسه اقدام کنید. قطعاً دانستن یک سری نکات که بتواند در گرفتن راحتِ ویزای فرانسه شما را کمک کند، می‌تواند برای شما خوشایند باشد

اگر می‌خواهید برای تعطیلات خود، گذراندن در کشور فرانسه را انتخاب کنید، باید برای گرفتن ویزای فرانسه اقدام کنید. قطعاً دانستن یک سری نکات که بتواند در گرفتن راحتِ ویزای فرانسه شما را کمک کند، می‌تواند برای شما خوشایند باشد پس ادامه این مقاله را دنبال کنید تا نکات مهمی را درباره اخذ ویزای فرانسه بگوییم.

ویزای فرانسه

ویزای فرانسه

ویزای فرانسه و انواع آن

امروزه اگر قصد سفر به فرانسه کردید، باید از بین انواع ویزاهایی که کشور فرانسه در اختیار شما قرار می‌دهد، بر اساس اهدافی که از سفر دارید، یک مورد را انتخاب کرده و اقدام به گرفتن ویزا کنید. از انواع ویزای فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) ویزای شینگن توریستی           ۲) ویزای پزشکی                      ۳) ویزای تحصیلی
۴) ویزای ازدواج با شهروند فرانسوی
۵) ویزای نخبگان                           ۶) ویزای مقامات رسمی و …

نکته‌ای که وجود دارد این است که ویزای فرانسه از نوع شینگن توریستی را فرانسه به‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌کند ضمن اینکه ارائه اقدام برای ویزای توریستی همراه است با انجام یک سری مصاحبه‌ها و مراجعات حضوری که باید انجام شود.

گرفتن ویزای فرانسه

ویزای فرانسه

مراحلی که باید برای دریافت ویزای فرانسه طی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یا به سفارت فرانسه مراجعه یا اینکه از طریق آژانس مسافرتی سفری دیگر. دقت کنید که هر کدام از اعضای خانواده شما باید یک فرم مجزا برای خودش داشته باشد البته اگر قصد سفر به‌صورت خانوادگی را دارید.
حال باید منتظر ماند تا نوبت مصاحبه شما توسط سایت سفارت مشخص گردد. بعد از تعیین نوبت باید دقت داشته باشید روزی که برای اخذ ویزای فرانسه و انجام مصاحبه به سفارت مراجعه می‌کنید تمامی مدارک خود را به همراه داشته باشید.
البته اخیراً دادن نوبت از طریق ایمیل شده است که باید دراین‌باره هم دقت لازم را داشته باشید.

راهنمای مهاجرت به فرانسه

ویزای فرانسه

یک نکته مهم در مصاحبه برای دریافت ویزای فرانسه

دقت کنید در مراحل مصاحبه حضوری برای گرفتن ویزای فرانسه باید طوری رفتار کنید که صرفاً برای مقاصد مشخصی برای سفر به فرانسه اقدام می‌کنید نه قصد اقامت در آن کشور. نکته دیگری که مهم است باید دقت کنید این است که افسر ممکن است سؤالی را بنابر هر دلیلی دو بار از شما سؤال مشابهی را بپرسد لذا حتماً این دقت را داشته باشید کاملاً با صبر و متانت جواب داده و سعی کنید که او را متقاعد نمایید.
دقت کنید که دلایل متقاعدکننده برای افسر بیاورید. اینکه بگویید من همین‌طور از کشور شما خوشم آمده است یا اینکه دوستان من آنجا هستند یا اینکه تصاویر کشورتان را دیده و آن را دوست دارم، دلایلی نیست که افسر را متقاعد کند تا به شما ویزای فرانسه را بدهد.

ویزای فرانسه
ویزای فرانسه

مدارک لازم برای طی مراحل اخذ ویزای فرانسه

دقت کنید که تمامی مدارک زیر را آماده داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی اقدام به ویزای فرانسه کنید. توصیه می‌کنیم مدارک زیر را به‌دقت مطالعه کنید و در ذهن داشته باشید. این مدارک شامل:

۱) فرم درخواست روادید: همان‌طور که در قبل بیان شد باید این فرم را از سایت سفارت دانلود کنید و اقدام به پر کردن آن کنید. در نظر داشته باشید اگر درخواست شما برای ویزای توریستی فرانسه باشد باید آن فرم را به‌صورت انگلیسی یا فرانسوی پر کنید که حتماً سعی از یک آشنا با زبان انگلیسی در این زمینه کمک‌های لازم را بگیرید.

۲) اصل گذرنامه همراه با کپی از صفحات: دو نکته مهم درباره گذرنامه وجود دارد که باید به آن دقت لازم را داشته باشید. اول اینکه حتماً گذرنامه شما تا سه ماه بعد از انقضای ویزای شما هنوز اعتبار داشته باشد و نکته دوم هم اینکه در گذرنامه شما باید هنوز دو برگ وجود داشته باشد که مهری در آن ثبت نشده باشد.

۳) دو قطعه عکس رنگی: دقت داشته باشید که زمینه این عکس‌ها باید رنگ سفید باشد.

۴) شناسنامه: حتماً اصل شناسنامه خود و افراد متقاضی را به همراه کپی از تمامی صفحات داشته باشید.

۵) ویزای شینگن قبلی: اگر با گذرنامه فعلی یا گذرنامه‌های قدیمی خود اقدام به گرفتن ویزای شینگن کرده‌اید، لازم است که تمامی آن ویزاهای شینگنی که دارید را آماده و از تمامی آن‌ها و تمامی مهرهای ورود و خروجی که داشته‌اید، کپی آماده کنید.

۶) اسنادی مربوط به وضعیت شغلی و اجتماعی متقاضی: دقت کنید که این اسناد برای هر فرد در جامعه مختلف است که به چند مورد در زیر اشاره کرده‌ایم:

الف) افراد بازنشسته: کپی و اصل فیش حقوقی در شش ماه گذشته
ب) شغل آزاد: ارائه صورتحساب مبنی بر تسویه‌حساب‌های مالیاتی، گردش حساب بانکی در ۶ ماه گذشته و ارائه جواز کسب‌وکار

ج) کارمندان: ارائه صورتحساب مبنی بر تسویه‌حساب‌های مالیاتی، صورتحساب ۶ ماه بانکی، قرارداد کار و رضایت‌نامه کارفرما مبنی بر خروج از کشور

د) کودکان و دانشجویان: گواهی مبنی بر دادن هزینه‌ها توسط یکی از والدین، ارائه اسناد هویتی، اجازه رسمی پدر زمانی که پدر همراه با فرزند خودش به سفر نمی‌رود، گواهی اشتغال به تحصیل، تمکن مالی فرد مبنی بر تأمین کردن هزینه‌های سفرش

ه) تجار و بنگاه‌داران: گردش حساب بانکی و پرینت از آن، ارائه اظهارنامه ثبت در ثبت شرکت‌ها، ارائه کارت بازرگانی یا پروانه کسب

دقت داشته باشید که در مدارک شما اگر رورز هتل نداشته باشید باید دقت کنید که بتوانید با ارائه مدارکی اثبات کنید که تمکن مالی داشته و قادر خواهید بود که هزینه‌های خود را در آن کشور تأمین نمایید. مبلغی که باید در اینجا داشته باشید تا تمکن مالی شما تائید شود، حدوداً ۱۲۰ یورو در روز هست.

ویزای فرانسه
ویزای فرانسه

گرفتن ویزای فرانسه و زمان موردنیاز

دقت کنید که حدود دو هفته صدور ویزای فرانسه طول می‌کشد. البته برای صدور قطعی مدارک، زمان بیشتری را صبر داشته باشید. زمانی که شما مدارک را تحویل می‌دهید حدوداً باید ۶ هفته صبر کنید تا سفارت فرانسه به شما اجازه دهد که آیا مجاز به دریافت ویزای فرانسه هستید یا خیر. تمامی زمان‌های بالا را در نظر بگیرید و اقدام کنید. بهترین راهکار این است که زودتر از موعد مشخص برای سفر به فرانسه اقدام به گرفتن ویزای فرانسه نمایید و بدون دغدغه به سفر خود ادامه دهید.

ویزای فرانسه

ویزای فرانسه

دریافت ویزای فرانسه در زمان‌های مشخص

دقت کنید که زمان مشخصی برای دریافت ویزای فرانسه وجود دارد که می‌توانید در آن زمان‌ها به آن مراجعه کنید تا بتوانید نسبت به دریافت ویزای فرانسه اقدام کنید.
برای دریافت ویزای فرانسه خود می‌توانید در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه مراجعه داشته باشید.

ویزای فرانسه

ویزای فرانسه

نتیجهگیری

اگر قصد گرفتن ویزای فرانسه را دارید و می‌خواهید به این شهر بروید باید نکات مربوط به گرفتن ویزای فرانسه را بدانید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به دریافت آن نمایید. باز هم نکاتی که در این مقاله بیان شده است را بخوانید و مهم‌ترین نکات را اجرایی کنید تا بتوانید با دریافت ویزای فرانسه، از سفر خود لذت ببرید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید. 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *