دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با دریاچه چیتگر و جاذبه های دیدنی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

در شمال غرب تهران و در منطقه ۲۲ شهرداری این شهر دریاچه ای توریستی با نام دریاچه چیتگر وجود دارد که یکی از جاذبه های توریستی این منطقه است و دارای گردشگران بسیاری است. این دریاچه یک دریاچه مصنوعی است و در سال ۱۳۹۲ ساخته شده است.

این دریاچه از جمله مکان های دیدنی غرب تهران است که سالانه گردشگران زیادی به ان سر می زنند. مساحت آن برابر با ۱۳۰ هکتار است که در مجاورت آن نیز امکانات تفریحی مختلفی با مساحت ۱۲۰ متر در نظر گرفته شده است در طراحی این دریاچه مصنوعی ۸ ورودی طراحی شده است که به نواحی مختلف و اطراف تهران راه دارد. از دیگر جذابیت هایی که در اطراف این دریاچه و جنگل آن وجود دارد می توان به خرگوش دره اشاره کرد. ساحل سنگی نیز یکی دیگر از جاذبه هایی است که به تازگی برای این پارک در نظر گرفته شده است و یک نوستالژی خاصی برای بازدیدکنندگان دارد.

 دریاچه دیدنی چیتگر

زیبایی های دریاچه چیتگر تهران

ساحل سنگی که در این دریاچه ساخته شده است یکی از جذابیت های خاص این دریاچه است و گردشگران این امکان را دارند تا بدون کفش و جوراب بر روی این سواحل پیاده روی کنند و از طبیعت و آب و هوای اطراف استفاده کنند. در سمت دیگر از این دریاچه وجود پارکینگ و زمین های بازی بر جذابیت آن افزوده است لذت خرید از دست فروش ها و خورد بلال و بستنی می تواند تجربه ای خاص از سفر در تهران را در اختیار شما قرار دهد.

جالب است بدانید این دریاچه دارای ۳ جزیره با نام های تنب کوچک، ابوموسی و تنب بزرگ است این ۳ جزیره دارای فعالیت های فرهنگی و تفریحی بسیاری برای گردشگران خود هستند.

دریاچه چیتگر

جاذبه های دریاچه:

قایق سواری یکی از امکانات و تفریحات مهیج برای گردشگران این منطقه است که در کنار دیگر تفریحات آبی مانند جت اسکی و شنا می تواند لذت خاصی برای بازدیدکنندگان داشته باشد. برای تفریح قایق سواری دو اسکله در نظر گرفته شده است که با اجاره قایق های بلیطی می توانید از آن ها استفاده کنید.

دریاچه و چیتگر

  •  آرون گروپس

امکانات غیر آبی:

هر مکان تفریحی زمانی می تواند برای گردشگران مناسب باشد و گردشگران زیادی جذب کند که دارای امکانات رفاهی به روز و مناسبی برای گردشگران باشد این دریاچه تفریحی نیز علاوه بر امکانات تفریحی که دارد دارای امکانات رفاهی مختلفی نیز می باشد. وجود فروشگاه ها، مراکز خرید، کافی شاپ، رستوران، شهر بازی، پیست دوچرخه سواری، پیست پرش و وسایل بازی نوجوانان و کودکان از امکانات غیر آبی است که در مساحت بزرگ این دریاچه در نظر گرفته شده است و بسیار پر بازدید است.

دریاچه تماشایی چیتگر

شاید یکی از مهیج ترین فعالیت ها و بازی های در این منطقه تفریحی پیست پرش باشد که لذت یک روز پر هیجان را برای شما فراهم می کند.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد پارک چیتگر نیز یکی از جاذبه های اطراف دریاچه چیتگر است که بسیاری از گردشگران برای صرف ناهار و پیک نیک ها به این پارک و طبیعت زیبای آن می روند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *