دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با خواص ارده و عسل و فایده های شگفت انگیز آن

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

خواص ارده و عسل برای شکستن سردی بدن به کار می رود. این ویژگی باعث شده که سرد مزاجان به مصرف ارده و عسل بیشتر روی آورند. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طب سنتی معتقد است که سرد مزاجی باعث بروز بیماری می شود. البته این موضوع فقط به طبع سرد مربوط نمی شود. بلکه گرم مزاجان نیز در طبع خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند. از خواص ارده و عسل به دلیل ماهیت گرم برای برطرف کردن سردی مزاج استفاده می شود، در ادامه مطلب شما عزیزان را با خواص ارده و عسل بر سلامت بدن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید آن را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

فواید ارده و عسل ضمن اینکه برای درمان سرد مزاجی مورد اهمیت می باشد، برای درمان بیماری های ناشی از سرد مزاجی نیز به کار می رود. ارده در شهرهای جنوبی و گرمسیر کشور یافت می شود.
خواص عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تسکین گلو درد مورد استفاده قرار می گیرد. ارده نیز به تنهایی دارای خواص بی شماری برای سلامتی است. این دو خوراک شفاء بخش در کنار هم قدرت فوق العاده ای می یابند. به همین خاطر بیماران برای درمان به مخلوط این دو خوراک روی می آورند.
ارده همان کنجد تفت داده می باشد. البته این کنجد بعد از بو دادن، کوبیده می شود. برای تهیه ارده از نمونه کنجدهای بدون پوست استفاده می شود. زمانی که این کنجدها کوبیده می شوند، به شکل روغن مایعی جریان می یابند و این مایع غلظت قابل توجهی دارد.
ترکیبات موجود در ارده و عسل
ارده یک مکمل غذایی فوق العاده می باشد. معمولاً برای صرف صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. کالری بالایی دارد و خواص قابل توجهی به بدن عرضه خواهد کرد. ارده به تنهایی در حکم یک وعده غذایی کامل نیز به حساب می آید.
ارده در بسیاری از خوراک، شیرینی، حلوا و غذاها به کار می رود. این خوردنی خواص کنجد را در خود عرضه می کند اما بنا به پروسه تولید خود نسبت به روغن کنجد خواص غنی تری را دارا می باشد.
روغن کنجد چربی کنجدی و ویتامین ها را دارا می باشد. این در حالی است که در ارده مواد مغذی بسیاری موجود است. مخصوصاً اینکه برای مصرف ارده از سایر خوردنی های مغذی مانند عسل، خرما و شیره انگور استفاده می شود. با این توصیف خواص ارده و عسل برای سلامتی به خوبی روشن خواهد شد.
خواص درمانی عسل با ارده

مهمترین خواص ارده و عسل

خواص ارده و عسل در نگاه اول برای تقویت سیستم ایمنی و وضعیت عمومی بدن مورد استفاده قرار می گیرند. این موضوع برای افرادی قابل درک است که ضعف بدنی خود را با فواید ارده و عسل جبران کرده اند. تاثیر مستقیمی بر روی تنظیم فشار خون دارد. این تاثیر از خواص ارده ناشی می شود.
تنظیم فشار خون با ارده و عسل
ارده گرم و تر است و گزینه خوبی برای مصرف در فصل زمستان محسوب می شود. خواص ارده و عسل برای درمان بیماری های مفصلی مانند روماتیسم و آرتروز به کار می رود. این خاصیت از کلسیم فراوان ارده نشأت می گیرد. کلسیم ماده ای ضروری برای محکم شدن استخوان و سلامت آن هاست.

ارده و عسل را به عنوان یک وعده غذایی در فصل زمستان مورد در نظر بگیرید. این ترکیب سطح بالایی از انرژی را به شما هدیه می دهد و در فصل زمستان گرم خواهید شد.خواص ارده و عسل

ماند خواص زنجبیل و عسل وضعیت ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و بدین طریق از بروز بیماری ها پیشگیری می نماید.

برای جبران کم خونی و جلوگیری از آن بهتر است از خاصیت های ارده و عسل بهره مند شوید. افراد کم خون می توانند از این مکمل غذایی برای پیشگیری و درمان کم خونی استفاده کنند.

درمان کم خونی با خواص ارده و عسل

کلسترول نامناسب خون با مصرف ارده و عسل کاهش می یابد. به همین خاطر برای بیماران قلبی- عروقی گزینه ای مناسب به حساب می آید. این کلسترول بر مشکلات قلبی و گرفتگی عروق تاثیر بی واسطه دارد

حافظه را بهبود می بخشد و این موضوع از خواص کنجد در نظر گرفته می شود. قابلیت یادگیری را افزایش می دهد و انرژی لازم برای این کار را در اختیار فرد قرار می دهد.

  •  آرون گروپس

تقویت حافظه با فواید ارده و عسل

 

افزایش تمایلات جنسی از فواید ارده و عسل است که این موضوع بیشتر از طبع گرم و تر آن قوّت می گیرد. ضمن اینکه قدرت بدنی فرد را نیز افزایش می دهد.

ارده و عسل یک ماساژور عالی است و برای نرم کردن عضلات مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان گرفتگی کمر و عضلات حتماً از فواید ارده و عسل بهره ببرید. این ترکیب التهاب پوستی را درمان می کند و باعث بهبود زخم می شود.

آنتی اکسیدان های زیادی دارد. به همین خاطر دارویی ضد سرطان به حساب می آید.

ضد سرطان بودن فواید ارده و عسل

احساس کرختی در بدن با خواص ارده و عسل بهتر می شود. به ویژه اگر بی حسی از به هم خوردن دمای بدن و سرد شدن بیش از حد آن باشد. این دو ماده می توانند گرمای لازم در بدن را تولید و بدین طریق بیماری های ناشی از سرما را درمان کنند.

برای درمان مشکلات کلیوی و کبدی بهتر است از مصرف ارده و عسل غافل نشوید.

درمان مشکلات کبد و کلیه با خواص ارده و عسل

روش تهیه ارده

ارده یک مایع روغنی که از کنجد بدون پوست حاصل می شود. این کنجد قبل از آسیاب، پوست گرفته شده و بو داده می شود.

آسیاب کنجد بدون پوست

برای تهیه کنجد بدون پوست باید آن ها را در آب خیس کنید. این خیساندن سبب جدایی راحت پوست کنجد می گردد. این پوست نازک و به رنگ قهوه ای می باشد. حالا کنجدهای بدون پوست را با آسیاب بکوبید. از کوبیدن کنجدها بدون پوست خمیری نرم و شل به دست می آید. این خمیر ارده نامیده می شود.

طرز تهیه ارده

ارزش غذایی ارده

ارده اسیدهای چرپ غیر اشباع دارد. این اسیدها امگا۶، امگا ۳ و امگا ۹ می باشد. دارای ۸/۹ درصد اسید پالمتیک، ۴/۴۲ درصد اسید اولئیک، ۴/۶ درصد استئاریک اسید و ۷/۳۹ درصد اسیدلینولئیک است. ضمن اینکه از تریپتوفان و اسیدهای آمینه سولفوردار سرشار است.

فواید دیگر ارده و عسل

ارده و عسل از فواید دیگری نیز برخوردار است که در ادامه با فواید آن بر سلامت بدن آشنا خواهید شد.

درمان سرطان :

همانطور که می دانید بیماری سرطان به دلیل مشکلات ژنتیکی، ضعف سیستم ایمنی بدن، تغذیه ناسالم، سبک زندگی ناسالم و… در بدن ایجاد می شود که بنا به گفته اکثر پزشکان سبک زندگی و همچنین تغذیه سالم نقش مهمی در کاهش سرطان ایفا می کند از این رو، برای یک وعده صبحانه یا وعده غذایی ارده کنجد و عسل بسیار مفید است زیرا، به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی از آزاد شدن سلول های سرطانی پیشگیری می کند، افرادی که در دوران شیمی درمانی به سر می برند باید از مصرف شکر پرهیز نمایند بنابراین با مصرف ارده و عسل می توان انرژی مورد نیاز بدن را تامین و کمک زیادی به بهبود سرطان کرد.

کاهش وزن :

اکثر پزشکان امروزه استفاده از ارده را به عنوان یک غذای جهت لاغری پیشنهاد می کنند و به دلیل اینکه دارای هیچ مواد افزودنی نمی باشد به تنهایی باعث لاغری خواهد شد اما اگر با قند و یا شکر ترکیب شود امکان دارد باعث چای شود.

فواید ارده و عسل بر سلامت بدن

تقویت حافظه در کودکان :

مصرف ارده و عسل در صبحانه برای آن دسته از کودکانی که تحرک بالایی داشته علاوه بر تامین انرژی لازم در آن ها منجر به تقویت حافظه آن ها نیز می شود.

عوارض زیاده روی در مصرف ارده و موارد احتیاط آن

اگر چه این ماده از خواص شگفت انگیزی برخوردار است و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند اما هر ماده در کنار فوایدی که دارد مضرات را نیز به همراه دارد که عبارتند از :

۱. در افرادی که دارای مزاج گرم صفراوی هستند مصرف ارده و عسل به مقدار زیاد سبب ایجاد جوش و غلیظ شدن صفرا خواهد شد.

۲. فواید ارده و عسل باعث توجه زیاد به آن شده اما توجه داشته باشید که این ترکیب دارای چربی است و حجم بالایی از کالری را عرضه خواهد کرد. بنابراین کسانی که اضافه وزن دارند یا به دیابت دچار هستند، باید از خوردن آن امتناع کنند.
۳. این خوراک در حد فراوانی دارای اسیدهای چرب غیر اشباع است و اسیدها با قرار گرفتن در هوای گرم به سرعت عمل اکسیداسیون را انجام می دهند. بنابراین ارده را در محیط خنک و خشک ذخیره نمایید. ترکیب ارده و عسل به گونه ای است که مصرف بیش از حد آن باعث بالا رفتن صفرا می گردد. این مسئله جوش بدن و صورت را به دنبال خواهد داشت.
۴. کسانی که از نظر عملکرد معده ضعیف هستند، بهتر است دور ارده را خط قرمز بکشند. چون این خوردنی بسیار سنگین هضم است و مدت زمان زیادی برای هضم نیاز دارد.
ارده و عسل
در صورت تمایل به آشنایی با خواص مواد غذایی دیگر می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *