دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چروک دور چشمانتان را با این ماسک های طبیعی از بین ببرید

  • ندا خوشرو
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

با بالا رفتن سن دغدغه افراد برای چین و چروک دور چشم نیز بیشتر می شود اکثر افراد به کرم های دور چشم با هزینه های بالا روی می آورند که استفاده از این مواد شیمیایی ضررهای زیادی را به پوست شما می رساند بهترین روش برای رفع چروک دور چشم استفاده از ماسک های طبیعی است.

حساس ترین قسمت پوست در صورت شما پوست دور چشمها است که بر اثر خندیدن و … به مرور زمان چین و چروک هایی در اطراف پوست چشمها ظاهر می شود. یکی از بهترین روش ها یرای از بین بردن چروک دور چشمها استفاده از ماسک های طبیعی است که استفاده مداوم از آن ها نیز هیچ گونه ضرری برای پوست شما ایجاد نمی کند.

انواع ماسک های طبیعی برای رفع چروک دور چشم

ظریف ترین و نازک ترین قسمت پوست صورت پوست زیر چشم است که نیاز به مراقبت بیشتر دارد چین و چروک هایی که در پوست چشم شما ظاهر می شوند بالا رفتن سن شما را آشکارتر می کنند. با استفاده از ماسک های طبیعی می توانید چروک  اطرف چشم خود را به خوبی رفع کنید. توجه داشته باشید چون پوست زیر چشم بسیار حساس است ابتدا مقداری از ماسک را بر روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که پوست شما نسبت به ماسک طبیعی که استفاده می کنید حساس نمی باشد سپس ماسک را بر روی پوست زیر چشم خود قرار دهید قبل از قرار دادن ماسک بر روی پوست خود حتما پوست صورتتان را به خوبی تمیز کنید.

علاوه بر اینکه از ماسک های طبیعی برای رفع چروک اطراف چشم خود استفاده می کنید در رژیم غذایی خود مصرف انواع غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان را فراموش نکنید که استفاده از میوه ها و سبزی هایی با ویتامین C و ویتامین E آنتی اکسیدان مورد نیاز را تامین می کنند. اگر شما خواب کافی و بدون استرس داشته باشید چین و چروک های اطراف چشم شما کاهش پیدا می کنند.

علاوه بر ماسک های طبیعی می توانید از روغن ویتانین E نیز استفاده کنید و این روغن را بر روی پوست اطراف چشم خود بمالید.

ماسک نخم مرغ

طرز تهیه ماسک شیر و شکر قهوه ای

استفاده از این ماسک طبیعی علاوه بر این که هزینه بسیار کمی را دارد چین و چروک های زیر چشم شما را کاهش می دهد.

مواد لازم

شیر : نصف پیمانه
شکر قهوه ای: ۱ قاشق غذاخوری

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

انواع ماسک های طبیعی سطح پوست چشم

طرز تهیه ماسک

ابتدا در ظرفی مناسب مقداری شکر قهوه ای بریزید و سپس شیر را به شکر اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در شیر به خوبی حل شود.

طرز تهیه ماسک شیر و شکر

سپس مخلوط شیر و شکر را در درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا شیر بجوشد بعد از اینکه شیر به دمای جوش رسید آن را از روی شعله گاز بردارید و در گوشه ای قرار دهید تا شیر به خوبی خنک شود سپس ماسک شیر و شکر را با کمک پنبه بر روی سطح پوست اطراف چشم خود بمالید.

ماسک سیب زمینی و عسل

با استفاده مرتب و مداوم از این ماسک چین و چروک دور چشم شما از بین می رود.

مواد لازم

عسل : یک قاشق سوپ خوری

ماسک عسل و سیب زمینی
سیب زمینی : یک برش

رفع چروک دور چشم

طرز تهیه ماسک

سیب زمینی و عسل را به صورت پوره در آورید سپس آن ها را به کمک قلم مو و یا پنبه بر روی سطح پوست اطرلف چشم خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد ماسک را از روی پوست خود بشویید.

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید .

جدا کردن سفیده از زرده

و در ظرفی مناسب سفیده را به کمک چنگال هم بزنید تا سفت شود.

صفیده تخم مرغ برای رفع چروک دور چشمماسک سفیده تخم مرغ

سپس سفیده تخم مرغ را به کمک انگشت و یا قلم مو بر روی سطح پوست اطراف چشم خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با اّب سرد بشویید. ماسک سفیده تخم مرغ بهترین سفت کننده پوست زیر چشم شما است و چروک دور چشم را کاهش می دهد.

طرز تهیه ماسک خیار

شما می توانید یک خیار را به صورت حلقه ای برش دهید و برش ها را بر روی سطح چشم خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و یا آب خیار را بگیرید و با کمک پنبه آب خیار را به پوست زیر چشم خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

ماسک خیار برای درمان چین و چروک چشم

ماسک طبیعی با انواع روغن های طبیعی و عسل

این ماسک سطح پوست زیر چشم شما را آبرسانی می کند. می توانید از این ماسک طبیعی روغنی هر شب استفاده کنید و بعد از دو هفته خواهید دید که چروک های زیر چشم شما از بین رفته اند.

مواد لازم

گیلیسیرین گیاهی : ۱ قاشق غذا خوری
روغن رز : ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
عسل : ۱ قاشق غذاخوری

ماسک روغن های طبیعی برای رفع چروک دور چشم

روش تهیه ماسک

در ظرفی مناسب روغن رز و روغن زیتون و گیلیسیرین گیاهی را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و به کمک پنبه به مدت یک دقیقه بر روی پوست دوراطراف چشم خود بمالید بعد از این که روغن ها بر روی پوست شما به خوبی جذب شدند مقدار بیشتری از مخلوط روغن ها را با عسل مخلوط کنید و بر روی اطراف چشم خود بمالید و پوست اطرف چشم خود را ماساژ دهید و اجازه دهید تا روغن و عسل به خوبی جذب پوست شما بشوند. سپس پنبه ای را با آب گرم مرطوب کنید و آن را بر روی سطح پوست خود قرار دهید. بعد از اینکه سطح پوست شما خشک شد دوباره مخلوط روغنی را به مقدار بیشتری بر روی ناحیه پوست زیر چشم خود بمالید و بگذارید که روغن ها به خوبی جذب پوست شما بشوند. و بعد از جذب روغن ها سطح پوست زیر چشم خود را با کمک وازلین پوشش دهید.

ماسک خیار

از بین بردن خطوط اطراف چشم با آب لیمو

از دیگر راهکارهای طبیعی جهت رفع چین و چروک دور چشم استفاده از آب لیمو است بنابراین پنبه را به آب لیمو آغشته نمایید سپس روی چین و چروک های زیر چشم بمالید، به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب از این روش یک نوبت صبح بعد از بیدار شدن و نوبت دیگر پیش از خوابیدن استفاده نمایید.

راهکارهای مفید جهت از بین بردن چروک دور چشم

رفع چین و چروک چشم با آب آناناس

یکی دیگر از عالی ترین روش ها جهت از بین بردن چروک اطراف چشم آب آناناس است بنابراین می توانید یک تکه پنبه به آب آناناس آغشته نمایید سپس بر روی خطوط اطراف چشم بمالید استفاده از این روش به کاهش چین و چروک های چشم کمک شگفت انگیزی می کند.

روش های از بین بردن چروک اطراف چشم

درمان چین و چروک اطراف چشم با روغن کرچک

از بهترین مواد مرطوب کننده اطراف چشم جهت از بین بردن چروک های آن روغن کرچک می باشد، ابتدا دست و صورت تان را شسته سپس با کمک انگشتان خود کمی از این روغن را زیر چشم بمالید.

روش های خانگی جهت رفع چروک چشم

نکته: جهت دریافت نتیجه مطلوب این روش را پیش از خوابیدن انجام دهید و این روش تکرار نمایید تا علاوه بر رفع چروک های اطراف چشم پوستی جوان تری نیز داشته باشید.

در این بخش از مجموعه سلامت پوست ۵ روش متفاوت طرز تهیه ماسک های طبیعی برای رفع و درمان چروک دور چشم را مشاهده کردید که امیدواریم با استفاده منظم از این ماسک ها چروک دور چشم شما رفع شود و دیگر نگران چروک های اطراف چشم خود نباشید. برای دیدن آموزش انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *