دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش طرز تهیه اسنک در منزل با سه روش متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۴

اسنک ها از انواع غذا های پر تنوع هستند که شما می توانید آن ها را برای مهمانی های خود تهیه کنید اسنک را می توان با روش های مختلفی تهیه کرد که در این مجموعه طرز تهیه اسنک با دو روش مختلف همراه با گوشت و قارچ و سوسیس و قارچ را مشاهده خواهید کرد.

اسنک دارای زمان تهیه نسبتا کم و طرفداران بسیاری در میان اعضای خانواده های ایرانی است. اسنک را می توان با مواد مختلفی تهیه کرد در ادامه این مطلب  طریقه ساخت اسنک را به دو روش متفاوت و رایج را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه اسنک با سه روش متفاوت

اسنک ها و یا همان ساندویچ ها از انواع غذا های بسیار پرطرفدار هستند که به راحتی می توانید آن را در منزل آماده کنید اسنک انواع مختلفی دارد که طرز تهیه آن با دو نحوه پخت متفاوت را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

اسنک را می توان با قارچ و گوشت نیز تهیه کرد که در ادامه دستور ساخت اسنک با گوشت چرخ کرده و قارچ را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

طرز تهیه اسنک خوشمزه

مواد لازم

قارچ : ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط : ۱ عدد
رب گوجه فرنگی : به میزان لازم
پنیر پیتزا : به میزان لازم
نان تست : ۸ عدد
گوشت چرخ کرده : ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای کوچک : ۱ عدد
فلفل و نمک : به میزان لازم
زردچوبه : به میزان لازم
کره : به میزان لازم

روش تهیه اسنک قارچ و گوشت

ابتدا باید گوشت و قارچ ابتدا پیاز ها را به صورت خلالی به خوبی خرد کنید سپس در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز ها را در درون تابه تفت دهید تا تقریبا به رنگ طلایی در آیند.

سرخ کردن پیاز

  •  آرون گروپس

سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای را به پیاز ها اضافه کنید تا به خوبی تفت بخورند.

روش تهیه اسنک قارچ و گوشت با سانویچ ساز

در تابه ای جداگانه مقداری روغن بریزید و قارچ ها را به صورت دلخواه خرد کنید و آن ها را در درون تابه بریزید و حرارت گاز را بیشتر کنید تا قارج ها آب نیندازند بعد از اینکه قارچ ها را به خوبی تفت دادید به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مواد اسنک را به خوبی باهم مخلوط کنید سپس نمک و فلفل و زردچویه را به همراه رب گوجه فرنگی به مخلوط مواد اضافه کنید و چند دقیقه مواد مخلوط شده با رب را تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

طرز تهیه استک قارچ و گوشت
وقتی مواد اسنک را آماده کردید نان تست را بر روی سطحی قرار دهید و یک ورقه از پنیر پیتزا را بر روی آن بگذارید و مخلوط گوشت و قارچ را بر روی پنیر پیتزا قرار دهید و ورقه ای دیگر از پنیر پیتزا را بر روی این مواد قرار دهید.

طرز تهیه اسنک در منزل

و نان تست دیگری را بردارید و آن را بر روی پنیر پیتزا قرار دهید هر دو طرف نان ها را به خوبی با کره چرب کنید. برای بقیه نان تست ها نیز همین مراحل را تکرار کنید سپس دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید و بعد از اینکه دستگاه به خوبی داغ شد ساندویچ ها را در درون دستگاه قرار دهید و درب دستگاه را به خوبی ببندید بعد از ۵ الی ۷ دقیقه اسنک ها آماده می شوند آن ها را از درون دستگاه ساندویچ ساز بیرون آورید و بقیه نان تست ها را در درون دستگاه قرار دهید.

طرز تهیه اسنک قارچ و گوشت در ساندویچ ساز
در صورت تمایل می توانید به جای گوشت چرخ کرده از گوشت مرغ استفاده کنید و اسنک مرغ و قارچ را به همین روش تهیه کنید.
اگر ترجیح می دهید از پنیر پیتزا خانگی استفاده کنید می توانید به آموزش طرز تهیه پنیر پیتزا رجوع کنید.

طرز تهیه اسنک با سوسیس و قارچ

اسنک ها را می توانید همراه با کالباس و سوسیس نیز تهیه کنید به طور کلی اسنک غذایی است که می توان به آن تنوع داد و در درون مواد آن از سبزیجات و انواع گوشت ها استفاده کرد.

مواد لازم :

سوسیس :  ۴عدد
پیاز متوسط : ۱ عدد
سیب زمینی متوسط : ۲ عدد
فلفل دلمه ای کوچک : ۱ عدد
قارچ : ۴ عدد
نان تست : به میزان لازم
رب گوجه فرنگی : ۱ قاشف غذاخوری
نمک و فلفل : به میزان لازم
آویشن : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم

روش تهیه اسنک سوسیس و قارچ

ابتدا پیاز ها را خرد کنید و در دورن تابه ای مقداری روغن بریزید و پیاز ها را در درون تابه بریزید.

پیاز های تفت داده شده

بعد از اینکه پیاز را کمی تفت دادید سیب زمینی های خرد شده را به پیاز اضافه کنید و بعد از اینکه سیب زمینی ها سرخ شدند سوسیس را به مواد اضافه کنید تا به خوبی سرخ شوند. در تابه ای دیگر قارچ های خرد شده را با حرارت زیاد تفت دهید و بعد از اینکه قارچ ها به خوبی تفت خوردند آن ها را به مخلوط سیب زمینی و قارچ اضافه کنید سپس نمک و فلفل و پودر آویشن را به همراه رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کنید و به خوبی مواد را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

اسنک

در مرحله آخر طرز تهیه اسنک سوسیس، فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد اسنک اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا باهم مخلوط شوند و بعد از چند دقیقه تابه را از روی حرارت گاز بردارید.

اسنک سوسیس و سیب زمینی
طبق مراحلی که در ساخت اسنک قارچ و گوشت گفته شد مواد را در درون نان های تست قرار دهید.

قرار دادن پنیر پیتزا بر روی نان تست

سپس نان تست ها را در درون دستگاه ساندویچ ساز به مدت ۵ الی ۷ دقیقه قرار دهید تا ساندویچ ها آماده شوند.

Snack Recipes (9)

طرز تهیه اسنک قارچ و گوشت

روشی دیگر از طرز تهیه اسنک با مرغ

اسنک مرغ از جمله فست فود های خوشمزه است که دستور پخت آن آسان بوده و بعد از یادگیری می توانید این غذای لذیذ را به صورت سالم و بهداشتی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

مواد لازم

  • فیله مرغ/ ۸ عدد
  • فلفل دلمه/ ۲ عدد
  • پیاز/ یک عدد
  • قارچ/ ۴۰۰ گرم
  • پنیر  پیتزا/ به مقدار لازم
  • نان تست/ ۱۲ عدد
  • نمک و فلفل سیاه/ به مقدار لازم

آموزش تهیه اسنک مرغ

آموزش پخت اسنک مرغ

اکنون برای تهیه اسنک مرغ، فیله ها را به صورت نازک برش دهید و بعد فلفل دلمه ای ها را نگینی خُرد کرده و قارچ ها را حلقه ای برش بزنید.

سپس پیاز ها را با رنده ای درشت ریز کنید و بعد فیله مرغ که در مرحله قبلی آماده کرده اید، کمی نمک و فلفل بزنید و آن را در روغن تفت دهید به گونه ای که خشک نشود و رنگ آن طلایی شود.

در این مرحله از طرز تهیه اسنک مرغ، قارچ ها را نیز تفت دهید و مقدار کمی نمک بزنید. سپس روی دستگاه ساندویچ ساز و کف آن را با روغن چرب کرده و نان تستی را روی آن قرار دهید و بعد روی نان تست را یک لایه از مرغ، پنیر پیتزا و فلفل دلمه ای گذاشته و با نان تست دیگر بپوشانید. اکنون در دستگاه ساندویچ ساز را ببندید، بعد از حدوداً ۳ تا ۵ دقیقه ساندویچ ها برشته شده و آماده می شود و می توانید آن را همراه سس کچاب، سس خردل و یا سس دلخواه خود میل کنید.

طرز تهیه اسنک مرغ خوشمزه

بعد از تهیه انواع اسنک هایی که در بالا آموزش آنها را در اختیارتان قرار داده ایم، می توانید اسنک ها را به کمک چاقو برش دهید و در ظرف مناسبی قرار دهید و آن ها را به کمک سس و خیارشور و گوجه فرنگی تزیین کنید و به همراه لیموناد نعنایی و یا هر نوع نوشیدنی دلخواه در کنار اعضای خانواده تان میل کنید. برای یادگیری ساخت اسنک های متفاوت به بخش انواع اسنک مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۴ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *