دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نکاتی درباره شرکت خودروسازی تویوتا

  • یلدا محمدی
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

ژاپن یکی از کشورهای فعال و پیشرفته در صنایع مختلف در سراسر جهان است؛ ژاپن در زمینه‌های مختلفی توانسته پیشرفت زیادی کند که یکی از آن‌ها صنعت خودروسازی است.

خودروهای ژاپن از کیفیت و ساختار بالایی برخوردارند. کارخانجات ژاپنی خودروهای با کیفیتی تولید می‌کنند که به اقصی نقاط جهان صادر می‌شوند. امروزه کارخانجات خودروسازی ژاپنی در کنار شرکت‌هایی اعم از بنز، بی ام و و آئودی قرار می‌گیرند. کشور ژاپن کارخانجات خودروسازی زیادی دارد که از محبوب‌ترین آن‌ها در سراسر جهان می‌توان به تویوتا و مزدا اشاره کرد.

تاریخچه خودروسازی تویوتا

خودروسازی تویوتا در سال ۱۹۳۷ با مدیریت کیشیرو تویودا شروع به کار کرد و پس از آن با افزایش کیفیت محصولات توانست قسمتی از بازار جهانی را در دست خود بگیرد. شرکت خودروسازی تویوتا، علاوه بر تویوتا، مالک دیگر برندهایی اعم از سایون، لکسوس و هینو موتورز نیز می‌باشد که هر کدام از آن‌ها در بازار جهانی اهمیت بالایی دارند.

خودروسازی تویوتا

لوازم یدکی تویوتا

کارخانجات بزرگی مانند تویوتا و مزدا که محصولات آن‌ها به بیشتر کشورها صادر می‌شود؛ تمرکز زیادی روی تولید لوازم یدکی محصولات‌شان می‌کنند؛ چرا که لوازم یدکی برای بقای عمر خودرو مهم و ضروری می‌باشد. از طرفی دارندگان خودرو اهمیت زیادی به لوازم یدکی می‌دهند؛ چرا که اگر لوازم یدکی تویوتا یا مزدا تقلبی و بی کیفیت باشد؛ مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.

مشکلات لوازم یدکی تقلبی

خودروهای تویوتا و مزدا جزء محصولات با ارزش محسوب می‌شوند؛ بنابراین لوازم یدکی آن‌ها نیز ارزش زیادی دارند. لوازم یدکی اصلی مزدا و تویوتا مانند قطعات اصلی خودرو به خوبی کار می‌کنند و از مشکلاتی که خودرو ممکن است با آن‌ها مواجه شود جلوگیری کند. از طرفی لوازم یدکی تویوتا و هیوندا تقلبی که توسط تولیدی‌هایی که زیر مجموعه شرکت خودروسازی تویوتا و مزدا نیستند؛ تولید می‌شوند برای خودرو می‌توانند مشکلات زیادی ایجاد کنند که عبارتند از:

کیفیت پایین لوازم یدکی تقلبی در برابر کارکرد بالا لوازم یدکی اصلی

از آن‌جایی که در لوازم یدکی مزدا و تویوتا برخلاف لوازم یدکی اصلی، از آلیاژ و مواد اولیه بی‌کیفیت استفاده می‌کنند؛ لوازم یدکی تقلبی کیفیت کافی نخواهد داشت که باعث می‌‎‌شود در عملکرد خودرو و دیگر قطعات آن تاثیر مخربی گذارد؛ چرا که با گذشت زمان لوازم یدکی تقلبی از عملکرد دیگر قطعات اصلی می‌کاهد.

طول عمر پایین لوازم یدکی

یکی دیگر از معایب لوازم یدکی تقلبی طول عمر و کیفیت پایین آن‌هاست؛ لوازم یدکی تقلبی مدتی پس از استفاده از کار می‌افتند و بازدهی  یا راندمان لوازم یدکی اصل و اورجینال را ندارد. به‌همین دلیل دارندگان خودرو زمانی که لوازم یدکی تقلبی استفاده می‌کنند؛ مدتی پس از استفاده باید دوباره هزینه کرده و لوازم یدکی تهیه کنند با این تفاوت که لوازم یدکی تقلبی به دیگر قطعات نیز آسیب زده و ممکن است دیگر قططعات نیز به تعویض یا تعمیر نیاز داشته باشند.

نحوه خرید لوازم یدکی اصل تویوتا و مزدا

لوازم یدکی تویوتا و مزدا مانند سایر لوازم یدکی خودروهای دیگر، ویژگی‌هایی دارد که با رعایت و توجه به آن‌ها، در زمان خرید می‌توانید لوازم یدکی اصل از تقلبی را تشخیص دهید. لوازم یدکی اصل و اورجینال تویوتا و مزدا از مواد اولیه با کیفیتی تولید شده و همین‌طور بسته بندی مناسبی دارند. نحوه بسته بندی لوازم یدکی مزدا و تویوتا در تشخیص آن‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارد. لوازم یدکی‌های اصل معمولا بسته بدنی با کیفیتی دارند و همین‎طور روی بسته آن‌ها کد و رمز خودرو چاپ شده است و از آن‌جایی که چاپ حروف روی بسته‌بندی به تجهیزاتی نیاز دارد؛ معمولا تولیدی‌های غیر مجاز آن‌ها را رعایت نکرده و بسته‌بندی بی‌کیفیتی برای لوازم یدکی تقلبی تولید می‌کنند. ضمنا لوازم یدکی اصل تویوتا و مزدا در نمایندگی‌های خودروهای ژاپنی عرضه شده و همین‌طور گارانتی و ضمانت مشخصی دارند. از طرفی یکی دیگر از راهکارها برای خرید لوازم یدکی اصل تویوتا و مزدا سرچ آن‌ها در اینترنت و مقایسه کد آن‌ها با کد لوازم یدکی اصلی منتشر شده توسط کارخانجات مزدا و تویوتا می‌باشد.

لوازم یدکی اصل تویوتا و مزدا

عدم تطابق لوازم یدکی غیر اورجینال با لوازم یدکی اصل

مطابقت نداشتن لوازم یدکی تقلبی با کارکرد قطعه اصلی می‌تواند ضربه زیادی به خودرو و همین‌طور دارندگان خودرو بزند؛ چرا که در زمانی که لوازم یدکی با قطعه اصلی تطابق کامل نداشته باشد؛ صاحبان خودرو باید دوباره لوازم یدکی را تهیه کنند.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *