دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با کویر ابوزید آباد و زیبایی های آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

کویر ابوزید آباد از جاذبه های کویری مهم کشور ایران است و به عنوان یک جاذبه تاریخی و طبیعی شناخته شده است. این کویر در شمال شرقی کاشان و در بیابان های ریگ زار ابوزید آباد قرار گرفته است که از شکوه و زیبایی خاصی برخوردا است.

در منطقه کویری ابوزید آباد شما می توانید شاهد چشم اندازهای بی نظیری باشید در این منطقه کاروانسرای صفوی وجود دارد که آن را به یکی از جاذبه های تاریخی کاشان تبدیل کرده است. در  این منطقه آب انبار و شهرهای زیر زمینی قرار دارد که در کنار تپه های شنی آن دارای جذابیت است. این منطقه برای افراد علاقه مند به جاذبه های تاریخی نیز می تواند بسیار مناسب باشد و تجربه های لذت بخشی را در اختیار آن ها قرار دهد.

کویر زیبای ابوزید آباد

سفر به کویر ابوزید آباد

اگر قصد دارید یک منطقه ساکت و دنج را برای سفر و تفریح خود انتخاب کنید می توانید به یک منطقه متفاوت و توریستی در کاشان سفر کنید منطقه ای کویر در ابوزید آباد که از مناظری فوق العاده برخوردار است. در اطراف این کویر نیز می توانید به سراغ روستای ابیانه با جاذبه های تاریخی آن سر بزنید و از قلعه کرشاهی و کوه یخاب نیز دیدن کنید.

یکی از جذابیت هایی که این کویر برای مسافران خود دارد گویش محلی و فرهنگ متنوع و غنی است که در این منطقه دیده می شود و موجب شده است تا این کویر در سطح ایران شناخته شده باشد. علاوه بر این وجود جذابیت های توریستی آن همچون قلعه کرشاهی، شهر زیر زمینی اویی، آب انبار صفوی، کاروانسرای صفوی، شهر نوش آباد که از دوران ساسانی باقی مانده است بر اهمیت آن افزوده است.

کویر ابوزید آباد

تپه های روان هویدا که در فاصله ۸ کیلومتری از شهر واقع شده اند نیز می توانند بسیار تماشایی باشند که با پیمودن مسیر دریاچه نمک چال عروس می توانید به این منطقه کویری برسید. در طول شب نیز می توانید هر یک از این چشم اندازهای را با دیدی دیگر ببینید و وجود ستاره های در شب نمایی خاص به هر یک از این جاذبه ها خواهد داد.

برای همین منظور به بیشتر گردشگران کویری پیشنهاد می شود تا لذت بازدید و گشت و گزار در شب را از دست ندهند با طلوع و غروب خورشید نیز می توان نمایی دیگر را مشاهده کرد.

  •  آرون گروپس

کویر شناخته شده ابوزید آباد

همانطور که می دانید برای سفر به یک منطقه کویری باید بیشتر از یک سفر معمولی اطلاعات و امکانات داشته باشید زیرا عدم آگاهی در این گونه از سفرها می تواند همیشه خطر ساز باشد و در نهایت با یک فاجعه همراه شود. بنابراین برای راحتی سفر خود قبل از شروع سفر بهتر است اطلاعات کافی درباره این کویر و نقشه یابی آن داشته باشید.

منطقه کویری ابوزید آباد

مسیر:

برای رفتن به این مسیر از تهران حدودا به ۴ ساعت حرکت نیاز دارید. از اتوبان تهران-قم گذر می کنید همچنین در مسیر آزاد راه امیر کبیر قرار می گیرید و بعد از رسیدن به کاشان می توانید به سمت بلوار قطب راوندی حرکت کنید و با ادامه مسیر در بلوار ملاصدرا به یک دو راهی می‌رسید که باید به سمت چپ بپیچید. با حرکت دراین مسیر به این کویر خواهید رسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *