دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی رخشان بنی اعتماد و عکس های خانوداگی و صمیمی وی

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

رخشان بنی اعتماد کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده معروف ایرانی و مادر باران کوثری بازیگر شناخته شده سینمای ایران می باشد. برای مطالعه بیوگرافی رخشان بنی اعتماد می توانید تا پایان همراه ما باشید.

رخشان بنی اعتماد بانوی کارگردان سینمای ایران و عضو آکادمی اسکار می باشد. وی به خاطر فیلم هایش در جشنواره های بین المللی زیادی افتخار آفرین بوده و بارها مورد تحسین واقع شده، ضمن اینکه در داخل ایران نیز توانسته توجه منتقدین و تماشاگران را به خود جلب نماید. در اینجا بیوگرافی رخشان بنی اعتماد را مرور خواهیم کرد.

بیوگرافی رخشان بنی اعتماد کارگردان مشهور سینما

رخشان بنی اعتماد متولد ۱۴ فروردین ۱۳۳۳ در تهران و فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از دانشگاه هنر می باشد. وی فعالیتش را با منشی گری صحنه آغاز کرده و هم اکنون یکی از زنان موفق عرصه سینما می باشد.

بیوگرافی از رخشان بنی اعتماد

بنی اعتماد پس از فارغ التحصیلی از دانشکده هنرهای درماتیک تهران در سال ۱۳۵۹ شروع به ساخت فیلم مستند کوتاه کرد. او علاوه بر آن منشی گری فیلم های سینمایی آفتاب نشین ها و گل های داودی را نیز انجام می داد. اولین فیلم بلند سینمایی به نام «خارج از محدوده» در سال ۱۳۶۶ کلید خورد.

زرد قناری دومین تجربه اش در زمینه کارگردانی می باشد که بازنویسی فیلمنامه آن را خود انجام داده است. فیلم سینمایی نرگس به کارگردانی بنی اعتماد که فیلمنامه آن با همکاری وی و فریدون جیرانی صورت گرفت، در سال ۱۳۷۰ از نظر کارگردانی به عنوان بهترین فیلم در جشنواره فیلم فجر دهم برگزیده شد. رخشان بنی اعتماد بعد از آن فیلم های موفق زیادی کارگردانی کرد که از آن جمله می توان «روسری آبی»، «بانوی اردیبهشت»، «زیر پوست شهر» و «خون بازی» را نام برد.

زندگینامه و عکس رخشان بنی اعتماد

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اغلب فیلم های سینمایی بنی اعتماد در جشنواره های خارجی و نیز داخلی برنده جایزه شده است؛ فیلم «روسری آبی» در سی و شمین جشنواره بین المللی فیلم تسالونیکی ۱۹۹۵ برنده جایزه فیبرشی و نامزد پلنگ طلایی، همچنین برنده پلنگ برنزی از جشنواره فبلم لوکارنو شد.

از دستاوردهای دیگر وی در زمینه کارگردانی می توان به جایزه ویژه و جایزه فیبرشی از جشنواره بین المللی فیلم مونترآل در سال ۱۹۹۸، برای فیلم «بانوی اردیبهشت» اشاره کرد. در سال ۲۰۰۱ برای فیلم «زیر پوست شهر» جایزه بهترین فیلم خارجی زبان و جایزه تماشاگران را در جشنواره فیلم تورین دریافت کرد و جایزه نتپک و نیز جایزه ویژه جشنواره فیلم لوکارنو را هم برای فیلم «روزگار ما» در سال ۲۰۰۲ برای کشورمان به ارمغان آورد. از دیگر افتخارات بنی اعتماد می توان به جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «قصه ها» از جشنواره فیلم ونیز که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد، نام برد.

بیوگرافی جالب رخشان بنی اعتماد

بنی اعتماد در کارهای خیر و خداپسندانه نیز شرکت داشته است؛ وی پس از دریافت جایزه  ویژه هیئت داوران جشنواره آسیا پاسفیک اعلام کرد که جایزه اش را به منظور ساخت سرپناهی برای زنان بی سرپناه تهرانی به حراج خواهد گذاشت.

بیوگرافی جدید رخشان بنی اعتماد

رخشان بنی اعتماد در زندگی خانوادگی خود نیز موفق بوده است، وی همسر جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما و مفسر ورزش و نیز مادر تندیس و باران کوثری می باشد. علی رغم علاقه باران به حرفه پدر و مادرش و زندگی در ایران، برادرش تندیس گویا علاقه ای به این کار نداشته و مدتهاست در آمریکا زندگی می کند، وی ازدواج کرده و صاحب فرزند می باشد. در ادامه بیوگرافی رخشان بنی اعتماد شما عزیزان را به تماشای تصاویر متنوع این کارگردان نام آشنای ایرانی دعوت می نماییم.

بیوگرافی رخشان بنی اعتمادعکس رخشان بنی اعتماد

بیوگرافی درباره رخشان بنی اعتمادرخشان بنی اعتماد در کنار دخترش باران و عاطفه رضوی

بیوگرافی و عکس رخشان بنی اعتمادبیوگرافی و عکس رخشان بنی اعتماد

بیوگرافی متفاوت رخشان بنی اعتماد باران کوثری در کنار پدر و مادرش

بیوگرافی رخشان بنی اعتمادعکس رخشان بنی اعتماد در کنار همسر و دخترش باران

بیوگرافی دیدنی رخشان بنی اعتمادرخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری

بیوگرافی جذاب رخشان بنی اعتمادرخشان بنی اعتماد و مهرواه شریفی نیا

بیوگرافی رخشان بنی اعتمادرخشان بنی اعتماد و همسرش در کنار مسعود کرامتی

بیوگرافی رخشان بنی اعتمادرخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری بر روی فرش قرمز

بیوگرافی رخشان بنی اعتماد+عکسآزیتا حاجیان و رخشان بنی اعتماد

بیوگرافی و زندگینامه رخشان بنی اعتمادعکس از رخشان بنی اعتماد

بیوگرافی رخشان بنی اعتمادعکس عاشقانه باران کوثری در کنار پدر و مادرش

بیوگرافی کامل رخشان بنی اعتمادمراسم بزرگداشت رخشان بنی اعتماد

سرگذشت رخشان بنی اعتمادعکس قدیمی رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری

زندگی نامه جدید رخشان بنی اعتمادرخشان بنی اعتماد و خانواده اش زندگینامه جدید از رخشان بنی اعتماد

برخی از فیلم های سینمایی که کارگردانی کرده است.

قصه‌ها (۱۳۹۰)، حیاط خلوت، خانه خورشید (۱۳۸۹)، ما نیمی از جمعیت ایران هستیم (۱۳۸۸)، فرش ایرانی (کار گروهی، ۱۳۸۵)، خون بازی (۱۳۸۵)، گیلانه (۱۳۸۳)، روایت سه‌گانه (اپیزود سوم، ننه گیلانه، ۱۳۸۲)، روزگار ما (مستند، ۱۳۸۰)، زیر پوست شهر (۱۳۷۹)، داستان‌های جزیره (اپیزود سوم، باران و بومی، ۱۳۷۷)، بانوی اردیبهشت (۱۳۷۶)، آخرین دیدار با ایران دفتری (مستند)، روسری آبی (۱۳۷۳)، نرگس (۱۳۷۰)، تمرکز (فیلم کوتاه، ۱۳۶۹)، پول خارجی (۱۳۶۸)، زرد قناری (۱۳۶۷)، خارج از محدوده (۱۳۶۶)

زندگینامه رخشان بنی اعتماد

واکنش به تحریم ها

رخشان بنی اعتماد به همراه تعدادی از هنرمندان، کنشگران، فعالان فرهنگی و روزنامه نگاران ایرانی در ۱۸ آبان ۱۳۹۷ و بعد از دور دوم تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران با امضای نامه ای سرگشاده و راه اندازی کارزاری علیه تحریم های یک جانبه آمریکا از مردم دنیا خواستند تا در مقابل این تحریم ها با آن ها هم صدا شوند.

این نامه سرگشاده با نام «هم صدایی در برابر تحریم ها»  به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد، حاوی پیام زیر بود :

سیاست‌گزاران دیر یا زود می‌روند، اما فجایع حاصل از عملکرد غلط آن‌ها جهانی را می‌سازد که ما و شما و فرزندان‌مان در طول تاریخِ پیش رو، دست به گریبان کابوس آن خواهیم بود.

سرگذشت رخشان بنی اعتماد

ماجرای بازداشت موقت رخشان بنی اعتماد

بعد از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و مشخص شدن دروغ نهاد های رسمی مبنی بر اینکه علت سقوط به دلیل شلیک موشک بوده و نه نقص فنی. خانوم کارگردان در پستی اینستاگرامی از مردم، خواستار تجمع آنها در میدان های شهر خود برای یادبود قربانیان حادثه شد، اما ساعاتی بعد از انتشار، این پست اینستاگرامی از صفحه شخصی وی پاک شد و در مطلبی دیگر عنوان کرد که فراخوان لغو شده و کسی به میدان آزادی نیاید، اما با این حال افراد زیادی به میدان آزادی رفتند و در تجمع شرکت کردند. البته خبر موثقی درباره بازداشت این کارگردان و مکانی که در آنجا بازداشت شده بود وجود ندارد.

عکس های جدید رخشان بنی اعتماد

در اینجا مجموعه عکسهای جدیدتری از رخشان بنی اعتماد کارگردان زن مشهور کشورمان در کنار فرزندان و همسرش، همچنین تصاویر منتشر شده وی در مراسم های مختلف و در کنار هنرمندان دیگر را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

عکسهای جدید رخشان بنی اعتماد شرح حال زندگی رخشان بنی اعتماد گالری تصاویر رخشان بنی اعتماد زندگی نامه و عکس رخشان بنی اعتماد زندگی نامه خواندنی رخشان بنی اعتماد زندگی نامه جذاب رخشان بنی اعتماد زندگی نامه کامل رخشان بنی اعتماد زندگی نامه متفاوت رخشان بنی اعتماد زندگی نامه درباره رخشان بنی اعتماد زندگینامه متفاوت از رخشان بنی اعتماد زندگینامه جدید از رخشان بنی اعتماد جدیدترین بیوگرافی رخشان بنی اعتماد

در این بخش، بیوگرافی رخشان بنی اعتماد کارگران و فیلمنامه نویس ایرانی را ملاحظه کردید. از شما دوستان عزیز دعوت می نماییم در صورت تمایل به سایر مطالب مرتبط آرگا مراجعه کرده و ضمن تماشای عکس بازیگران و افراد مشهور ایرانی و خارجی مورد علاقه خود با بیوگرافی آنها آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *