دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بایتون برای رقابت با تسلا و فروش خودروی برقی دست به کار شد!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

بایتون به تازگی بر روی راحتی راننده و سرنشین متمرکز شده و این در حالی است که بیشتر توجه این استارتاپ چینی بر روی تولید سدان و کراس اور برقی می باشد. 

خودروهای برقی تسلا به گشتاوری بالا و شتاب فوق العاده شهرت دارند. پورشه نیز از خودروهایی است که در زمینه تولید خودروی برقی فعالیت دارد. شرکت آلمانی می خواهد محصولی با قدرت ۶۰۰ اسب بخار تایکان عرضه کند.

استارتاپ چینی بایتون نیز محصولات پرفورمنس و اسپرت را در پست ترین اولویت قرار داده و شرکت مورد نظر خود را برای بازار رقابتی آماده می کند.  کراس‌اور M-Byte قرار است سال آینده روانه بازار شود. ضمن اینکه محصول دیگری به نام سدان K-Byte تا سال ۲۰۲۱ به بازار ارائه می کند.
شاسی بلندهای بایتون
این دو خودرو بایتون با معماری بی نظیر تولید شده اند و پکیج باتری ۷۱ یا ۹۵ کیلومتر بر ساعت در آن ها قرار گرفته است. ضمن اینکه مجهز به سیستم محرک عقب و سیستم شارژ سریع در حدود ۱۵۰ کیلووات می باشد.
شاسی بلندهای بایتون
دیوید توهیگ(مهندس ارشد بایتون در نمایشگاه CES گفت:
بایتون به‌طور واضح به‌دنبال تولید خودروی سواری است؛ خودرویی فوق‌العاده راحت، نرم و کم‌صدا که متناسب با نیازهای عامه مردم خواهد بود. اگر کسی بخواهد خودرویی برای رکوردگیری در پیست خریداری کند، بهتر است سراغ شرکت‌های دیگر برود. ما در حال تلاش برای فروش محصولات جدید خود به‌عنوان خودروی اسپرت نیستیم. ما تمرکز خود را روی تولید خودرویی بسیار راحت قرار داده‌ایم. طراحی خودروی برقی به شکلی که بتواند در زمانی کوتاه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد، کار بسیار آسانی است. البته این کار ۱۰ سال پیش جالب بود، اما الان دیگر جذابیتی ندارد. درحالی‌که برخی خودروسازان به‌دنبال تولید محصولات اسپرت و طراحی خودروی برقی منطبق با رانندگی در پیست هستند، تمرکز روی سیستم تعلیق و راحتی سرنشین اهمیت بیشتری دارد.

شاسی بلندهای بایتون

توهیگ به این موضوع اشاره کرده که بیشتر خودروسازان به نیازهای کاذب مشتریان روی آورده اند و از نیازهای اصلی آن ها غافل شده اند. در محصولات آتی بایتون از سیستم خودران سطح ۲ استفاده می شود و این موضوع آن را شبیه به اتوپایلوت تسلا می نماید.

شاسی بلندهای بایتون

صفحه نمایش خودروهای بایتون ۴۸ اینچ می باشد و در داشبورد قرار می گیرد. سرنشینان عقب نیز دارای صفحه نمایش مجهز با کنترل صوتی پیشرفته می باشند. کراس‌اور  M-Byte و سدان K-Byte با قیمتی حدود نصف خودروی تسلا مدل ایکس، تسلا مدل اس و تسلا مدل ۳ عرضه می شوند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *