دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ و آشنایی با قوانین نانوشته ای که باید بدانید

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

قرعه کشی گرین کارت امریکا هر ساله برگزار شده و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. تاریخ ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ از ۱۱ مهرماه (۳ اکتبر) تا ۱۵ آبان ماه (۶ نوامبر) می باشد. به منظور آشنایی کامل با راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ می توانید همراه ما شوید.

برنامه اعطای ویزا توسط کشور آمریکا به وسیله قرعه کشی گرین کارت آمریکا که لاتاری نامیده می شود، هر سال برگزار شده و طبق آن ۵۵٫۰۰۰ نفر برنده لاتاری، ویزای اقامت دائم در آمریکا را دریافت خواهند کرد. در ادامه این مطلب راهنمای ثبت نام لاتاری۲۰۲۰ را در اختیارتان قرار می دهیم.

راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰

شرکت در مسابقه لاتاری آمریکا فرصتی طلایی برای دریافت گرین کارت برای علاقمندان و کسانی که رویای سفر به این کشور را دارند، بنابراین به وسیله این قرعه کشی دولت آمریکا به چندین هزار نفر در سراسر دنیا گرین کارت رایگان اعطا می کند ؛ گرین کارت  مجوزی است که به وسیله آن می توان در کشور مقصد به طور قانونی و دائمی زندگی و کار کرد و دارندگان این مجوز می توانند به صورت آزادانه  و بدون نیاز به ویزا به آمریکا  رفت و آمد نمایند، همچنین اجازه استفاده از هر گونه خدمات تحصیلی، بهداشتی و … را نیز خواهند داشت. لاتاری ۲۰۲۰ نیز علی رغم مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالت متحده آمریکا برگزار خواهد شد و برندگان این قرعه کشی قادر خواهند بود که به همراه خانواده شان به طور دائم در آمریکا اقامت کرده و نیز کار کنند. در ادامه این بخش راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ را مشاهده می کنید.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2020

زمان و تاریخ ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰

قرعه کشی گرین کارت ۲۰۲۰ از ۳ اکتبر یعنی ۱۱ مهر ماه شروع شده و در تاریخ ۶ نوامبر (۱۵ آبان ماه) پایان می پذیرد. لازم است بدانید که این تاریخ قابل تمدید نیست و برای ثبت نام می توانید به سایت رسمی کنتاکی کونسولار امریکا www.dvlottery.state.gov مراجعه کنید. (ثبت نام در برنامه لاتاری امریکا کاملا رایگان می باشد.)

شرایط عمومی ذکر شده در راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰

تابعیت یکی از کشورهای مجاز شرکت کننده در لاتاری را داشته باشد.

دارای مدرک کامل  ۱۲ سال تحصیلی و یا سابقه کار در طی ۵ سال گذشته

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
(شغل انتخاب شده نیاز به ۲ سال آموزش یا تجربه دارد و باید در لیست مشاغل اداره کار ایالات متحده در لیست Jop Zone 4 و با امتیاز SVp 7 باشد.)
برای اینکه بفهمید، شغل مورد نظرتان در لیست مشاغل خاص قرار دارد، می توانید به سایت O*NET Online که به آدرس www.onetonline.org می باشد، مراجعه کرده و با تایپ نام شغل به انگلیسی در بخش جستجو لیستی از مشاغل ظاهر شده که شما در بین آن ها شغل مورد نظر خود یا نزدیک ترین مورد به شغلتان را انتخاب می کنید. در این صورت صفحه جدیدی باز خواهد شد که اطلاعاتی در مورد شغل شما که شامل ابزار و تکنولوژی، وظایف، دانش و مهارت های مورد نیاز آن شغل، توانمندی های فرد شاغل و فعالیت های شغلی و … را ارائه خواهد داد. در انتهای صفحه بخشی به نام Job Zone وجود دارد که در این قسمت گزینه title باید بالای Job Zone Four یا خود Job Zone Four باشد و SVP Range نیز بین ۷ تا ۱۰ بوده، تا این شغل بتواند مشکل تحصیلتان را حل نماید.

 شرایط عکس

گرفتن عکس مناسب برای ثبت نام لاتاری از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با معیار های قوانین مهاجرتی امریکا مطابقت داشته باشد، بنابراین فرد متقاضی و همه افراد مجاز همراه وی اعم از همسر و فرزندان نیاز به تهیه عکس برای ثبت نام می باشند. (حتی کودک یک ماهه نیز بایستی دارای عکس باشد، اگر چه برای تهیه عکس کودکان زیر دو سال سختگیری زیادی وجود ندارد، اما تهیه تصویر اجباری می باشد.) عکس تهیه شده برای لاتاری باید دارای ویژگی های زیر باشد.

عکس باید رنگی و دارای زمینه سفید یا روشن باشد.

زاویه نگاه و سر کاملا به طرف دوربین باشد.

عکس در ابعاد مربع (۵ سانت در ۵ سانت) یا ۶۰۰ پیکسل باشد.

فرمت فایل jpg باشد.

رزولوشن عکس ۳۰۰ dpi باشد.

حال بعد از تهیه عکس آن را از طریق فرم مربوطه ارسال کنید. لازم است که حجم عکس حداکثر ۲۴۰ کیلو بایت باشد.

وارد شدن به سایت و انجام مراحل ثبت نام

مطابق راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ ذکر شده در این مطلب ابتدا لازم است، وارد سایت www.dvlottery.state.gov شوید و سپس مرحله به مرحله اطلاعات خود را در صفحات مربوطه و مطابق قوانین مهاجرتی آمریکا وارد نمایید.

آموزش ثبت نام لاتاری 2020

در مرحله اول با کلیک بر روی کلمه begin entry وارد فرم ثبت اطلاعات خواهید شد و سپس صفحه ای باز می شود که فرم مشخصات متقاضی اصلی (entrant) بوده که باید تکمیل شود، اگر دارای همسر و فرزند هستید، اطلاعات آنها را می توانید در صفحه بعدی وارد نمایید.

راهنمای ثبت نام قرعه کشی گرین کارت 2020

به این نکته توجه داشته باشید که ثبت نام به صورت آن لاین بوده و برای تایپ و ارسال اطلاعات فقط ۳۰ دقیقه فرصت خواهید داشت، در صورتی که زمان بیشتری صرف شود، پرونده ثبت نامی شما باطل و تمامی اطلاعات خود را باید مجددا وارد نمایید.

 همه اطلاعاتی که در فرم ثبت نام لاتاری۲۰۲۰ وارد کرده اید، مربوط به زمان حال شما می باشد و اگر چنانچه بعد از ارسال فرم در وضعیت تحصیلی، تاهل و یا تعداد فرزندانتان تغییری به وجود آید، باید در هنگام مصاحبه در کنسولگری آمریکا حتما آنها را مطلع کرده و اطلاعاتتان در کنسولگری را تصحیح و تکمیل نمایید.

راهنمای ثبت نام در لاتاری 2020

فراموش نکنید که در هنگام اسپل کردن نام و نام خانوادگی دقیقا مطابق مشخصات پاسپورت باشد. برای متاهلین لازم است، زن و شوهر به طور جداگانه ثبت نام نموده و عکس و مشخصات خود را به همراه تعداد فرزندان و نیز فرزند خوانده های مجرد و زیر ۲۱ سال را در فرم مربوطه وارد نمایند.

در مورد افراد متاهل دو گزینه وجود دارد : ۱) افرادی که همسر آنها دارای اقامت دائم و یا شهروند کشور آمریکا نیست. ۲) کسانی که با یک شهروند آمریکایی یا شخصی که دارای گرین کارت است، ازدواج کرده اند.
نکته : افرادی که کشور محل تولد آنها جزو لیست کشورهای مجاز برای لاتاری نمی باشد، ولی همسر و یا پدر و مادر آنها در لیست کشور های مجاز است، می توانند از نام کشور پدر و مادر و یا همسر خود برای شرکت در مسابقه لاتاری استفاده کنند.
راهنمای شرکت در لاتاری 2020
حال بعد از وارد کردن مشخصات خود و آپلود عکس می توانید آدرس پستی خود را وارد نمایید. برای تایپ آدرس به زبان انگلیسی باید برعکس فارسی شروع کرده و به نام کشور ختم کنید، شما باید در ابتدا نام و نام خانوادگی را وارد کنید. سپس شماره پلاک و یا شماره طبقه و بعد از آن نام کوچه را وارد کنید و در آخر نیز کدپستی، نام شهر، نام استان و نام کشور را نوشته و در پایان شماره تلفن و کد پستی را بنویسید. (وارد کردن شماره تلفن ضروری نمی باشد.)
راهنمای ثبت نام لاتاری 2020
در مرحله بعد آدرس ایمیل را وارد کنید. سپس نوبت به پر کردن فرم مربوط به مقاطع تحصیلی می باشد که باید اطلاعات مربوط به آخرین مدرک تحصیلی خود را وارد نمایید.
در این مرحله نوبت به پر کردن مقاطع تحصیلی خواهد رسید. شما بایستی آخرین مدرک تحصیلی خود را وارد کنید.
مرحله بعدی مربوط به مشخصات مربوط به وضعیت ازدواج شما است. که شامل وضعیت تجرد یا تاهل شما، تعداد فرزندان مجرد و زیر ۲۱ ساله ( فرزندان تنی، فرزند خوانده، تحت سرپرستی، فرزندان همسر سابق اگر فرزندان جدا زندگی می کنند، حتی در صورتی که کاملا جدا شده و نیز فرزندان قصد مهاجرت به آمریکا را ندارند) نام و مشخصات آنها در فرم وارد شود. لازم است بدانید که عدم ثبت این اطلاعات موجب باطل شدن ثبت اطلاعات شما می شود. در ادامه راهنمای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ نوبت به ثبت اطلاعات همسر و فرزندان می رسد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.
 راهنمای ثبت نام در لاتاری 2020

ثبت اطلاعات مربوط به فرزندان

روش ثبت نام لاتاری 2020
حال بعد از انجام تمامی مراحل ثبت نام در سایت لاتاری، یک صفحه نهایی success مشاهده خواهید کرد، که شامل شماره پرونده و یک شماره سریال نامبر دیجیتال و نیز تاریخ تولد شما می باشد. توجه داشته باشید که حتما باید سریال نامبر را در تمامی مراحل پس از برنده شدن در لاتاری همراه خود داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *