دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه تاس کباب لذیذ و خوشمزه!

  • ندا خوشرو
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
  • دیدگاه‌ها برای طرز تهیه تاس کباب لذیذ و خوشمزه! بسته هستند

از قدیم در ایران رسم بر این بوده است که در فصل میوه به غذایی را همراه با گوشت و به طبخ می کردند که این غذای خوشمزه و ایرانی تاس کباب نام دارد. در ادامه مطلب طرز تهیه تاس کباب را در اختیار شما دوستان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

تاس کباب یکی از غذاهای گوشتی خوشمزه و مقوی است. که با توجه طعم ایده آل و مزه لذیذ دارای طرفداران زیادی در خانواده های ایرانی است. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با  طریقه ساخت تاس کباب آشنا سازیم.

دستور پخت تاس کباب

تاس کباب از انواع غذای ایرانی با خواص مفید بسیار زیادی است که آن را با گوشت و به و … طبخ می کنند. ترکیب گوشت و به طعم فوق العاده ای را به تاس کباب می دهد. در این مطلب نکات مهم در تهیه این غذا را به شما عزیزان آموزش می دهیم تاس کباب شبیه ترین غذای ایرانی به آبگوشت است اما با طعم و مزه ای کاملا متفاوت!

دستور پخت تاس کباب

مواد لازم برای ۴ نفر

به متوسط : ۲ عدد
گوشت بدون استخوان : نیم کیلو
هویج متوسط : ۵ عدد
سیب زمینی بزرگ : ۲ عدد
آلو : ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط : ۵ عدد
روغن : ۳ قاشق غذاخوری
دارچین : نصف قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به میزان لازم
زردچوبه : یک قاشق چای خوری
گوجه فرنگی متوسط : ۲ عدد

طرز تهیه تاس کباب خوشمزه و خوش طعم

ابتدا گوشت را به صورت نازک برش دهید و هویج ها را پوست بکنید و به صورت حلقه حلقه برش دهید سپس پیاز ها را پوست بکنید و آن را نیز به صورت حلقه ای خرد کنید.

توجه داشته باشید بعد از پوست کندن به باید به را به صورت هلالی برش دهید و بادمجان ها را حلقه ای خرد کنید. آلو ها را به خوبی بشویید و در ظرفی به همراه مقداری آب خیس کنید.

قابلمه ای مناسبی را برای طرز تهیه تاس کباب آماده کنید و در درون قابلمه مقداری روغن بریزید سپس پیاز های حلقه ای شده را در کف قابلمه در دو طرف به خوبی بچینید و بر روی ردیف آخر پیاز ها برش های گوشت را قرار دهید سپس هویج و به را به ترتیب بر روی آلو ها بچینید. اگر مواد شما باقی ماند مواد را با ترتیبی که گفته شد بر روی هم بچینید. بعد از اینکه مواد را بر روی هم چیدید آلو ها خیس خورده را بر روی قابلمه قرار دهید.

  •  آرون گروپس

طرز تهیه تاس کباب به همراه نکاتی در برای طبخ بهتر

سپس ۲ لیوان آب در درون قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید و قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا مواد تاس کباب به خوبی پخته شود. بعد از اینکه گوشت و مواد پخته شدند سیب زمینی و گوجه فرنگی را به صورت حلقه ای برش دهید و بر روی مواد تاس کباب قرار دهید تا پخته شوند وقتی که سیب زمینی ها نیم پز شدند رب را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه تفت دهید و با مقداری آب مخلوط کنید و بر روی مواد بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه مواد با رب پخته شوند تا تاس کباب به خوبی جا بیفتد.

تفت دادن رب

طرز تهیه تاس کباب

نکاتی برای طبخ بهتر تاس کباب

  1. برای اینکه طعم تاس کباب ایده آل شود می توانید در لا به لای چیدن مواد نمک و فلفل و زردچوبه را بر روی مواد بپاشید.
  2. بعد از اینکه پخت گوشت و مواد به پایان رسید سیب زمینی و گوجه فرنگی را اضافه کنید اگر از ابتدا سیب زمینی را اضافه کنید له می شود و بعد از پختن مواد و گوشت رب را به تاس کباب اضافه کنید.
  3. تاس کباب به دلیل داشتن به و آلو طعم شیرینی پیدا می کند اگر شما تمایل دارید می توانید مقداری آب لیمو یا آب غوره در پایان پخت به تاس کباب اضافه کنید.
  4. برای طعم بهتر می توانید از پودر سیر و یا سیر له شده در درون تاس کباب استفاده کنید.

تاس کباب

در این مطلب طرز تهیه تاس کباب را به صورت مرحله به مرحله مشاهده کردید. بعد از اینکه تاس کباب آماده شد می توانید آن را با ترشی مخلوط  یا لیته و سبزی خوردن و نان و دوغ میل کنید.

روش ساده برای تهیه تاس کباب

برای یادگیری روش دیگری از طبخ تاس کباب یک غذای اصیل ایرانی و خوشمزه که در شهر های مختلف به روش های متنوعی تهیه می شود، می توانید در ادامه همراه ما شوید.

دستور طبخ تاس کباب

مواد لازم

  • گوشت گوسفند یا گوشت چرخ کرده/ یک کیلو
  • پیاز بزرگ/ ۲ عدد
  • هویج/ ۳ عدد
  • سیب زمینی/ ۲ عدد
  • به/ یک عدد
  • روغن زیتون/ ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک/ به مقدار لازم
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده/ به مقدار لازم

دستور تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده

به منظور تهیه تاس کباب، در ابتدا گوشت چرخ کرده یا دنده گوسفندی را به ۴ قسمت تقسیم کنید، سپس هویج، سیب زمینی و پیاز ها را به صورت حلقه ای برش بزنید.

اکنون داخل قابلمه ای کمی روغن بریزید و بعد یک ردیف پیاز های حلقه شده را کف آن بچینید، روی پیاز ها تکه های گوشت را قرار داده و بعد فلفل و زردچوبه بپاشید، بعد یک ردیف هویج چیده و روی آنها را نیز به های برش زده را قرار دهید. در ردیف آخر نیز برش های سیب زمینی را بچینید و مقدار تقریبا نصف پیمانه آب را به همراه فلفل و ادویه دلخواه به محتویات داخل قابلمه افزوده و آن را روی حرارت زیاد بگذارید تا به جوش آید، سپس شعله آن را کم کنید و درب قابلمه را ببندید، سپس اجازه دهید حدود ۳ تا ۴ ساعت مواد به آرامی و با حرارت ملایم پخته شوند، مراقب باشید آب قابلمه کم نشود تا پیاز های ته قابلمه نسوزند. دلیل اصلی خوشمزه شدن این غذا می تواند آن باشد که مواد به آرامی پخته شده و غذا آب زیادی هم ندارد، اکنون خوراک تاس کباب شما آماده شده و می توانید آن را به همراه سبزی تازه و نان سنگک میل کنید.

روش تهیه تاس کباب

نکته : برای تهیه تاس کباب با مرغ نیز تنها کافی است که گوشت قرمز را از مواد حذف کنید و گوشت مرغ را جایگزین آن کنید، از این رو گوشت مرغ را می توانید به دو صورت تکه ای یا چرخ کرده (کوفته قلقلی) در تاس کباب استفاده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای طرز تهیه تاس کباب لذیذ و خوشمزه! بسته هستند دیدگاه برای این نوشته