دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دلایل ضعیف شدن چشم و 7 راه موثر برای جلوگیری از ضعف بینایی

  • سمانه عقیقی
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

پزشکان دلایل ضعیف شدن چشم را به طور قطعی به سابقه خانوادگی و موروثی بودن آن تایید نکردند. رعایت نکردن نکاتی که باعث آسیب به چشم می شوند علت اصلی ضعف بینایی است.استفاده از ویتامین ها،عینک آفتابی،خیره نشدن زیاد به رایانه، عدم استفاده از لوازم آرایش غیراستاندارد و … راه های جلوگیری از ضعف بینایی هستند.

بینایی یکی از حواس پنجگانه است که در آن چشم عضو اصلی می باشد. دلایل ضعیف شدن چشم زیاد می باشد که بی توجهی به آن به علایم آن، موجب ضعیف تر شدن چشم ها می شود. تاری دید، خستگی چشم، سر درد از علایم معمول ضعف بینایی می باشد. البته در مواردی ضعیف شدن چشم ها خللی در کارهای روزانه افراد ایجاد نمی کند اما با رعایت نکاتی می توان زیبایی چشم ها را نیز حفظ کرد.

دلایل ضعیف شدن چشم چیست؟ برای جلوگیری از ضعف بینایی چه کنیم؟

پزشکان هنوز دلایل ضعیف شدن چشم ها را که مربوط به ضعف بینایی خانوادگی و ارثی هستند، همچنین بعلت رژیم های غذایی مختلف باشد و از این دست علل را تایید نکردند و به قطعیت نرسیده اند. اما علت هایی مانند ایجاد ضربه ای که در ساختمان چشم تغییری ایجاد کند، باعث ضعیف شدن چشم و عیوب بینایی می گردد. در بیماری های تیروئیدی نیز چشم ها دچار ضعف و آستیگماتیسم می شود. همچنین بیماران مبتلا به آب مروارید ، آب سیاه ، دیابت ، نوزادان نارس، ،فشارخون بالا که مبتلا به اختلالات چشمی هستند، دچار ضعف در بینایی می شوند. استفاده مداوم از رایانه ، تبلت ، گوشی و تلویزیون باعث خستگی در چشم ها می شوند و فرد با فشار آوردن به بینایی خود، چشم ها را دچار اختلال می کند که منجر به کاهش بینایی می گردد.

دلایل ضعیف شدن چشم

 ویتامین ها نقش مهمی در سلامت چشم ها ایفا می کنند. ویتامین A مهم ترین ویتامین در حفظ سلامت چشم ها است؛ همینطور ویتامین های B1 و B2 ، ویتامین C، روی و چربی امگا 3 برای حفظ سلامت چشم موثر و مفید است. دلایل ضعیف شدن چشم که باعث شدت آن می شوند را می توان نام برد که عبارتند از : عدم استفاده از عینک آفتابی ،استفاده بیش از حد از قطره های چشمی ، خشکی چشم ها ،استفاده از لوازم آرایشی ، خیره شدن طولانی به رایانه و گوشی و استفاده نکردن از عینک ایمنی.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *