دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سالاد شیرازی مجلسی و خوش طعم با دو روش ساده و قالبی

  • ندا خوشرو
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

در این آموزش طرز تهیه سالاد شیرازی با ۲ روش مختلف و نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل این نوع سالاد را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم از تهیه این نوع سالاد نهایت لذت را ببرید.

سالاد شیرازی از انواع سالادهای خوشمزه و محبوب ایرانی است که شما می توانید این نوع سالاد را به صورت ساده و قالبی تهیه کنید. در دستور ساخت سالاد شیرازی از مواد ساده ای نظیر خیار و گوجه فرنگی و پیاز و نمک و فلفل و در صورت تمایل نعناع و جعفری استفاده می شود.

طرز تهیه سالاد شیرازی با ۲ روش متفاوت

سالاد از انواع پیش غذاهای سالم و مقوی است و شما می توانید انواع سالادهای خوشمزه نظیر سالاد کلم، سالاد هویج و سالاد شیرازی را در منزل به راحتی تهیه نمایید و پذیرایی باشکوهی را از مهمان ها و اعضای خانواده تان داشته باشید. در ادامه روش درست کردن سالاد شیرازی با ۲ روش متفاوت را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

تزیین سالاد شیرازی

روش تهیه سالاد شیرازی به صورت ساده

طرز تهیه سالاد شیرازی اغلب ساده است که در این روش گوجه و خیار و پیاز در اندازه های کوچک برش داده می شوند و با یکدیگر مخلوط می شوند.

تزیین سالاد شیرازی

مواد لازم برای ۳ نفر 

  • خیار سالادی بزرگ : یک عدد
  • گوجه فرنگی متوسط : دو عدد
  • پیاز کوچک : یک عدد
  • لیموترش : به مقدار لازم
  • جعفری ساطوری شده : به مقدار لازم
  • فلفل و نمک : به مقدار لازم

روش تهیه سالاد شیرازی 

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای تهیه سالاد شیرازی ابتدا خیار را بشویید و بدون پوست یا با پوست آن را به صورت نگینی خرد نمایید توجه داشته باشید که برای خرد کردن خیار ابتدا باید سر خیار را جدا کنید سپس روی سطح خیار برش های عمودی نزدیک به یکدیگر ایجاد نمایید و خیار را بچرخانید و به صورت عمود بر برش هایی که ایجاد کرده اید در اندازه های نیم سانت خیار را خرد کنید و خیارهای خرد شده را با مقدار کمی نمک مخلوط نمایید.

خرد کردن خیار
در مرحله بعدی طرز تهیه سالاد شیرازی سر گوجه فرنگی ها را بگیرید و اگر شل هستند داخل آن ها را خالی نمایید سپس گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی و در اندازه برش های خیار خرد نمایید.

خرد کردن گوجه فرنگی
پوست پیاز را بگیرید سپس آن را به صورت خیلی ریز خرد نمایید برای خرد کردن پیاز بهتر است ابتدا برش هایی را روی سطح آن ایجاد کنید که این برش ها باید نزدیک به یکدیگر باشند سپس پیاز را خرد کنید.

خرد کردن پیاز
پیاز و خیار و گوجه را با یکدیگر ترکیب کنید و مقداری نعنا خشک و نمک و آبلیمو و فلفل و جعفری ساطوری شده روی سالاد بریزید و همه مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید تا سالاد آماده سرو شود. در صورت تمایل می توانید این سالاد خوش طعم را با کمک روش های تزیین سالاد شیرازی به زیبایی تزیین نمایید.

دستور تهیه سالاد شیرازی

۲. دستور تهیه سالاد شیرازی به صورت قالبی

سالاد شیرازی قالبی از انواع سالادهای زیبا برای مهمانی ها است و شما می توانید سالاد شیرازی به شکل قالبی را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

سالاد شیرازی قالبی و خوشمزه

مواد لازم برای ۳ نفر 

  • خیار : ۱ عدد
  • گوجه فرنگی : ۱ عدد
  • پیاز : ۱ عدد
  • آبلیموی ترش : به مقدار لازم
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم

دستور تهیه سالاد شیرازی قالبی 

برای تهیه سالاد شیرازی قالبی ابتدا بطری خالی نوشابه یا دلستر را از وسط برش بزنید و مواد خرد شده سالاد را به ترتیب دلخواه تان درون بطری بریزید سپس لایه ها را به یکدیگر فشرده کنید و بطری را به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید سپس بطری را از درون یخچال بیرون آورید و مواد سالاد را در ظرف مناسبی برگردانید و نمک و آبلیموی ترش و فلفل را به مواد سالاد بیفزایید و این سالاد خوشمزه را به زیبایی تزیین نمایید.

سالاد شیرازی قالبی سالاد شیرازی قالبی

نکات طلایی برای تهیه بهتر سالاد شیرازی

  1. بهتر است آبلیمو و نمک سالاد شیرازی را در زمان سرو روی آن بریزید زیرا این چاشنی ها باعث می شوند گوجه آب بیندازد.
  2. سالاد شیرازی را بعد از آماده شده به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم مواد سالاد به خورد یکدیگر بروند.
  3. اگر تمایل دارید سالاد شیرازی طعم بی نظیری داشته باشد می توانید از مقداری فلفل دلمه ای در طرز تهیه سالاد شیرازی استفاده نمایید.
  4. در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از آبلیمو از آب نارنج یا آبغورده در روش تهیه این سالاد ایرانی خوشمزه استفاده نمایید.

تزیین سالاد شیرازی

در این آموزش با طریقه درست کردن سالاد شیرازی آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید این نوع سالاد را به راحتی و با طعم بی نظیری در منزل تهیه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *