دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با پروتز مو و فواید و مضرات آن

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب اطلاعاتی در مورد پروتز مو ها و نحوه اتصال پروتز به موها و معرفی مزایا و معایب پروتز کردن موها برای آقایان و خانم ها را مطالعه خواهید کرد.

پروتز موها از انواع روش های مناسب برای درمان ریزش موها و کم پشتی موها است و این روش نسبت به روش هایی نظیر کاشت موها و پیوند موها مقرون به صرفه می باشد و شما می توانید برای پرپشت کردن موهایتان از آن استفاده نمایید.

پروتز کردن موها یکی از انواع روش های ترمیم موها است و پروتز از صفحه ای توری شکل ساخته شده که قابل رویت نمی باشد و هیچ نوع قارچ و باکتری و کپکی را روی پوست سر بوجود نمی آورد.

 پروتز مو

پروتز مو چیست؟

پروتز به صورت شبکیه ای است که برای قرار گرفتن موها روی پوست سر از آن استفاده می شود و این وسیله در قسمت هایی از سر که دچار ریزش موها شده یا از تراکم موی کمی برخوردار می باشند قرار می گیرد و علاوه بر این رشته های موجود در پروتز از جنس خاصی نظیر پوست انسان ساخته شده اند.
پروتز موها به صورت نیمه دائمی یا موقت برای ترمیم کردن موها به کار برده می شود و جنس پروتز از الیاف نانو می باشد و در پیوند زدن موها نیز برخی اوقات از پروتزها استفاده می شود.
توجه داشته باشید که اگر پروتز دارای کیفیت خوبی باشد و روش قرارگیری آن روی پوست سر به گونه ای دقیق و مناسب انجام شود شما به نتیجه رضایت بخشی دست پیدا می کنید و مشکل خاصی برایتان ایجاد نمی شود و علاوه بر این در صورتی که پروتز کیفیت بالایی داشته باشد موهای شما به صورت طبیعی به نظر می رسند.

فواید پروتز کردن موها
پروتز در انواع اندازه های مختلف موجود است و شما می توانید بر اساس ناحیه آسیب دیده موهایتان هر اندازه ای از پروتز را که تمایل دارید درخواست نمایید و در ابتدای کار، پزشک ابتدا همه قسمت های سر یا منطقه خاصی که نیاز به پوشش دارد را اندازه گیری می کند سپس طبق اندازه گرفته شده پروتز را برای شما می سازد.
بین ساختارهایی که از پیش ساخته شده اند مدل کاربردی تر پروتزهایی هستند که تنها قسمت بالای سر را پوشش می دهند و برخی دیگر از پروتزها را هم می توان در ابعاد دلخواه تان برسانید و قالب آن ها را بر اساس نیازتان تنظیم نمایید.
پروتزهای موها همچنین به شیوه ای ساخته شده اند که می توان به آن ها سشوار یا تافت زد بنابراین اگر شما تمایل دارید موهایی خوش حالت و جذاب داشته باشید می توانید از انواع وسایل حالت دهنده مو برای فرم دادن به موهای خود استفاده نمایید.

پروتز کردن موی سر

روش متصل کردن پروتز به سر

  1. استفاده از چسب های گیاهی و بیولوژیکی مخصوص
  2. کلیپس
  3. گره ( که در این روش پروتز به کمک گره به موهای سر متصل می شود و با رشد کردن موها نیاز به فیکس کردن دارد).

هزینه تقریبی پروتز کردن موها چقدر است ؟

با توجه به تراکم و نوع پروتز قیمت آن بین ۱ تا ۳ میلیون می باشد.

  •  آرون گروپس

تفاوت پروتز موی زنانه و مردانه

پروتزهایی که برای آقایان و خانم ها ساخته می شوند از نظر جنس و ساختار و نحوه استفاده مانند یکدیگر می باشند و فقط شکل و نوع آن ها با یکدیگر مقداری متفاوت است و در انواع مدل های پروتز زنانه از موهای طبیعی تر استفاده می شود زیرا حالت و نوع بافت موی مردان با زنان دارای تفاوت است همچنین با توجه به بلندتر بودن موی خانم ها قیمت پروتز برای آن ها مقداری بیشتر است.

پروتز کردن موها

مزایای پروتز کردن موها

  1. پروتز موها برای افرادی که دچار طاسی و ریزش موها هستند می تواند گزینه مناسبی باشد.
  2. نتیجه ای که از روش پروتز بدست می آورید فوری است.
  3. قیمت پروتز کردن موها از روش کاشت موها بسیار ارزان تر است.
  4. پروتز کردن مو اگرچه به صورت دائمی نیستن ولی به صورت تقریبا طولانی مدت می توان از آن استفاده کرد.
  5. پروتز کردن موها به افراد این امکان را می دهد تا به راحتی و بدون محدودیت همه فعالیت های روزانه خود نظیر ورزش و شنا و حمام کردن و خواب و … را انجام دهند.
  6. پروتز مو هااز انواع روش های غیر جراحی و غیر تهاجمی می باشد.پروتز کردن موی سر
  7. پروتز موها با توجه به نیاز مشتری ها در هر نقطه ای از سر یا فقط در یک نقطه از سر قرار می گیرد.
  8. موادی از جنس نانو در هنگام ساخت پروتز به کار برده می شوند که این مواد مانع از جمع شدن باکتری ها و قارچ ها روی پوست سر می شوند.
  9. پروتز به صورتی انجام می شود که موها طبیعی به نظر برسند.
  10. تراکم موها و میزان آن ها در پروتز قابل تعیین می باشد و افراد می توانند هر تعداد تار مویی که تمایل دارند برای نواحی آسیب دیده درخواست نمایند.
  11. پروتز قابلیت رنگ و فر و مش دارد.

معایب پروتز کردن موها

  1. افرادی که به مواد پروتز حساسیت دارند نباید از پروتز استفاده نمایند، توجه داشته باشید که این گونه حساسیت در افراد به ندرت پیش می آید زیرا مواد نانو موجود در پروتز هیچگونه حساسیتی را ایجاد نمی کنند.
  2. اگر نتیجه پروتز کردن موها مورد رضایت شما قرار نگیرد این روش به صورت کامل برگشت پذیر می باشد.

پروتز کردن موی برای آقایان و خانم ها

در این مطلب اطلاعاتی راجع به پروتز مو را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد و بتوانید با مطالعه آن اطلاعات لازم را در زمینه این نوع روش ترمیم مو بدست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *