دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سیاهی قوزک مچ پا را چگونه از بین ببریم؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۹ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

سیاهی قوزک مچ پا یکی مشکلات رایج در بین مردم می باشد که با استفاده از روش های خانگی بسیار موثر و کم هزینه خیلی سریع این تیرگی پوست از بین می برد و دوباره پوستی شاداب و با نشاط خواهید داشت.

تیره شدن پوست مخصوصا برای زنان بسیار ناخوشایند می باشد و همین مسئله باعث کاهش اعتماد به نفس در خانم ها می شود، گاهی اوقات جمع شدن سلول های مرده پوست بر روی هم و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید و بسیاری از عوامل دیگر در تیرگی قوزک مچ پا دخیل هستند،  در بعضی از افراد هم به صورت ژنتیکی می باشد و همچنین دلایلی مانند پوشیدن بوت به طور دائم و استفاده از لباس های زبر و حتی چهار زانو نشستن روی فرش می تواند باعث این تیرگی ها شود. در واقع این عادت ها پوست را به تدریج تحریک می کند و باعث ضخیم شدن پوست می شود. اما نگران نباشید تیره شدن قوزک مچ پا را با راهکارهای خانگی می توانید درمان کنید و پوستی زیبا و با طراوت داشته باشید در این مقاله به چند روش خانگی برای درمان تیرگی قوزک مچ پا می پردازیم.

 درمان سیاهی قوزک مچ پا

استفاده از خمیر بادام: برای از بین بردن تیرگی قوزک مچ پا  ۱۰- ۱۵ عدد بادام را داخل مخلوط کن قرار دهید و مقداری آب به این بادام های له شده اضافه کنید و حالا به خمیر به دست آمده یک قاشق غذا خوری عسل اضافه کنید و خوب هم بزنید ، این مخلوط را به مدت یک ساعت و یا درطول شب بر روی قسمت تیرگی قوزک مچ پا قرار دهید و با آب سرد بشویید برای اینکه نتیجه دلخواهتان را به دست آورید این کار را به مدت ۱۰ روز انجام دهید فقط به خاطر داشته باشید که به جای عسل می توانید از شیر هم استفاده کنید.

روش های خانگی برای درمان تیرگی قوزک مچ پا

گلیسیرین : به اندازه مساوی گلیسیرین و گلاب را با هم مخلوط کنید و می توانید به این مخلوط مقداری عسل نیز اضافه کنید و حالا این ماده را روی سیاهی قوزک پاها قرار دهید و پس از مدت ۳۰ دقیقه آن را بشویید. این کار را به مدت ده روز، هر روز انجام دهید تا نتیجه مطلوب را به همراه داشته باشد.

رفع سیاهی قوزک مچ پا با روش های خانگی

آب لیموی تازه : آب لیمو علاوه بر داشتن خواص  ضد عفونی کنندگی نقش لایه بردار طبیعی نیز برای بدن دارد به همین دلیل برای درمان سیاهی قوزک مچ پا بسیار موثر است، به همین خاطر آب دو تا سه لیموی تازه را گرفته و آب لیموها را بر روی قوزک پا گذاشته و بعد از نیم ساعت می توانید بشویید این کار را باید روزی دو بار انجام دهید و بعد از یک هفته شاهد روشن شدن پوستتان خواهید شد.

تیرگی قوزک مچ پا

روغن نارگیل: قسمت قوزک مچ پا دارای پوست خشکی می باشد، بنابراین روغن نارگیل برای درمان این تیرگی مناسب است، زیرا روغن نارگیل دارای اسید چرب ضروری و ویتامین E می باشد که بعد از هر بار حمام کردن می توانید روغن نارگیل را به مدت ۳ دقیقه بر روی مچ پا ماساژ دهید.

تیره شدن پوست ناحیه مچ پا

استفاده از خیار : یکی دیگر از روش های خانگی که در درمان سیاهی قوزک مچ پا مناسب است خیار می باشد. خیار خواص سفید کنندگی دارد و همچنین دارای ویتامین C و ویتامین A می باشد که باعث مرطوب شدن پوست می شود بنابراین خیار را به چند قطعه تقسیم کنید و این قطعات را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی قوزک پا ماساژ دهید و با آب سرد می توانید بشویید.

  •  آرون گروپس

جوش شیرین : جوش شیرین را در یک لگن ریخته و روی آن مقداری آب گرم بریزید و هر روز به مدت ۲۰ دقیقه پاهایتان را داخل لگن قرار دهید و بعد بشویید این روش نیز کمک زیادی می کند تا از پوستی روشن بهره مند شوید.

سیب زمینی:  یکی دیگر از روش های که به سفیدی و روشنی پوست کمک زیادی می کند استفاده از ماسک سیب زمینی می باشد زیرا غنی از کاتچولاز می باشد که پوست را نرم می کند و تیرگی قوزک مچ پا را نیز برطرف می کند.

درمان تیره شدن قوزک مچ پا

پوست پرتقال : پوست پرتقال را در ابتدا خشک کنید برای این کار در معرض نور خورشید قرار دهید و بعد پوست پرتقال خشک شده را پودر کنید و با گلاب و شیر مخلوط کنید این خمیر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید تا سلول های مرده از بین بروند و با آب سرد بشویید،برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید مقداری زردچوبه و چند قطره آب لیمو نیز اضافه کنید.

در این مقاله شما را با روش خانگی جهت درمان سیاهی قوزک مچ پا آشنا کردیم امیدواریم از روش های خانگی لذت برده باشید اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه سلامت پوست داشته باشید می تواند با سایر مقالات مجله اینترنتی آرگا همراه شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *