دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رستوران های دبی: پذیرایی استثنایی و دکورهای خیره کننده در یک قاب

  • یلدا محمدی
  • ۳ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

وقتی در کشورهای مختلف دنیا به سراغ فرهنگ و تنوع غذاییشان می روید و آنها را با هم مقایسه میکنید ، خواهید دید که غذاهای دبی بیشتر از هر جای دیگر، متنوع و خوش آب و رنگ است.

در شهری همچون دبی با وجود امکانات لوکس و خاص حتما خوراکی و غذاهای ویژه ای هم تدارک دیده شده است. انواع و اقسام رستوران ها با سطح هزینه های مختلف در این شهر وجود دارند و گردشگران تور دبی می توانند از آن ها استفاده نمایند.

 برای انتخاب یکی از رستوران های دبی که باب میلتان باشد فاکتورهای زیادی از جمله موقعیت جغرافیایی، سطح هزینه، نوع غذا و… دخیل هستند .

جالبتر از همه اینکه در این شهر فرنگ ممکن است در یک رستوران هندی ، غذاهای چینی و تایلندی هم سرو شود. البته با اولین لقمه ای که در دهان میگذارید ، متوجه خواهید شد که حتی غذای بین المللی که در رستوران های سراسر شهردبی سرو میشود طعم و پختی متناسب با ذائقه عربی دارد.

شاید بخواهید بدانید غذاهای محلی اماراتی کدامها هستند؟ تا کمی هم تنوع غذاییشان را تجربه کنید.

گوشت های خوشمزه که از صحرا آمده و غذاهای دریایی که ازخلیج فارس صید شده ومعمولاً با نان و برنج سرو می شود اصلی ترین مواد تشکیل دهنده غذاهایشان است. تقریباً در همه غذاها مزه ی  مخلوطی از سبزیجات معطر و ادویه های مختلف مانند گشنیز، زیره، زردچوبه و دارچین زیر زبان حس خواهد شد. بسیاری از رستوران های جدیدتر علاوه بر غذاهای سنتی انواع غذاهای محبوب دیگر مانند  camel sliderرا هم سرو می کنند.

با این وجود که دبی راهنمای میشلین (سیستم بین المللی امتیاز دهی رستوران‌ها) مخصوص به خود را ندارد، اما آشپزها و رستوران‌های بسیار زیادی دارد که در جاهای دیگری تحت اعتبار این نشریه محبوب کار می‌کنند.هر رستورانی که در ادامه نام برده خواهد شد فقط جایی برای صرف غذا نیست بلکه دکورهای خیره کننده و مناظر جذاب اطراف ، و به طور کل اماکنی که در دنیا بی نظیرند تجربه ای فراموش نشدنی  برای مسافران فراهم خواهند آورد

رستوران دینر این د اسکای دبی

رستوران دینِر این دِ اِسکای ، یکی از هیجان انگیز ترین رستوران های دنیا از نظر مجله آمریکایی و معتبر فوربز است که به میهمانانش یک ماجراجویی فوق العاده  بر فراز آسمان را هدیه می دهد.

رستوران های دینر این د اسکای، در واقع رستورانهای زنجیره ای بلژیکی – آلمانی هستند که در بیش از ۴۰ کشور دنیا و در نقاط شناخته شده شهرها شعبه دارند .

رستوران های دبی

از شعبات این مجموعه  می توان به مکان هایی در نزدیکی برج کوالالامپور، باغ های ویلا بورژیز در رم، ساحل کوپاکابانا در شهر ریودوژانیرو و نقاط معروف شهرهای آتن و کیپ تاون اشاره کرد.

شعبه این رستوران در دبی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در محله لوکس و جذاب مارینای دبی قرار دارد و به مراجعانش فرصت میدهد تا  از تماشای منظره های اطراف لذت ببرند و یک وعده غذایی خاص و پر شور میل کنند.

با انتخاب این رستوران، انگار دور یک میز ناهارخوری مدرن نشسته اید که برای هر وعده، ۲۲ نفر ظرفییت دارد.

برای ورود به این رستوران هیچ پلکان و دری وجود ندارد، چون در حقیقت  این رستوران معلق متعلق به هیچ بنا و سازه ای نیست ، بلکه تنها موجودیتی که نام رستوران به خود گرفته است ، یک صفحه مجهز و بزرگ به همراه صندلی های چرمی و یک میزاست!

 فقط کافیست وارد صفحه شوید و بر روی صندلی خود بنشینید، کمربندتان را ببندید و منتظر شوید. لحظاتی بعد یک جرثقیل  شما را از زمین بلند می کند، تا ارتفاع ۵۰ متری بالا می برد و میان زمین و آسمان معلق نگه می دارد!

این رستوران در هر منطقه برای تامین غذاهای خود از بهترین رستوران های همان حوالی کمک می گیرد. یعنی،آشپزخانه و آشپز مخصوص به خود را ندارد؛ اما غذاها در محل تهیه می شوند. رستوران دینر این د اسکای دبی نیز از آشپزها و غذاهای هتل ۵ ستاره وستین دبی مینا صیاحی استفاده می کند.

باب الشمس ریسورت

باب الشمس یک هتل پنج ستاره است که شصت دقیقه با ماشین از فرودگاه دبی فاصله دارد؛ این هتل به سبک قلعه های قدیمی عربی ساخته شده و بر روی تپه های شنی اطراف دبی قرار گرفته است.

 فضای بیرونی هتل با  فوّاره، باغ های باشکوه و کوچه های سنگفرش شده با سبک مخصوص عربی و استخری مشرف به صحرا مزین گردیده و با شکوه هر چه تمام تر نظر ها را به خود جلب میکند .

رستوران های دبی

باب الشمس ۴ رستوران با غذاهای سنتی و بین المللی دراختیار دارد.

رستوران  الهدهیرا دیزرت که در هوای آزاد قرار دارد، یکی از سرشناس ترین رستورانهای این مجموعه و البته سراسر دبی بوده و شامهایی بی نظیر ، با حال و هوای مخصوص عربی ارائه می دهد.

لحظه ای که وارد این رستوران می شوید اولین چیزی که نظر شما را به خود معطوف می کند طراحی سنتی و بی نظیر آن خواهد بود که متاثراست از سبک قصه های ۱۰۰۱ شب عربی و کاروان های شتر!

 از آنجایی که این رستوران در محلی دنج قرار گرفته و میزهای غذا خوریش در میان تپه های شنی احاطه شده ، همچون یک آبادی‌ جدا افتاده به نظر می آید.

 در این رستوران مهمانان می‌توانند هنگام صرف غذا، از تماشای بازیگران اسب سوار و شمشیر باز، حرکات موزون و هنرمندان حنا لذت برده و برای ساعت‌ها سرگرم شوند و اوقات خوشی سپری کنند.

با انتخاب این رستوران به دنیایی متفاوت از عطر و طعم غذاهای عربی قدم می گذارید و از نزدیک با فرهنگ و سنن عربی و غذاهای وسوسه انگیز آنها آشنا خواهید شد.

غذا برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال با تخفیف پنجاه درصدی و برای کودکان زیر ۴ سال به صورت رایگان ارائه می شود.

 ساعت کاری رستوران الهدهیرا از ساعت ۱۹ تا ۲۳:۳۰ برای صرف شام است که تواما برنامه سرگرم کننده هم اجرا خواهد شد.

بعد از صرف غذا به رسم یادگاری بر روی دستانتان نقش و نگاری زیبا توسط هنرمندان کشیده میشود تا از این شب پر خاطره نشانی زیبا ، همراه خود ببرید.

 میهمانان می توانند اطراف هتل را با جیپ، اسب یا شتر بگردند. سایر فعالیت های هتل شامل تیراندازی، شکار با شاهین و کروکت می باشد. کودکان هم می توانند در باشگاه کودک سندباد و استخر مخصوص به خودشان به شادی مشغول باشند.

از جمله فعالیت های مکمل دیگر در حال ارایه در این هتل میتوان به موارد زیر اشاره کرد: تنیس روی میز، دوچرخه سواری، اسب سواری، مینی گلف، مرکز فیتنس، اسپا و مرکز سلامتی، ماساژ، اجاره دوچرخه، زمین بازی کودکان و …

رستوران بودا بار

این رستوران محبوب، در هتل  ۵ ستاره گراسونرهاوس واقع در تفرجگاه مارینا دبی قرار گرفته است .

در واقع در این مکان سه سالن شامل ؛ رستوران ، بار و سالن رو باز در هوای آزاد وجود دارد که روی دریا قرار گرفته‌ است.

بودا بار به ارائه غذا های منحصر به فرد ، داشتن فضای متنوع و جذاب و صداهای مخوف داخلیش مشهور است .

رستوران های دبی

نام  بودا بار برگرفته از مجسمه غول پیکر بودایی میباشد که در گوشه ای از سالن رستوران  قرار گرفته است.

همانطور که از نام و دکور این رستوران مجلل و فاخر پیداست ، در بودا بار تلفیقی  از غذاهای تایلندی و چینی ارائه میشود.

سوشی های بودا بار، با بهترین شکل و بهترین روش توسط آشپزان ماهر و با مواد اولیه تازه و فوق العاده طبخ و در اختیار مشتریان قرار میگیرد.

رستوران رفلتزپار پیِر پیِر گاگنیر

در رستوران لوکس رفلتزپار که در فستیوال سیتی دبی افتتحاح شده ، معروف ترین سر آشپز دنیا به نام پییر گاگنیر که بخاطر خلاقیت مثال زدنیش در آشپزی به شهرت جهانی دست یافته ، هنرنمایی میکند .او با خلق طعم های متنوع حاصل ترکیب هوشمندانه و با ذوق مواد غذایی توانسته نظر مثبت اکثریت مشتریان را به خود جلب کند.

رستوران رفلتز پار ، ششمین رستوران این سر آشپز است و همانند دیگر رستوران‌هایش در لندن، پاریس و توکیو، موفق و پر رونق میباشد.

رستوران های دبی

فضا و رنگ بندی این مکان سحرآمیز و فوق العاده است؛ فرش کاملا قرمز این رستوران و لوسترهای نامتعارف آن، شما را به صرف یک غذای بدیع فرانسوی دعوت می کند.

اما یادتان باشد این طراحی چشم نواز فرانسوی گولتان نزند چرا که درمقابل تعریف و تمجید های همیشگی  که در باره کیفیت غذاهای این رستوران به گوش میرسد ، از قیمت های بالای آن هم گلایه هایی مطرح است!

البته که مسلما بزرگترین ویژگی هر رستوران غذاهای منحصر به فرد آن است نه زیبایی ظاهری محیط . از این رو طبق نظر مدیر با تجربه مجموعه یعنی آقای سرآشپز گاگنیر ، آشپزهای رستوران وظیفه دارند غذاهایی بپزند که در سراسر دنیا بی نظیر باشد.

رستوران  وِررِه

رستوران وِررِه که در منطقهٔ خور دبی قرار دارد ، توسط  گوردون رامسای سرآشپز بریتانیایی اداره می ‌شود .

 او به‌خاطر توجه زیادش به جزییات ظریف شهرت داشته و توانسته ۱۲ ستاره‌ی میشلین  را بدست آورد که تا کنون  کمتر کسی موفق به کسب این مدرک شده است

رستوران های دبی

غذاهای این رستوران فوق العاده ، در مرغوبترین ظروف مسی تولیدی اروپا سرو می ‌شوند .

رستوران وِررِه به خاطر قیمتهای بالا ، اغلب مورد توجه اقشار مرفه دبی و گردشگران ثروتمند است .

طراحی داخلی رستوران که در برگیرنده پارچه‌های کتان سفید ، کارد و چنگال ساده و کلاسیک و دیوارهای شیشه‌ای بزرگ  میباشد ؛ فضایی لطیف و روح نواز در کنار هم ایجاد کرده اند تا تجربه ای رویایی و خاص را برای مشتریان رقم بزنند .

 اگر قصد دارید سفر به دبی و لذت بردن بردن از جاذبه های گردشگری آن را در برنامه نوروز خود جای دهید، تور دبی نوروز ۹۸ را میتوانید از هم اکنون در سایت  ببینید .جهت اخذ ویزای دبی هم با کارشناسان ما تماس بگیرید .

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *