دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه می توانیم روابط مادر با دختر را تقویت کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ دی ۱۴۰۰
  • ۰

رابطه والدین دارای تاثیرات گسترده ای بر روی شخصیت فرزندان است. به عنوان مثال روابط مادر با دختر زمانی که خوب و صمیمی باشد می توان انتظار داشت تا این فرد در آینده استقلال و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

نسل های جوان تر در زندگی نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند و بهتر است برای کمتر شدن مشکلات در برقراری رابطه با آن ها از همان ابتدای کودکی رفتاری دوستانه و درست با آن ها داشته باشیم. والدین باید توجه داشته باشند که در برخورد با فرزند دختر یا پسر خود باید به نکات مهمی توجه کنند و با هر یک متناسب با سن و جنسیت آن ها برخورد شود. به همین منظور در روابط مادر با دختر نیز چنین نکاتی باید منظور شود.

 روابط مادر با دختر

روابط مادر با دختر:

بعضی از دخترها به دلیل روابطی که با مادر خود دارند دارای نارضایتی هستند و نمی توانند به خوبی احساسات خود را بروز دهند و نظراتشان را بیان کنند. زمانی که فرد نتواند نظر خود و عقاید را به والدین ابراز کند کمتر با آن ها ارتباط برقرار می کند و یا در صورت ارتباط برقرار کردن نیز با مشکل و درگیری مواجه می شود.

برای بهبود روابط مادر با دختر راهکارهای مختلفی توسط روانشناسان خانواده توصیه می شود که با تغییر نگرش موجب برقراری ارتباطات موثرتر می شود. والدین در اولین گام بهتر است تا بیشتر با عواطف و احساسات دخترانه فرزند خود آشنایی داشته باشند این موضوع اولین قدم در ایجاد این همدلی ها است.

راه های افزایش رابطه با فرزند

درد و دل کردن:

صحبت کردن با فرزند فرصت مناسبی را ایجاد می کند تا اگر فرزند شما نیاز به کمک و همراهی دارد شما در زمان مناسب بتوانید این کار را انجام دهید. سعی کنید زمان های بیشتری را برای صحبت کردن با دخترتان اختصاص دهید این کار می تواند توجه زیادی را به فرزندتان بدهد و متوجه می شود که مشکلات او برای شما دارای اهمیت است.

رابطه مادر دختر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برای ایجاد چنین فضایی که شرایط لازم را برای صحبت کردن با او ایجاد کنید می توانید با او به خرید یا گردش بروید تا به تدریج فرصت بیشتری برای این کار داشته باشید.

انتقاد ممنوع:

فرزند شما دوست دارد تا از سوی شما همیشه مورد تایید باشد بنابراین سعی کنید تا کمتر از او انتقاد کنید و یا انتقاد خود را به عنوان یک پیشنهاد به او بیان کنید. در رابطه مادر با دختر باید به نحوی مشکلات را بررسی کرد که اعتماد به نفس و انگیزه فرزند کاشه پیدا نکند.

سعی کنید تا فرزند خود را با توانایی ها و استعدادهای خودش بسنجید و با همان استعدادها او را باور کنید. والدینی که سعی دارند نظرات خود را به فرزندشان تحمیل کنند نمی تواند رابطه ای خوب و سازنده داشته باشند.

قوانین سخت نگذارید:

قانون در هر خانه ای می تواند نظم دهنده خوبی باشد و فرزندان شما را مسئولیت پذیرتر بار آورد اما این زمانی است که قانون منطقی و متناسب با سن فرزند انتخاب شود. بهتر است این قوانین را با تایید فرزندان خود انتخاب کنید تا بیشتر احساس مشارکت و مسئولیت پذیری داشته باشند.

تربیت فرزند دختر

محبت کردن:

محبت مهم ترین عواملی است که در روابط مادر با دختر باید وجود داشته باشد وجود محبت در این رابطه می تواند عشق بیشتری را به فرزندان بدهد و این عشق رابطه ای قوی تر و محکم تر خواهد ساخت.

احترام:

بسیاری از والدین در رابطه خود با فرزندانشان از نبود احترام شکایت می کنند و این امر موجب شده است تا نتوانند به خوبی فرزندان خود را درک کنند و به آن ها توجه کنند. بنابراین باید در رابطه خود به احترام توجه بیشتری کنید و این آموزش را از دوران کودکی به فرزند خود بدهید.

انجام بازی دو نفره :

از دیگر راه های مفید جهت تقویت روابط مادر و دختری و تقویت رابطه آن انجام بازی جذاب و هیجان آور است بنابراین، بهتر است در یک روز خاص باهم بازی دو نفره انجام دهید و البته  ابتدا از او بپرسبد که تمایل به انجام بازی دارد یا خیر، تا اگر دخترتان تمایل داشت بازی را انجام دهید.

راه های تقویت رابطه مادر و دختر

اجازه دهید طبق سبک خودش پیش رود :

در زمان خرید هر چیزی به خصوص در نوجوانان به دخترتان اجازه دهید که هر آنچه به آن علاقه دارد را انتخاب کند و همیشه از او بپرسید و نظرش را در مورد چیزی که می خواهید بخرید بپرسید همچنین، از مجبور کردن آن جهت خرید چیزی خودداری کنید که اصلا به آن علاقه ندارد و همچنین از مغازه ای خرید کنید که دخترتان  وسایل آن را دوست دارد.

جشن گرفتن استعداد های دخترتان :

سعی کنید اسنعاد های دخترتان را بشناسید زیرا، این امر باعث می شود حس خوشبختی در دخترتان به وجود آید  و بدون اجبار کردن او به منظور انجام کاری یا شرکت در دوره های آموزشی خاصی  در رابطه با استعدادی که دارد صحبت کنید و به او پیشنهاد دهید تا اگر علاقه دارد می تواند استعدادش را به شکل حرفه ای دنبال کند  و باعث می شود چیز های جدیدی یاد بگیرد و رابطه بین شما نیز قوی تر شود.

پیشنهاد دادن کمک به او :

در صورتی که متوجه شدید که دخترتان در کارهایی از جمله : مدرسه، ساز و کار ، ورزش و… با مشکلاتی مواجهه شده است به صورت مهربانه به او نزدیک است و به او پیشنهاد کمک دهید و به او بگویید که اگر به کمک احتیاج دارد شما کنارش هستید.

تقویت رابطه مادر و دختر

گوش دادن به جرفا هایش با دقت :

علاوه بر اینکه دخترتان باید به حرف های شما گوش دهد شما نیز باید به  صحبت هایش به دقت گوش دهید در غیز اینصورت حس ناخوشایندی در دختر تان به وجود می آید بنابراین، برای گوش دادن به صحبت های دخترتان کارتان متوقف کرده و با تماس جشمی به صحبت هایش با دقت گوش دهید.

امیدواریم از مطالعه مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید، جهت آشنایی با بهبود رابطه پدر و پسر می توانید روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *