دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با زیباترین مکان های دیدنی اردبیل که نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

از مناطق طبیعی و سرسبز در ایران می توان به استان زیبا و تاریخی اردبیل اشاره کرد که سالانه شمار زیادی از گردشگران را جذب خود می کند. رودخانه ها یکی از جاذبه ها و مکان های دیدنی اردبیل هستند که مورد توجه گردشگر است.

استان اردبیل علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی به لحاظ طبیعی نیز برای گردشگران دارای اهمیت است در این استان رودخانه ها و دیگر جاذبه های طبیعی وجود دارد که محل مناسبی برای گردشگران و توریستان است. مناطق و مکان های دیدنی اردبیل در فصل تابستان دارای جذابیت های بیشتری هستند و بیشتر برای گردشگران جذابیت دارند که در اینجا با برخی از این جاذبه ها آشنا می شوید.

مکان های دیدنی در اردبیل

مکان های دیدنی اردبیل:

شاید بیشتر شما استان اردبیل را با عسل های مرغوب و با کیفیت آن می شناسید و دلیل این شهرت وجود کوهستان ها و مراتع سرسبز در مناطق کوهپایه ای است که موجب بالا رفتن کیفیت این عسل های طبیعی و شهرت  اردبیل شده است.

دریاچه شورابیل:

این دریاچه محلی برای تفریحات قایق رانی، دوچرخه سواری، دو و میدانی و … است که امکانات مهمی را برای گردشگران اردبیلی فراهم کرده است. این دریاچه یکی از جاهای دیدنی اردبیل برای گردشگران محسوب می شود که دارای رستوران و هتل است.

مکان های دیدنی طبیعی اردبیل

قلعه قهقهه:

در بخش ارشق میان روستای سرسبز گنچویه و قره آغاج کلان یک قلعه تاریخی با نام قهقهه قرار دارد که متعلق به دوران تاریخی صفویان است.

دیدنی ها در اردبیل

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پل معلق پیر تقی:

این پل در میان دره های عمیق این منطقه واقع شده است و متعلق به توابع خلخال است. محلی مناسب و جالب برای گردشگران است که با هیجان زیادی از این پل دیدن می کنند.

اردبیل و دیدنی ها

رودخانه قزل اوزن خلخال:

رودخانه ای پر آب و معروف در اردبیل و شهرستان زیبای خلخال که از ارتفاعات کوهستانی این منطقه سرازیر می شود و در ادامه نیز به دریا خزر منتهی می گردد.

جاذبه های دیدنی اردبیل

پل معلق مشکین شهر:

یکی از پل های بزرگی که در خاورمیانه ساخته شده است و در ارتفاع ۸۰ متری از سطح زمین قرار دارد این پل معلق می باشد. این پل توسط کارشناسان و مهندسان بومی ساخته شده است که در پارک جنگلی مشکین شهر است.

مکان های دیدنی جذاب اردبیل

گورستان های تاریخی اردبیل:

شاید یکی از عجیب ترین جاذبه هایی که در اردبیل می توانید مشاهده کنید وجود این گورستان های تاریخی است که در شهر یری قرار گرفته است. وسعت زمین های این منطقه ۴۰۰ هکتار و و دارای گورستان هایی عجیب و با قدمت ۷ هزار پیش از میلاد مسیح است.

مکان های دیدنی اردبیل کدام اند

جنگل فندقلو گردنه حیران:

مناطق سرسبز یکی از جذابیت های طبیعی است که هر گردشگری دوست دارد از دیدن آن لذت ببرد. جنگل فندقلو در اطراف شهر نمین واقع شده است و به گردنه های حیران ختم می شود.

مکان های دیدنی خاص اردبیل

دشت مغان:

یکی از جاذبه های معروف و مکان های دیدنی اردبیل دشت مغان است که یک دشت جلگه ای در قسمت های شمالی اردبیل است.

شهر زیبای اردبیل

دریاچه نئور:

این دریاچه نیز در یکی از روستاهای شرقی اطراف اردبیل است و دارای چشم اندازی بسیار دیدنی می باشد که به نواحی خلخال متصل است.

مکان های گردشگری اردبیل

کلیسای مریم مقدس:

وجود کلیسا، مسجد و آتشکده در اردبیل به نوعی بیانگر تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین می باشد. یک خانواده ارمنی در سال ۱۲۵۵ هجری شمسی با هزینه شخصی خود اقدام به ساخت کلیسای مریم مقدس کردند. مسیحیانی که در حدود ۲۰ سال قبل از شهر تبریز به طرف اردبیل کوچ کرده بودند به منظور عبادت و انجام اعمال دینی خود مبادرت به ساخت این بنا در کنار یک مدرسه کردند.

روی درب کلیسا آثاری از کنده کاری مشاهده می شود و به زبان ارامنه نوشته های در ارتباط خداوند وجود دارد. این کلیسا از آجر ساخته شده است و نمای داخلی و بیرونی آن تقریبا ساده می باشد اما در بخشی داخلی آن به ویژه قسمت محراب کلیسا نقاشی های متفاوت و زیبای را می توانید مشاهده کنید.

در این کلیسا مدت ها است که هیچ گونه مراسمی توسط ارامنه برگزار نمی گردد و این بنا به سازمان میراث فرنگی این استان واگذار گردیده است.

بازدید از مکان های دیدنی اردبیل

پیست اسکی آلوارس:

علاقمندان به پیست اسکی حتما با نام این پیست اسکی آشنایی دارند. آلوارس از نظر وسعت بزرگ ترین پیست اسکی در ایران می باشد و در دامنه کوه سبلان واقع شده است. مسافت این پیست با اردبیل حدودا ۵۰ کیلومتر می باشد. در طول مسیر پیست تا اردبیل شهر سرعین قرار دارد که در زمان رفت یا بازگشت می توانید از مکان های دیدنی سرعین نیز بازدید کنید و در چشمه های آب گرم این شهر آب تنی نمایید.

یکی از امکانات پیست آلوارس تله سیژ می باشد که در مواقع بازگشایی آن می توانید از آن و مراکز رفاهی و خدماتی این پیست استفاده نمایید.

بازدید از مراتع سرسبز سبلان و اطراف آن در فصل تابستان که برف ها ذوب شده اند امکان پذیر می باشد و عشایر اردبیل نیز در این مراتع توقف می کنند. یکی دیگر از دیدنی های روستای آلوارس آبشار گورگور است که گردشگران زیادی از آن دیدن می نمایند.

پیست آلوارس در اردبیل

جاذبه های دیدنی اردبیل می توانند بسیار متنوع باشند و دارای جاذبه های گوناگون تاریخی و فرهنگی است که در کنار جاذبه های طبیعی دارای ارزش فراوان هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *