دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۲۵ تا از بهترین مکان های دیدنی استرالیا که هر گردشگری را مجذوب خود می کند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲
  • ۰

مهم ترین جاذبه های گردشگری که در جهان توجه گردشگران را به خود جلب می کند مکان های دیدنی استرالیا است که دارای دیدنی های بی نظیر و تماشایی است که از جمله آنها می توان به تالار اپرای سیدنی اشاره کرد.

استرالیا از کشورهای وسیع دنیا است که قطب مهمی در گردشگری جهان شناخته می شود و با اقیانوس آرام و ایالت متحده آمریکا برابری می کند. استرالیا به لحاظ پیشینه تاریخی نیز بسیار غنی است و نقاط مهم فرهنگی در جهان شمرده می شود. از جمله مکان های دیدنی استرالیا می توان به پارک ملی، موزه ها و کلیساها اشاره کرد.

             مناطق تفریحی استرالیا

مکان های دیدنی استرالیا:

استرالیا به دلیل برخورداری از جاذبه های مختلف بسیار مهیج و جالب است در این کشور جاذبه هایی به چشم می خورد که بسیار شگفت انگیز هستند و به عنوان یکی از آثار تاریخی و فرهنگی در جهان و در یونسکو به ثبت رسیده اند.

نواحی استرالیا

۱- پارک ملی کاکادو :

یکی از مکانهای دیدنی استرالیا پارک ملی کاکادو می باشد که یکی از جاذبه های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یوتیسکو می باشد و از نظر حیات وحش و طبیعت تنوع زیادی دارد و دارای وسعتی برابر با ۱۹۸۴۰ کیلومتر مربع است و در واقع جزو بزرگترین پارک ملی در استرالیا و دومین پارک ملی بزرگ در دنیا می باشد.

۲- جزیره لرد هاو :

این جزیره به شکل هلال نامنظم بین استرالیا و نیوزلند در دریای تاسمان می باشد به دلیل اینکه دارای زیبایی خیره کننده، شکل منحصر به فرد زمین، پوشش گیاهی و حیات وحش خاص و اکوسیستم دست نخورده اش در فهرست میراث جهانی به ثیت رسیده است.

۳- جزیره راتنست :

یکی از جزایر استرالیا راتنست می باشد که واقع شده در استرالیا غربی است و به دلیل سواحل، حیات وحش و زیبایی های طبیعی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و هر سال نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از این جزیره دیدن می کنند که اکثر آن ها با کشتی و با هواپیما به این جزیره می آیند و این جزیزه دارای فرودگاه است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۴- دریاچه هیلیر :

از دیگر مکان های دیدنی استرالیا دریاچه هیلیر می باشد این دریاچه منحصر به فرد واقع شده در مجمع الجزایر ریشرشی در غرب استرالیا می باشد و دارای رنگ صورتی اسنت که طرفدران زیادی را به خود جذب کرده است که این رنگ به صورت دایمی است و حتی هنگامی که مقداری از آب دریاجه داخل لیوان بریزید رنگ آن عوض نخواهد شد.

۵- ملبورن:

شهر ملبورن بی تردید یکی از مقاصد اصلی گردشگران برای تفریح است شهری که بسیار مدرن و پیشرفته است و دارای رستوران های مجلل و شیک است. یکی از دیگر از مکان های یدنی استرالیا در شهر ملبورن نیز پارک های ملی و حفاظت شده می باشد.

مکان های دیدنی در نواحی استرالیا

۶- پارک ملی بلو مانتینز:

یکی از آثار زیبایی که در یونسکو به ثبت رسیده است این پارک ملی است که به دلیل برخورداری مه آبی در بالای آسمان این منطقه با این نام نامگذاری شده است. این پارک فضای مناسبی برای پیاده روی گردشگران است.

مناطق دیدنی استرالیا

۷- پل بندرگاه سیدنی:

یکی از بناهای معروف در جهان که دارای پلی قوس مانند است و تاریخ ساخت آن به ۱۹۳۲ باز می گردد ارتفاع این پل ۱۳۴ متر است و نقش مهمی در تعدیل خط ترافیکی داشته است.

استرالیا و جاذبه ها

۸- پارک ملی اولورا کاتا جوتا:

این پارک ملی یکی از جاذبه های طبیعی و توریستی استرالیا است که در میراث یونسکو به ثبت رسیده است صخره های گنبدی شکل و قرمز رنگ در این پارک بر جذابیت های آن افزوده است.

مکان های جالب استرالیا

۹- دیواره بزرگ مرجانی:

بزرگ ترین ساختار زیستی که می توانید در دنیا مشاهده کنید در این زیستگاه گونه های مختلفی از مرجان های دریایی، صدف، لاک پشت و ماهی های مختلف یافت می شود.

نقاط گردشگری استرالیا

۱۰- تالار اپرای سیدنی:

این تالار با ساختمان جذابی که دارد از بناهای ثبت شده در یونسکو است طراحی آن به شکل خیره کننده ای است و از معماری بسیار مجللی برخوردار است. این تالار نیز از جمله مکان های دیدنی استرلیا به شمار می رود.

دیدنی های جدید استرالیا

۱۱- آکلند:

برجی با ارتفاع ۱۹۲ متر که هیجان زیادی برای گردشگران دارد و پرش از این ارتفاع می تواند هر فردی را شوکه کند این منطقه که دارای یک تفریحات مناسب و مهیج است مورد توجه گردشگران است.

چشم انداز های دیدنی استرالیا

۱۲- کرنز:

کرنز یکی از مکان های دیدنی طبیعی است که در آثار یونسکو به ثبت رسیده است در این منطقه دریایی وجود گونه هایی از مرجان ها و آبزیان مورد توجه قرار گرفته است.

جاذبه های به روز استرالیا

۱۳- جزایر کوک:

در منطقه ای بکر از هاوایی و نیوزلند جزیره زیبای کوکو واقع شده است و دارای گونه هایی از بزرگ ترین ماهی ها است و به دلیل دست نخوردگی بسیار بکر است.

مناطق دیدنی مهم استرالیا

۱۴- تاهینی:

شاید این جزیره برای افرادی که به دنبال سفرهای لوکس و لاکچری ماه عسل هستند مناسب باشد در این جزیره یکی از مناظر فوق العاده وجود ویلاهای روی آب است.

مکان های دیدنی لاکچری استرالیا

۱۵- سومائو:

از دیگر تفریحات و مکان های دیدنی استرالیا که به عنوان یک آکواریوم بزرگ در جهان شناخته شده است می توان به سومائی اشاره کرد در این آکواریوم لاک پشت ها به پشت شنا می کنند و این خود جذابیت زیادی ایجاد کرده است.

جاذبه های دیدنی استرالیا

۱۶- بریزبن:

تفرجگاهی طبیعی با وجود کوالاهای بی شمار که از جمله تفریحات مهیج و جذاب نیز به شمار می آید در اینجا می توانید از نزدیک با این کوالاها نیز ارتباط برقرار کنید.

مکان های دیدنی استرالیا کدام اند

۱۷- ولینگتون:

این منطقه یک منطقه محافظت شده در زیلاندیا است و بیش از چند گونه از پرندگان، حشرات و خزنده ها در این منطقه زیستگاهی یافت می شوند.

مکان های دیدنی در استرالیا

۱۸- باغ یخی استرالیا:

این باغ دارای قدمتی بیش از ۱۵۰ سال است و از جمله مناطق مهم توریستی و مکان های دیدنی استرالیا محسوب می شود که گردشگران زیادی را جذب خود کرده است.

مکان های دیدنی جذاب استرالیا

۱۹- ساختمان نمایشگاه سلطنتی:

ساختمان نمایشگاه دارای چندین غرفه و نمایشگاه جهانی است و در سال ۱۸۸۰ ساخته شده است و به عنوان یکی از آثار فرهنگی است مورد بازسازی قرار گرفته است.

مناطق دیدنی کشور استرالیا

۲۰- داریوین استرالیا:

یک منطقه گردشگری با جاذبه های فراوان که در آن چشم اندازهای طبیعی و توریستی بسیاری را می توان مشاهده کرد. حیات وحش و پارک ملی این منطقه محافظت شده بسیار دارای ارزش است.

مکان های گردشگری استرالیا

۲۱- موزه ملی استرالیا:

این موزه از دیگر جاذبه ها و مکان های دیدنی استرالیا است و در آن آثار هنری و فرهنگی متعددی به نمایش گذاشته می شود.

نقاط فرهنگی استرالیا

۲۲- صخره‌ طلایی

این صخره طلایی زیبا در کشور استرالیا دارای منظره طبیعی زیبا و دیدنی در اطراف خود می باشد، ضمن اینکه مکانی فوق العاده بکر و آرامش بخش است، تماشای غروب آفتاب از بالای این صخره بسیار جذاب و لذت بخش می باشد، در این زمان رنگ صخره های اطراف آن تغییر کرده و تصویر چشم نوازی در برابر چشم هایتان ترسیم خواهد شد.

زیباترین مکان های دیدنی استرالیا

۲۳- ویو راک (صخره های مواج)

این صخره دیدنی نیز دارای تصویری شگفت انگیز و فوق العاده زیبا به شکل موج های خروشان می باشد که در شرق هایدن در کشور استرالیا واقع شده است. از آنجا که ظاهر این صخره به امواج اقیانوس ها شباهت زیادی دارد، به نام ویو راک به معنای صخره موج نامگذاری شده است.

مکانهای دیدنی استرالیا

ویو راک دارای ارتفاع ۱۵ متر بوده و طول آن نیز به ۱۱۰ متر می رسد، جالب است بدانید که این صخره ها توسط امواج دریا ساخته نشده اند، بلکه علت ایجاد آنها فرسایش و تغییرات شیمیایی لایه های زیرین و نیمه سطحی زمین می باشند.

۲۴- خلیج هوم بوش در سیدنی

این خلیج در ساحل جنوبی رودخانه پاراماتا در منطقه ای در شهر سیدنی واقع شده است، خلیج هوم بوش در گذشته محل تخلیه زباله های صنعتی بوده و کشتی های فرسوده در این منطقه رها می شدند.

مناطق دیدنی استرالیا

بنابراین هم اکنون بر روی کشتی قدیمی و متروکه ای که بر روی آب های آرام این خلیج قرار گرفته، جنگلی شناور ایجاد شده است، در واقع رشد درختان و بوته ها بر روی بقایای این کشتی متروکه، موجب پدید آمدن جنگلی زیبا در این مکان شده است.

۲۵- آدلاید

آدلاید که دارای دیدنی های زیادی می باشد در سال ۱۸۳۶ بنا شده است. این شهر مرکز ایالت استرالیای جنوبی و جزو شهر های پر جمعیت این کشور محسوب می شود. طراحی این شهر زیبا توسط سرهنگ ویلیام لایت که در کنار رودخانه تورنز انتخاب شده است، به حالت شبکه ای با میدان های پهناور و بلوار های پهن بوده که در احاطه پارک های آدلاید قرار گرفته است.

مکان های گردشگری استرالیا

جاذبه هایی که در این بخش با آن ها آشنا شدید از جاذبه های دیدنی و معروف در استرالیا هستند که هر ساله گردشگران زیادی از مناطق مختلف دنیا به آن سفر می کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *