دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عاداتی که نشان می دهد شما فرد باهوشی هستید!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۱ دی ۱۳۹۷
  • ۰

اگر چه ارزیابی هوش کار مشکلی است اما بسیاری از عادات و رفتارها معرف هوش افراد می باشند. در ادامه مجموعه ای از این عادات و خلقیات را به شما معرفی کرده ایم.

در واقع این عادات روزمره و عجیب با خلاقیت، قدرت یادگیری و حل مسئله مرتبط می شود. این عادات نشان می دهد که شما فردی باهوش هستید و قدرت یادگیری بیشتری دارید.

میز شما همیشه شلوغ است

هوش تعاریف متفاوتی دارد اما به طور کلی روانشناسان در چندین کلمه برای تعریف هوش توافق نموده اند. هوش در منطبق شدن با موقعیت های جدید، استفاده از مفاهیم ذهنی و انتزاعی، استفاده از دانش برای کنترل و اداره محیط و توانایی بهره مندی از تجربیات تعریف می شود.

اگر فکر می کنید یک فرد باهوش حتماً منظم است، سخت در اشتباه می باشید. در طی نتایجی مشخص شد که افراد باهوش بیشتر در وضعیت نامنظمی قرار دارند. محیط های بی نظم درجه بیشتری از الهام را دارند و افراد در چنین محیط هایی ایده های خلاقانه ای ارائه می کنند.

نشانه های فرد باهوش

دیر می خوابید

اگر تا نیمه شب بیدار هستید و مطالعه می کنید، احتمالاً آدم باهوشی هستید. این موضوع در گذشته نیز جریان داشته است. شب خطرناک تر از روز بوده و نیاکان ما برای غلبه بر این تاریکی بیدار می ماندند. ضمن اینکه برای این غلبه باید باهوش تر نیز می بودند. عده ای از افراد نیز درون گرا هستند و برای رسیدگی به امور به دور از مزاحمت این زمان را انتخاب می کنند. به طور کلی افرادی که تا دیر وقت بیدار می مانند، باهوش تر هستند.

نشانه های فرد باهوش

فحش می دهید

تعبیر عامیانه در مورد افرادی که فحش می دهند این است که افرادی کم سواد هستند اما روان شناسان معتقدند افرادی که لغات زیادی برای فحش نثار کردن دارند، افراد باهوشی می باشند. این موضوع به هوش هیجانی فرد مربوط می گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نشانه های فرد باهوش

دوش آب سرد

شنا کردن در آب سرد یا دوش آب سرد به شما انرژی می دهد. فنلاندی ها به این نتایج رسیده اند که بدن با آب سرد سازگار بیشتری را در کاهش خستگی و تنش دارد و خلق و خو و حافظه را بهبود می بخشد. بیرون آمدن از حالت امنیت نشانه ای از هوش شماست. افراد باهوش چیزهایی را تجربه می کنند که به آن عادت ندارند و برایشان معمولی نیست.

نشانه های فرد باهوش

اهل خط خطی کردن هستید

بی هدف بر روی کاغذ خط می کشید. این مضوع در بریتانیا به اثبات رسیده و نشان داده است که افراد با این ویژگی ۲۹ درصد اطلاعات خود را به یاد آورده اند. باعث تقویت حافظه می گردد و ابزاری برای نمایش هیجانات و مفاهیم است.

نشانه های فرد باهوش

گاهی خود را نقد می کنید

افراد باهوش بیش از دیگران تمایل به نقد خود دارند. افراد بی مهارت چون از توهم رنج می برند، خود را برتر از دیگران می دانند. افراد ناشایست نمی توانند بی کفایتی و کاستی خود را درک کنند. بنابراین این آدم های باهوش هستند که رفتار و دانش خود را محک می زنند و مورد ارزیابی قرار می دهند.

نشانه های فرد باهوش

خیال بافی می کنید

این افراد رویا پردازند و بیشتر زندگی خود را در رویا سپری می کنند. کوچک ترین صحنه در ذهن آن ها قابل بسط و گسترش است. با این اتفاق مغز فعال آن ها آشکار می شود. ضمن اینکه این موضوع خود نیز سبب تقویت مغز می شود. بسیاری از مسائل و مشکلات خود را نیز از طریق ذهن و در عالم خیال بافی حل می کنند.

نشانه های فرد باهوش

با خودتان حرف می زنید

این موضوع نشان دهنده مهارت شناختی شماست و نشان از حافظه بالای شما دارد. گاهی اسم چیزی را به خاطر می آورید و ناگاه آن را بر زبان جاری می سازید. همه این نشانه ها بیانگر قدرت حافظه شما در یادآوری و ذهن باز است.

نشانه های فرد باهوش

به تنهایی علاقه دارید

افراد باهوش هنگام بودن با دیگران خیلی خوشحال نبودند. این حس ناخوشایند از اختلاف بین محیط اجتماعی و اختلاف تکاملی مغز ما ناشی می شود. افراد باهوش بیشتر بر روی موضوعاتی تمرکز می یابند که در طولانی مدت خود را نشان می دهند.

نشانه های فرد باهوش

تنبل هستید

معمولاً افراد تنبل باهوش تر از سایرین می باشند. این موضوع در نتایج دانشگاه فلوریدا به اثبات رسیده است. در این پژوهش مشخص شده آن هایی که اهل تفکر نیستند، به فعالیت بدنی تمایل دارند.

نشانه های فرد باهوش

مدیتیشن

۱۲ تا ۱۵ دقیقه مدیتیشن، ذهن و حافظه را تقویت می کند. این ذهن آرام، خلاقیت و خیال بافی شما را بالا می برد. مدیتیشن استرس را کم می کند و مطالعه کردن نیز تا یکسال بعد هوش شما را در حد بالایی نگه می دارد.

نشانه های فرد باهوش

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *