دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی علی دایی و عکس های دونفره با همسرش

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

علی دایی بازیکن سابق و مطرح ایرانی و مربی فعلی تیم سایپا تهران است. وی یکی از بهترین مهاجم ها و از جمله برترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران و آسیا شناخته شده است. همچنین در کنار فوتبال به عنوان کارآفرین ایرانی مشغول بوده و در تجارت نیز فعالیت دارد، او مؤسس و مدیر عامل شرکت پوشاک ورزشی دایی می باشد. در این مطلب بیوگرافی علی دایی را مرور می کنیم.

علی دایی در ۱ فروردین ۱۳۴۸ در شهر اردبیل متولد شده است. وی از جمله مشهورترین فوتبالیست های ایرانی می باشد که از طریق ورزش فوتبال افتخار زیادی برای کشورمان کسب کرده است. او در دوران فوتبال حرفه ای خود موفق به زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی شد که توانست بیشترین رکورد گل زده در بازی های ملی فوتبال مردان جهان را از آن خود کند. ناگفته نماند که وی در کنار فوتبال در کارهای خیریه زیادی مشارکت داشته است. در ادامه به بررسی بیوگرافی علی دایی آقای گل جهان می پردازیم.

بیوگرافی علی دایی

علی دایی در سال ۱۳۴۸ و در محله خیرال استان اردبیل به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف قبول شد، ولی به دلیل بازی فوتبال، در گزینش ورود به دانشگاه پذیرفته نشد و ناگریز به انتخاب رشته مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب شد و دو ترم نیز گذراند. در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این بار در دانشگاه صنعتی شریف و در رشته متالوژی پذیرفته شد و در نهایت لیسانس خود را در سال ۱۳۷۱ از این دانشگاه معتبر دریافت نمود.

بیوگرافی علی دایی

علی دایی متاهل بوده و دارای یک فرزند دختر به نام نورا می باشد. وی به دلیل اعتبار و پولی که از طریق فوتبال به دست آورده در کنار فوتبال، کارهای خیرخواهانه زیادی انجام داده است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل می باشد، او در شهرک گلستان واقع در زادگاهش اردبیل اقدام به ساخت یک مدرسه (هنرستان کار و دانش) به نام پدرش (ابوالفضل دایی) کرده است.

سرگذشت علی دایی

در برخی خبر ها آمده است که وی بعد از فوت پدرش در سال ۸۱ با دختری از آشنایان دورش به نام مریم ازدواج کرده و از وی صاحب دختری به نام دنیز شده است، اما آنها بعد از مدتی از هم جدا شدند و هم اکنون دنیز و مادرش سالهاست که در آمریکا زندگی می کنند. البته صحت این اخبار تایید نشده است.

  •  آرون گروپس

سرگذشت علی دایی

ازدواج علی دایی با مونا فرخ آذری در سال ۱۳۸۳ اتفاق افتاد و آنها صاحب دختری به نام نورا شدند که متولد سال ۱۳۸۸ می باشد، وی به همسر و دخترش علاقه زیادی دارد و در مورد نحوه آشنایی با همسرش در مصاحبه ای که در سال ۱۳۸۴ انجام گرفت، اینگونه توضیح داده است :

همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

بیوگرافی جذاب علی دایی

علی دایی فوتبال حرفه ای خود را از تیم استقلال اردبیل شروع کرد و سپس به تیم بانک تجارت رفت و از آنجا به تیم ملی ایران دعوت شد و در نهایت به باشگاه تیم پرسپولیس تهران پیوست و فوتبال خود را در این تیم ادامه داد. به خاطر عملکرد خوب علی دایی در تیم ملی و تیم پرسپولیس پیشنهادهای زیادی از تیم های خارجی دریافت کرد.

بیوگرافی جدید علی دایی

وی بعد از بازی برای تیم های السد قطر و آرمنیابیله فلد آلمان، به عنوان اولین بازیکن ایرانی در تیم بایرن مونیخ آلمان بازی کرد و همراه این تیم موفق به قهرمانی در بوندسلیگا شد. سپس بعد از بازی در تیم های هرتابرلین و الشباب امارات دوباره به تیم سابق خود، پرسپولیس تهران برگشت و با این تیم در سال ۱۳۸۲ عنوان آقای گل لیگ برتر ایران را کسب نمود. علی دایی در ۱۴۹ بازی ملی که داشت، بیش از از ۱۰۰ گل ملی به ثمر رساند و لقب بهترین گلزن جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ را دریافت کرد. وی همچنین به عنوان بهترین گلزن در بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک و بازیکن سال آسیا در سال ۱۹۹۹ نیز شناخته شد. در ادامه بیوگرافی علی دایی می توانید عکس های متنوع و جدید این فوتبالیست پر افتخار ایرانی را مشاهده نمایید.

بیوگرافی علی داییعکس علی دایی و همسرش

بیوگرافی از علی داییزندگینامه علی دایی

بیوگرافی علی دایی عکس زیبای علی دایی و دخترش

بیوگرافی علی دایینیکی کریمی در کنار همسر علی دایی

بیوگرافی متفاوت علی داییعکس علی دایی و همسرش در یک رستوران

بیوگرافی علی داییعلی دایی و همسرش در مراسم خیریه

بیوگرافی دیدنی علی داییعکس دونفره علی دایی و همسرش

بیوگرافی علی داییعکس جدید علی دایی و دخترش

بیوگرافی خاص علی داییعکس جدید علی دایی و همسرش

بیوگرافی درباره علی داییعکسی از مربیگری علی دایی

بیوگرافی و زندگینامه علی داییعلی دایی و خانواده اش در یک مراسم

بیوگرافی علی داییتصویر دونفره علی دایی و همسرش

بیوگرافی کامل علی داییعکس علی دایی و حامد حدادی

بیوگرافی علی داییعلی دایی در کنار نیوشا ضیغمی و همسرش

بیوگرافی و عکس علی داییتیپ نارنجی همسر علی دایی

بیوگرافی علی داییعکس نورا در آغوش پدرش

بیوگرافی و تصویر علی داییعکس علی دایی و مادرش

بیوگرافی و زندگی نامه علی داییتصویری قدیمی از علی دایی

بیوگرافی علی دایی+عکسحمید گودرزی و علی دایی

بیوگرافی دیده نشده علی دایی علی دایی و همسرش

بیوگرافی علی داییتصویری از کتاب خوانی علی دایی

بیوگرافی کمتر دیده شده علی داییعلی دایی در ماشین شخصی اش

زندگینامه علی داییعکس علی دایی و پوریا پوسرخ

زندگینامه جدید علی داییعکس علی دایی در یک مراسم

زندگینامه متفاوت علی داییعکس و بیوگرافی علی دایی

بیوگرافی علی داییخوش و بش علی دایی و عادل فردوسی پور

زندگی نوشته علی دایی عکس صمیمی علی دایی و رضا گلزار

بیوگرافی بازیکن مطرح فوتبال ایرانعلی دایی و همسرش در کنار تهمینه میلانی

بیوگرافی علی دایی

کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

همانطور که گفتیم؛ علی دایی در کار های خیر و خداپسندانه زیادی مشارکت دارد. وی همچنین در جریان زلزله کرمانشاه که در سال ۱۳۹۶ که موجب ویرانی خانه های مردم و تحمیل خسارات زیاد به آنها شد، با اعلام آمادگی برای کمک به مردم زلزله زده، ضمن حضور در مناطق زلزله زده سر پل ذهاب با استفاده از کمک های شخصی و مردمی که رقم آن در ابتدا چیزی نزدیک ۷ میلیارد بود، خانه های زیادی در روستاهای سرپل ذهاب ساخت. وی همچنین خبر از ارسال ۶ کامیون و تریلی کمک نقدی به مردم زلزله زده کرمانشاه داد.

شکستن رکورد علی دایی توسط رونالدو

تیم ملی پرتغال در چارچوب رقابت های انتخابی یورو ۲۰۲۰ در مصاف با لیتوانی توانست به همراه تیمش با نتیجه پر گل ۶ بر صفر آن را شکست دهد. رونالدو در این دیدار برای تیمش سه گل به ثمر رساند و هتریک کرد.

گالری عکسهای علی دایی

در نتیجه وی با هتریکی که در این دیدار انجام داده و با زدن سه گل توانست با انجام ۹ هتریک در بازی های ملی از علی دایی پیش بیفتد، تا قبل از آن علی دایی با ۸ هتریک رکوردار بود.

وی همچنین در مصاف با تیم فرانسه در مسابقات یورو ۲۰۲۰ با به ثمر رساندن دو گل از روی نقطه پنالتی رکورد علی دایی در تعداد گل های زده در تیم ملی را شکست و در جدول برترین گلزنان ملی، نامش بالاتر از نام علی دایی قرار گرفت.

تصاویر جدیدتری از علی دایی فوتبالیست پر افتخار ایرانی

در ادامه بیوگرافی علی دایی اسطوره با اخلاق کشورمان، مجموعه ای از جدیدترین عکس های علی دایی در مکان های مختلف و در کنار همسر و فرزندش را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجه علاقمندان وی قرار گیرد.

زندگی نوشته جدید علی دایی تصاویر جدید علی دایی سرگذشت خواندنی علی دایی زندگی نوشته و عکس علی دایی زندگی نوشته خواندنی علی دایی زندگی نوشته جذاب علی دایی زندگی نوشته متفاوت علی دایی زندگی نوشته در مورد علی دایی زندگی نوشته درباره علی دایی تصاویر و بیوگرافی علی دایی

در این بخش از بیوگرافی علی دایی فوتبالیست و مربی مطرح کشورمان به همراه تصاویری از وی و همسر و دخترش را در اختیار شما دوستان گرامی قرار دادیم. در صورت تمایل برای آگاهی از جدیدترین اخبار مربوط به هنرمندان خارجی و داخلی می توانید به بخش عکس بازیگران در بالای صفحه آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *