دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۳۱ تا از زیباترین مکان های دیدنی آفریقا که شما را حیرت زده می کنند!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

از پهناورترین قاره هایی که در جهان وجود دارد قاره آفریقا است این قاره دارای عجایب زیادی است که از جمله این عجایب و مکان های دیدنی آفریقا می توان به زامبیا با شگفتی های مختلف آن اشاره کرد.

یکی از عجایب و شگفتی هایی که در قاره آفریقا و در کشور مصر وجود دارد اهرام ثلاثه است و به دلیل جذابیت های بی شمار علمی، تاریخی و باستانی از اهمیت بالایی برخوردار است. این منطقه از آفریقا که به عنوان آثار ملی در یونسکو به ثبت رسیده است می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند و از عجیب ترین مکان های دیدنی آفریقا نیز شناخته شده است، در ادامه مطلب ما عزیزان را با مکان های دیدنی آفریقا آشنا خواهیم کرد.
دیدنی ها در آفریقا

آشنایی با مکان های دیدنی آفریقا:

در آفریقا مناظری با شگفتی های گوناگون وجود دارد و علاوه بر آن این منطق از جهان با حیات وحش خود بسیار شناخته شده است. در هیمن راستا با معرفی پارک ملی ماسایی مارا می توان این حسات وحش عظیم و حفاظت شده را به گردشگران مختلف نشان داد.

مکان های دیدنی آفریقا را بشناسید

۱- صحرای بزرگ آفریقا:

صحرای ساهارا که با نام صحرای بزرگ آفریقا نیز شناخته شده است دارای بیابانی وسیع است که از تپه های شنی با رنگی سرخ برخوردار است. این صحرا یک شکارگاه ویژه برای عکاسان ماهر است و به دلیلی نزدیکی به مجمع الجزایر از جاهای دیدنی آفریقا نیز می باشد.

 جاذبه ها و مکان های دیدنی آفریقا

۲- مجمع الجزایر زنگبار:

در تانزانیا مجمع الجزایری قرار دارد که در ساحل اقیانوس هند است که با وجود سواحل طلایی و آب های نیلگون به شهرت رسیده است. این جزایر که شامل مافیا، پمبا و اونگوجا هستند محلی برای تجارت ادویه می باشند.

دیدنی خاص آفریقا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳- کوهستان تیبل:

این کوهستان در آفریقای جنوبی قرار گرفته است این کوهستان به کیپ تاوان مشرف شده و و بر فراز قله های آن یک مجموعه سالن تئاتر وجود دارد.

مکان های دیدنی طبیعی آفریقا

۴- شهر جنه:

در کشور مالی که پر از ساختمان های خشتی است شهر جنه قرار دارد این شهر به لحاظ تاریخی از قدمت بالایی برخوردار است و از باشکوه ترین بناهای موجود در این شهر مسجد جامع جنه است که یک بنای بزرگی خشتی و تاریخی است.

مکان های دیدنی نادر آفریقا

۵- دهکده سیدی بوسعید:

در تونس وجود این دهکده توریستی بر اهمیت و شهرت آن افزوده است این دهکده که در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است دارای دیوارهایی سفید و پنجره های چوبی است. مناظر ویژه این دهکده همانند تابلوی نقاشی هستند.

نمای دیدنی آفریقا

۶- اهرام ثلاثه جیزه:

این اهرام یکی از مهمترین مکان های دیدنی آفریقا است که در کشور باستانی مصر واقع شده است شکوه و عظمتی که در اهرام ثلاثه مصر به چشم می خورد نشان دهنده شگفتی های بسیاری است.

کشور مصر آفریقا

۷- آبشارهای ویکتوریا:

در زامبیا نیز می توانید از آبشارهای ویکتوریا دیدن کنید که به دلیل عظمت و شگفتی آن با نام یک از شاهزادگان نامگذاری شده است.

جاذبه های معروف آفریقا

۸- مراکش:

در کوهپایه های اطلس شهر مراکش واقع شده است که از شهرهای مجلل و با مردمانی ثروتمند است در این شهر می توانید از جاذبه های سرگرم ننده مختلفی دیدن کنید که به راحتی می توانید در طول سفر از دیدن این جاذبه ها لذت ببرید.

چشم انداز دیدنی آفریقا

۹ -قله کلیمانجارو:

این قله در کوهستان های تانزانیا قرار دارد و برای گردشگرانی که به دنبال جاذبه های مهیج هستند بسیار خاص و تماشایی است. این قله دارای ۵۸۹۶ متر است.

دیدنی های آفریقا

۱۰- دره اومو:

در این دره که در اطراف رودخانه اومو قرار دارد می توانید از امکانات قایق رانی استفاده کنید این منطقه گردشگری از اتیوپی دارای جاذبه های فرهنگی مختلفی نیز می باشد. و از دیدنی های دیگر در این منطقه آشنایی با آداب و رسوم مردم آن است.

دریاچه آفریقا

۱۱- کوه گوریل:

این جاذبه یکی از مکان های گردشگری آفریقا است که بسیار جالب است و به علت وجود ۷۰۰ گوریل به کوه گوریل شهرت یافته است.

جاذبه های دیدنی آفریقا

۱۲- پارک ملی ماسایی مارا:

در کنیا وجود این حیات وحش محافظت شده بسیار دارای اهمیت است زیرا از مناطق حفاظت شده بزرگ در آفریقا است. مناظر و چشم اندازهای بکر این منطقه به همراه وجود گونه های مختلفی از حیوانات آن را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرده است.

مکان های دیدنی آفریقا

۱۳- بلومفونتن:

در این شهر فستیوال های مهمی برگزار می شود و علت برگزاری این فستیوال ها قرار گرفتن این شهر به عنوان پایتخت است. موزه ملی و باغ گیاه شناسی نیز از یدگر جاذبه های در این منطقه است.

مکان های گردشگری آفریقا

۱۴- دوربان:

دوربان در فصل تابستان از جاذبه ها و مکانهای دیدنی آفریقا است که امکان استفاده از تفریحات آبی گوناگون را در اختیار گردشگران قرار می دهد. ماهیگیری، قایق سواری و واگن سواری از جمله این امکانات تفریحی برای گردشگران هستند.

کوه های آفریقا

۱۵- لندن شرقی:

لندن شرقی در یک خط ساحلی قرار گرفته است و از مکان های دیدنی آفریقا است که گردشگران به علت وجود سواحل آن از آن دیدن می کنند.

مکان های توریستی آفریقا

۱۶- پرتوریا:

این شهر دارای ساختمان ها، موزه و ها و دیگر بناهای تاریخی و فرهنگی ارزشمند است و به دلیل کنسولگری های خارجی به لحاظ تجاری در منطقه دارای اهمیت است.

معبد آفریقا

۱۷- جونانسبورگ:

شهر جونانسبورگ را با وجود رستوران های محلی و غذاهای خوشمزه آن می شناسند علاوه بر آن نمایشگاه ها و موزه های هنری موجود در این شهر نیز دارای جذابیت هستند. برخی از محله های قدیمی و تاریخی این شهر تداعی گر خاطرت و حس خوب برای گردشگران هستند.

آفریقا و مکان های دیدنی آفریقا

۱۸- امپومالانگا:

یک استان کوچک با جذابیت های بسیار که محل ناسبی برای تفریحات آبی و قایق سواری است همچنین به دلیل برخوردارای از طبیعتی بکر و سر سبز از مناطق دیدنی آفریقا با جذابیت های خاص محسوب می شود.

مناطق دیدنی آفریقا

۱۹- بندر الیزابت:

این بندر که یکی از شهرهای آفریقا است در خلیج آلگوا واقع شده است و امکان استفاده از تفریحات آبی را برای گردشگران دارد.

مکان های دیدنی در آفریقا

۲۰- کیمبرلی:

این شهر به لحاظ تاریخی دارای اهمیت بالایی است و دارای معادن الماس است. در این شهر موزه های مختلفی وجود دارد که هر یک از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

مکان های پر جاذبه آفریقا

نمای خاص آفریقا

۲۱- دریاچه مالاوی

دریاچه مالاوی از دیگر مکان های گردشگری زیبا آفریقای جنوبی می باشد که داری سواحل بکر، آب زلال می باشد که بسیار زیبا و تماشایی است.

۲۲- اسکله ویکتوریا و آلفرد

این اسکله در کنار بندری طبیعی واقع شده است و مجموعه ای ۱۲۳ هکتاری است که در پس زمینه آن کوه تیبل مشاهده می شود و با بازدید در این منطقه می توانید به خرید نیز بپردازید، در این اسکله قایق های تفریحی و ماهیگیری را مشاهده خواهید کرد که در شب بسیار دیدنی است.

۲۳– کوه کلیمانجارو

این کوه در تانزانیا می باشد و جزو بزرگترین و همچنین بلدترین کوه در آفریقا است به همین خاطر به عنوان بهترین مکان های گردشگری به شمار می رود.

آشنایی با مکان های دیدنی آفریقای جنوبی

۲۴- سواحل کلیفتن

این ساجل جزو زیباترین ساحل های جهان می باشد  هر ساله عکس های زیادی تورست ها از آنجا ثبت می کنند و در فصل گرم به منظور استفاده از آفتاب این ساحل گردشگران زیادی به این مکان می روند.

۲۵- گوندار

این مکان به دلیل داشتن بقای تاریخی شهرت زیادی داشته که دارای کتابخانه ها، کاخ، قلعه ها و سالن تشریفات است که برای اشراف اتیوپیایی بنا شده است.

۲۶- پارک ملی کروگر

این پارک زیبا یکی از پارک های شناخته شده آفریقای جنوبی است و به افتخار ریئس جمهور سابق این کشور پائول کروگر، به این اسم نام دارد که می توانید با گرفتن مجوز با خودروی خودتان در این پارک به گشت و گذار بپردازید اما، بیشتر گردشگران تمایل دارند به تورهایی که راهنما دارند ملحق شوند.

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

۲۷-غار کنگو

از دیگر دیدنی های آفریقای جنوبی غار کنگو است که حداقل قدمت آن بیست میلیون سال می باشد که به شکل گروهی می توانید از آن دیدن نماییدکه جهت امنیت گردشگران با کمک چراغ های زیادی مسیر های پیچیده غار روشن شده است.

۲۸- پارک ملی گاردن روت

یکی از مکان های دیدنی آفریقا پارک ملی گاردن روت می باشد که به دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و مکان مناسبی به منظور پیاده روی است و مسیر پیاده روی آن در امتداد اقیانوس هند از خلیج ماسل تا رودخانه استورمز در دماغه غربی شرقی امتداد دارد.

۲۹- پارک ملی فرامرزی کالاهاری

یکی دیگر از مکان های دیدنی آفریقا پارک ملی فرامرزی کالاهاری می باسد که دارای ناب ترین گونه حیوانی در جهان می باشد و شیر یال مشکی آفریقایی شگفت انگیز ترین حیوانی است که در این پارک حکمرانی می کند و سالانه گردشگران زیادی به منظور دیدن این شیر از سراسر دنیا به آفریقای جنوبی سفر می کنند.

۳۰- شهرک استلین بوش

شهرک استلین بوش جزو یکی از شهرهای زیبای آفریقای جنوبی است که دارای درختان بلوط قدیمی و خانه های سفید رنگ به سبک معماری هلندی می باشد که در این شهر دانشگاه معروفی تاسیس شده و به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود جذب کرده ست و دارای بهترین رستوران و مسیرهای مناسبی به منظور پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد و همچنین موزه ای وجود دارد که تشکیل شده از چهارخانه قدیمی و بازسازی شده که به سده ۱۸ و ۱۹ میلادی تعلق دارد  و در این موزه آثار مهمی از هنرمندان آفریقای جنوبی وجود دارد.

۳۱- موزه ایزیکو

بهترین مکان به منطور دیدار با حافظه تاریخی و باستانی آفریقای جنوبی و همچنین مشاهده سیر تحول جانوری و انسانی این کشور موزه تاریخی ایزیکو می باشد که در سال ۱۸۲۵ این موزه تاسیس شد و جزو قدیمی ترین موزه آفریقای جنوبی محسوب می شود.

در این مطلب با شناخته شده ترین مکان های دیدنی آفریقا آشنا شدید که هر یک از این مناطق دارای جذابیت های توریستی خاص خود است، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه جهان گردی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *