دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی دزفول را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

علاقه مندان به جاذه های توریستی تاریخی می توانند برای سفر خود شهر دیدنی دزفول را انتخاب کنند. در این منطقه از استان خوزستان می توانید از جاذبه های تاریخی و مکان های دیدنی دزفول لذت ببرید.

قدمت این شهر به دلیل برخورداری از آثار باستانی و تاریخی بسیار بالا است فرهنگ غنی مردم انی منطقه از خوزستان موجب شده است تا دزفول شناخته شده ترین منطقه در خوزستان محسوب شود. این شهر دارای جاذبه های توریستی مختلفی است و بیشتر گردشگران دوست دارند تا با جاذبه های متنوع و مناطق دیدنی دزفول آشنا شوند.

       مکان های گردشگری دزفول

مکان های دیدنی دزفول:

آبشار شوی یکی از جاذبه های طبیعی ویژه گردشگران است که با ارتفاع ۶۸ متر از بزرگترین آبشارهای خاورمیانه است. این آبشار به دلیل جذب گردشگران زیاد و قدمت آن در آثار ملی به ثبت رسیده است.

مناطق دیدنی دزفول

آسیاب های آبی دزفول:

این آسیاب ها مجموعه ای از سازه ها هستند که با بستن سد بر روی رودخانه ساخته شده اند. قدمت این سازه های به دوران قاجار و صفویه باز می گردد و در ساخت آن از ملت ساروج استفاده شده است.

مکان های دیدنی در دزفول

  •  آرون گروپس

تپه های باستانی چغامیش:

این تپه ها از جاذبه های تاریخی شهر دزفول و با ارزش باستانی هستند که در دوران ساسانیان نیز بوده اند. در دوره های بعدی نیز این تپه بسیار شناخته شده اند و در آثار ملی به ثبت رسیده اند.

مکان های دیدنی قدیمی دزفول

قلعه شاداب:

از بزرگترین قلعه هایی که در ایران وجود دارد قلعه شاداب است که در گذشته های دور بر اثر فرسایش خاک از بین رفته است.

مکان های توریستی دزفول

دریاچه میانه:

از دیگر جاذبه های طبیعی در دزفول می توان به دریاچه میانه اشاره کرد که در جاده سردشت شیهون قرار گرفته است. بر روی این دریاچه سد خاکی احداث شده است که به لحاظ معماری ارزشمند است.

دریاچه دزفول

دره کوه خرسون:

این دره یکی از عجایب دزفول است و دارای چشم اندازی فوق العاده می باشد در مسیر عبور از این دره می توانید با مناظر شگفت انگیزی رو به ور شوید.

مکان های دیدنی خاص دزفول

بقعه امامزاده رودبند:

این بقعه متعلق به یکی از بزرگان این شهر است که صاحب کرامت بوده اند و به همین جهت مردم این منطقه آرامگاه علی صفوی و اجداد او را به یک بقعه تبدیل کرده اند.

مکان های دیدنی دزفول

خانه تاریخی سوزنگر:

این خانه تاریخی یکی دیگر از مکان های دیدنی دزفول است و از دوران قاجار بر جای مانده است. نمای این خانه با استفاده از آجر ساخته شده است.

مناطق بکر و دیدنی دزفول

از دگر جاذبه های توریستی که می توانید در شهر دزفول از آن دیدن کنید می توان به بازارچه های قدیمی این شهر و دیگر مکان های مذهبی متبرکه اشاره کرد. موزه مردم شناسی این شهر نیر دارای ارزش فرهنگی بالایی است و نشان دهنده آداب و روسوم سنت های مردم است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *