دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

احترام در روابط زناشویی چگونه شکل می گیرد؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۳ دی ۱۳۹۷
  • ۰

احترام گذاشتن در هر رابطه ای اهمیت زیادی دارد. شما باید همواره برای شریک مقابل تان ارزش قائل باشید و او را به رسمیت بشناسید. این احترام باید متقابل باشد. 

احترام رابطه را مستحکم می کند. برای شکل گیری احترام در رابطه زناشویی باید اقداماتی را در نظر داشته باشید. در این صورت به تدریج فضای محترمانه بین شما دو نفر شکل می گیرد.

گوش شنوا داشته باشید

در روابط زناشویی برای نشان دادن احترام به طرف مقابل همواره شنونده خوبی باشید. اگر همسر شما از ناراحتی اش مربوط به سر کار یا بیرون از منزل صحبت می کند.، به او فرصت دهید تا ماجرا را با جزئیات و همان حس و حال تعریف کند. در این بیان شما به عنوان یک شنونده با درک بالا وارد قضیه می شوید. بنابراین او از شما توقع قضاوت، سرزنش حتی تایید ندارد. او فقط به دنبال یک شنونده است.

برای احساسات او ارزش قائل شوید

با او به گونه ای رفتار کنید که احساس ارزشمندی داشته باشد. به احساسات او اهمیت بدهید. مسلماً اگر کسی برای نظر یا احساس شما ارزش قائل نشود، تصمیم به حذف او در زندگی خود می گیرید. احساسات او را عزیز بشمارید. حتی اگر گاهی مطابق میل شما نیست.

احترام در روابط زناشویی

به نیازهای او اهمیت دهید

زندگی زناشویی یک زندگی مشارکتی است. بنابراین شما باید بدانید که نیازهای همسر شما در زندگی اهمیت دارد و این نیازها را در حد معقول برطرف سازید. این موضوع کم کم او را به این باور می رساند که شما فردی محترم هستید و برای او احترام قائلید. چنین احساسی موجب می شود روابط بین شما به خوبی پیش رود.

از او انتقاد کنید اما با احتیاط

فراموش نکنید که با همه آدم های اطراف نباید با یک لحن صحبت کرد. اگر می خواهید از او انتقاد کنید، این کار را در قالب احترام آمیز و با لحن ملایم انجام دهید. این بیان نه تنها سبب ناراحتی فرد مقابل نمی شود، بلکه احتمالاً با تاثیر مثبت نیز بر روی فرد همراه است. در هنگام نقد کردن او، به او فرصت دفاع کردن از خودش را بدهید و یک طرفه به قاضی نروید. در چنین بیانی او را محکوم نکنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

احترام در روابط زناشویی

به او فرصت کافی بدهید

اگر چه هر دوی شما در یک رابطه مشترک قرار دارید اما فراموش نکنید بعضی اوقات افراد تمایل دارند به شکل مجردی با خود خلوت کنند. گاهی به فعالیت های دلخواه خود بپردازند. مدتی را صرف بودن در کنار دوستان کنند. بنابراین اگر از او توقع دارید که ۲۴ ساعته در کنار شما باشد، اشتباه می کنید.

نگرانی های خود را به او بگویید

او را امین خود بدانید و از احساسات درونی خود با او سخن بگویید. با این موضوع نشان می دهید که همه جوره روی او حساب کرده اید و حتی از خصوصی ترین اتفاقات زندگی نیز با او حرف می زنید. تمام این ویژگی ها سبب احساس صمیمیت بین شما دو نفر می گردد.

به «نه» های او احترام بگذارید

در روابط زناشویی اگر از او کاری را طلب می کنید و او در جواب به شما نه می گوید، باید اصراری نداشته باشید. بهتر است در چنین وضعیتی به او احترام بگذارید.

به قول هایتان پایبند باشید

باید به قول های خود وفادار باشید. این موضوع سبب می شود که حرف شما همیشه برای طرف مقابل تان ارزش داشته باشد. ضمن اینکه او شما را فردی محترم و متعهد می داند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *