دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با زیباترین مکان های دیدنی علی آباد کتول

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

در استان پر جاذبه گلستان یکی از مناطق سر سبزی که می توانید مشاهده کنید شهرستان علی آباد کتول است. این شهرستان با روستاهای زیبای خود شناخته شده است و این روستاها از مکان های دیدنی علی آباد کتول هستند.

علی آباد از مناطق خوش آب و هوایی است که در استان گیلان به گردشگران پیشنهاد می شود. یکی از جاذبه ها و مناطق دیدنی علی آباد کتول آبشار کبودوال است که دارای ارتفاع زیاد است و از جاذبه های دوست داشتنی در این شهرستان است. همچنین این منطقه از استان به دلیل داشتن روستاهای خوش آب و هوا نیز گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

 مکان های دیدنی در علی آباد کتول

مکان های دیدنی علی آباد کتول:

یافته های ارزشمند باستان شناسان نیز نشان می دهد که این منطقه و نواحی جلگه ای آن دارای قدمت تاریخی ۷۰۰۰ هزار ساله هستند. موزه های تاریخی و فرهنگی این نواحی نیز دارای آثار ارزشمند است.

 مکان های دیدنی خاص علی آباد کتول

دریاچه سد زرین گل:

از جاذبه های طبیعی مهم در علی آباد کتول می توان به دریاچه سد زرین اشاره کرد این دریاچه از آبشار کبودوال جاری می شود و و نواحی اطراف آن نیز دارای مناظر چشم نوازی هستند. این دریاچه به عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی شناخته می شود.

 مکان های دیدنی علی آباد کتول

روستای چلی سفلی و آبشار چلی:

این آبشار با ارتفاع ۶۰ متر از دیگر جاذبه ها و مکان های دیدنی علی آباد کتول است قرار گرفتن این آبشار در منطقه پر جاذبه چلی سفلی که یک منطقه ییلاقی است موجب جذابیت بیشتر آن شده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

 مکان های دیدنی معروف علی آباد کتول

آبشار کبودوال:

منظره دیدنی این آبشار برای گردشگران علاقه مند به جاذبه های طبیعی بسیار جالب است این آبشار در فاصله ۵ کیلومتری از علی آباد  قرار گرفته است. این آبشار از جمله جاهای دیدنی علی آباد کتول است و به دلیل برخورداری صخره های خزه ای دارای جذابیت زیاد است.

علی آباد کتول و جاذبه ها

تفرجگاه علی آباد:

در نواحی اطراف آبشار کبودوال منطقه تفریحی با امکانات رفاهی برای گردشگران وجود دارد این منطقه در دره جنگلی واقع شده است و دارای تعدادی آلاچیق، پارکینگ و سوپر مارکت است.

چشم انداز علی آباد کتول

موزه مردم شناسی علی آباد کتول:

برخی از گردشگران دوست دارند تا با سفر به هر منطقه از ایران با آداب و رسوم و فرهنگ خاص مردم آن ملت آشنا شوند. در این موزه نیز این امکان وجود دارد که شما با نحوه پوشش و سبک زندگی مردمان این منطقه آشنا شوید.

 مکان های دیدنی تاریخی علی آباد کتول

روستای افراتخته:

در نواحی جنوب شرقی از علی آباد کتول روستای دیدنی افراتخته قرار گرفته است که از مهم ترین مناطق دارای ذخایر جنگلی در گرگان است. گونه های مختلفی از درختان سوزنی که در این نواحی یافت می شود به لحاظ زیست بومی دارای اهمیت هستند.

مناطق دیدنی علی آباد کتول

روستای چینو:

از دیگر جاذبه های گردشگری علی آباد کتول می توان به روستای تماشایی چینو اشاره کرد که به دلیل برخورداری از سبک خانه ها و ویژگی های سنتی دارای اهمیت است.

 مکان های دیدنی جذاب علی آباد کتول

همچنین از دیگر جاذبه ها و مکان های دیدنی مهمی که در علی آباد کتول می توان از آن دیدن کرد به ریگ چشمه،  دشت کمالان، خولیندره، وسیع سر، ماهیان و قریب آباد اشاره می شود. این مناطق نیز به خودی خود دارای جاذبه های متنوعی برای گردشگران این منطقه از گلستان هستند.

از جاذبه های مذهبی و امامزاده های معروف در علی آباد کتول نیز می توان به امامزاده زیلان، امامزاده آخران اشاره کرد که در مهم ترین شاهراه های ارتباطی کتول واقع شده اند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *