دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با عاداتی که به مراتب خطرناک تر از سیگار کشیدن برای بدن هستند!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۹ دی ۱۳۹۷
  • ۰

گرچه بسیاری از عادت های نامطلوب در زندگی مانند سیگار کشیدن را می شناسیم و حتی در صدد کنترل آن هستیم اما عاداتی نیز وجود دارند که از ترک کردن آن ها معذوریم یا به خوبی با ضررهای آن ها آشنا نیستیم. 

در این مطلب مجموعه ای از کارها که به سلامتی شما آسیب می زند و حتی ضررهای بیش از سیگار کشیدن دارد را ارائه کرده ایم. این کارها مستقیماً بر روی سلامت شما تاثیر می گذارند.

استفاده از غذاهای سرخ کردنی

غذاهای سرخ کرده مشکلات سلامتی را به دنبال دارند. این غذاها در روغنی با حرارت بالا سرخ می شوند. روغن در این دمای بالا به چربی های ترانس تبدیل می شود. چربی های ترانس داخل این خوراک سرخ کردنی سخت تجزیه می گردند. به همین دلیل اضافه وزن و چربی را در بدن به دنبال دارند.عادات غذایی نامناسب برای بدن

عدم خواب کافی

خواب کافی از علائم یک زندگی و بدن سالم است. بدن در حالت خواب ریکاوری می گردد. نداشتن خواب کافی، عملکرد بدن ما را در انجام فعالیت ها دگرگون می سازد. با کم خوابیدن قطعاً در دراز مدت به مشکلات روحی، گوارشی و ضعف سیستم ایمنی بدن دچار می گردیم. اضافه وزن و ضغیف شدن در برابر بیماری ها از جمله عوارض کم خوابی می باشد. برای تناسب اندام و داشتن بدن سالم ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.

عادات غذایی نامناسب برای بدن

غذاخوردن در حین سیر بودن

زمانی که از سر عادت یا استرس در مواقع سیری غذا می خورید، کالری اضافی در بدن جمع آوری می کنید و در نهایت مقدمات امراض مختلف چون بیماری های قلبی، دیابت و چربی بالا را در خود ایجاد می کنید. ضمن اینکه قطعاً تغییری مشهود در وزن خود خواهید دید. میزان دریافتی روزانه کالری برای بدن شما حدود ۲۰۰۰ کالری است. البته این موضوع به اندام، وزن و فعالیت بدنی شما بستگی دارد.

عادات غذایی نامناسب برای بدن

  •  آرون گروپس

خوردن غذاهای سدیم دار

با خوردن غذاهای شور، زمینه را برای بالا رفتن فشار خون و ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی بیشتر می کنید. در این صورت ممکن است کلیه عملکرد خوبی نداشته باشد. سدیم با ارسال سیگنال به کلیه، اطلاعاتی نظیر اینکه چه موقع آب را نگه دارد یا چه هنگام آن را دفع کند، نقش بارزی دارد.

عادات غذایی نامناسب برای بدن

این عملکرد تعادل مایعات در بدن را به همراه دارد. مصرف سدیم بالا در چنین فعالیتی مشکل ایجاد می کند و فعالیت کلیه کم می شود. در نتیجه آب کمتری از بدن خارج و به همین خاطر فشار خون بالا می رود.

خرید کردن بیش از حد معمول

با این کار نیز به استرس بی پولی دچار می شوید. این موضع تاثیرات مخرب بر روی روحیه شما دارد. در چنین مواقعی شما بیش از اندازه احساس بدهکاری و مقروض بودن را خواهید داشت. ضمن اینکه به باوری مبنی بر ضعف مدیریتی خود در نگه داری پول دچار می شوید. این استرس اضافه وزن و کشیدن سیگار را به دنبال دارد.

عادات غذایی نامناسب برای بدن

مصرف بی رویه داروها

بی خود و بی جهت آنتی بیوتیک مصرف می کنید و بدن خود را در برابر تاثیر آن ها در مواقع ضروری و مورد نیاز مقاوم می سازید. گاهی در زمینه دارو، اوردوز دارید و متوجه خطرات آن برای بدن نیستید. این دارو بعد از ورود به بدن به دلیل اینکه خارج از توان متابولیک بدن شماست، به شکل سم در آمده و ممکن است موجب مرگ شود.

عادات غذایی نامناسب برای بدن

نخوردن صبحانه

مهمترین وعده غذایی است و عده ای همواره از آن غافل می شوند. گرسنگی که بدن شما در حین خواب طی می کند، باید با یک صبحانه کامل جبران شود. در غیر این صورت، بدن مواد غذایی ضروری را دریافت نمی کند. به همین خاطر تا آخر شب مجبور به پرخوری می شوید.

عادات غذایی نامناسب برای بدن

استفاده نکردن از پوشش کرم ضد آفتاب

این موضوع نیز سبب پیری پوست می شود. ضمن اینکه زمینه را برای سرطان پوست ایجاد می کند. مسلماً چنین پوستی شاداب نیست. قبل از در معرض آفتاب قرار گرفتن حتماً از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

عادات غذایی نامناسب برای بدن

نشستن های طولانی پشت کامپیوتر

اگر بنا به شرایط شغلی خود ساعت ها را در پشت کامپیوتر می گذارانید، بهتر است برای رهایی از گردن درد، سردرد، شانه درد و کمر درد این عادت را ترک کنید. یعنی در این ساعت های طولانی زمانی را به استراحت و ورزش چشم اختصاص دهید. این موضوع آسیب جدی به چشم هایتان وارد می کند و سبب نزدیک بینی و خشکی چشم می شود. بهتر است هر ۲۰ دقیقه از جای خود بلند شوید و استراحتی داشته باشید و برای بهتر شدن وضعیت اندام ها چند حرکت کششی انجام دهید.

عادات غذایی نامناسب برای بدن

نداشتن رابطه با خانواده و دوستان

مرگ زیر ۶۵ سال در ارتباط مستقیم با نداشتن روابط اجتماعی است. برای طول عمر بیشتر، رفت و آمد خود را با دوستان، خانواده و نزدیکان ادامه دهید و برای بیرون رفتن با آن ها برنامه ریزی داشته باشید.

عادات غذایی نامناسب برای بدن

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *