دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فورد موستانگ برقی با قدرت ۸۴۰ اسب بخار معرفی شد!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۶ دی ۱۳۹۷
  • ۰

Aviar Motors یک استارتاپ روسی است که نسخه برقی از فورد موستانگ طراحی کرده و در این طراحی قدرت موتور خودرو به حدود ۸۴۰ اسب بخار رسیده است.

این کار برای اولین بار در کشور روسیه پا گرفته و نوع کلاسیک فورد موستانگ با یک شرکت استارتاپ با نام آویار موتورز تولید شده است. نسل اول این مدل فست بک ۱۹۶۷ دارای بدنه فیبر کربنی و شاسی آلومینیومی می باشد.

نام انتخابی این شرکت برای خودروی تولیدی Aviar R67 می باشد. چراغ های LED در قسمت عقب و جلو به کار رفته، رینگ های ۲۰ اینچ و دستگیره های آیرودینامیک تاشونده از سایر تجهیزات این خودرو می باشد.
اسپویلر عقب، اسپیلتر جلو دارای تغییر بوده اند و در سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر باز می گردند. برای کاهش فشار هوا از دیفیوزر عقب استفاده شده است. ضمن اینکه اسپویلر عقب در حالت های اسپرت و Race به شکل خودکار به سمت بالا رانده می شود.
برای بهبود شرایط آیرودینامیک خودرو از یک صفحه در زیر آن استفاده شده و این موضوع سبب شده زیر خودروی موستانگ در حد خودروهای اسپرت صاف شود.
فورد موستانگ برقی

سیستم تعلیق به کار رفته در خودرو توانایی تغییر ارتفاع را با توجه به سرعت دارد. اتاقک داخلی خودرو شبیه به خودروهای فورد است. به نمایشگر عمودی و بزرگ تاچ در اندازه ۱۷ اینچ مجهز شده و با این نمایشگر می توان بسیاری از تغییرات و تنظیمات را اعمال کرد.

فورد موستانگ برقی

ظاهر کلاسیک این خودرو در کنار امکانات قرن بیست و یکم قرار گرفته و تجهیزاتی چون سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، گرمکن صندلی، نورپردازی داخلی، دوربین دید عقب، صندلی های برقی ۱۲ جهته و سیستم تهویه مطبوع اتومات دوگانه در آن در نظر گرفته است.

فورد موستانگ برقی

در هر یک از محورها یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده و قدرت این دو موتور به ۸۴۰ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۹۹۶ نیوتن متر می رسد. سرعت صفر تا ۱۰۰را در ۲.۲ ثانیه تجربه می کند. رسیدن از سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت تا سرعت ۱۰۶ کیلومتر بر ساعت را در ۱.۲ ثانیه انجام می دهد.

بیشترین سرعت آن معادل با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. در هر بار شارژ قادر به طی ۵۰۷ کیلومتر می باشد. ظرفیت باتری آن برابر با ۱۰۰ کیلووات ساعت می باشد.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *