دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نکاتی در رفتار با داماد که پدر خانم ها و مادر خانم ها باید بدانند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

اگر دوست دارید که روابط خوب و سازنده ای با داماد خانواده خود داشته باشید باید در روابط و نحوه رفتار با داماد خود دقت داشته باشید. باید توجه داشته باشید که در هر رابطه ای احترام سازنده ترین عنصر است.

وارد شدن عضو جدید در هر خانواده ای به عنوان عروس یا داماد می تواند نگرانی هایی را در پی داشته باشید. زیرا با وجود شیاهت های فرهنگی که در میان خانواده ها وجود دارد تربیت هر فرد بسیار خاص و ویژه است در نتیجه برای شکل گیری روابط عاطفی موثر نیازمند زمان بیشتری هستید. بنابراین با وارد شدن داماد به عنوان عضو جدید خانواده نباید درباره رفتار با داماد دچار نگرانی باشید.

 رفتار با داماد چگونه است

رفتار با داماد چگونه باشد؟

برقراری ارتباط با افراد کاری دشوارر نیست فقط بایید شناخت درستی از یک فرد و ویژگی های افراد داشته باشید که این امر نیازمند زمان بیشتر است. یک اصل مهم که برای شکل گیری روابط خود در میان نزدیکان باید به آن توجه کنید این است که قبل از به دست آوردن شناخت نباید صمیمیت های زیاد به وجود آید تا موجب کم رنگ شدن احترام شود.

خانواده زمانی که داماد وارد خانواده آن ها می شود دوست دارند تا در اولین برخورد اعتماد او را جلب کنند. شاید ارتباط گرم و صمیمی در برخورد اول برای بسیاری از افراد مشکل باشد بنابراین هنگام برخورد با داماد نیز باید به این موضوع توجه کنید.

برای اینکه در آینده با داماد خود دچار مشکل نشوید و رابطه ای خوب داشته باشید باید در اولین برخوردهای خود توجه و دقت بیشتری به خرج دهید. احترام، محبت و ارزش دادن به این افراد می تواند در مراحل اول تصور و برداشت خوبی را از شما به آنها بدهد.

حمایت نکردن بی مورد از دختر:

بهترین راه برای جلب اعتماد همسرتان این است که بیشتر از دختران از داماد خود حمایت کنید این کار می تواند احساس امنیت و صمیمیت خوبی را در او ایجاد کند. همچنین موجب می شود تا در صورت نیاز سخنان شما را بر دیگران ارجعیت دهد.

رفتار با فرد داماد خانواده

  •  آرون گروپس

با داماد خود حرف بزنید:

دعوا و بحث میان زن و شوهر در بیشتر رابطه ها وجود دارد زمانی که دختر و داماد شما نیاز به مشورت دارند می توانید به تنهایی با او حرف بزنید. با شکل گیری این رابطه شما می توانید علت و مشکل اصلی زندگی آنها را متوجه شوید و بهتر به آنها کمک کنید.

دخالت نکردن:

شما به عنوان والدین زمانی می توانید وارد مسائل شخصی زندگی دختر خود شوید که داماد و دختر شما از شما تقاضای کمک داشته باشند در غیر این صورت برخورد شما نوعی دخالت محسوب می شود که در برخورد با داماد می تواند اعتماد را از بین ببرد.

رابطه با داماد

دلسوز باشید:

اطرافیان شما به ویژه داماد یا عروستان تفاوت بین دخالت و دلسوزی شما را متوجه خواهد شد پس سعی کنید دلسوز باشید تا بیشتر به حرف های شما توجه شود.

ابراز علاقه:

می توانید برای پر رنگ تر کردن رابطه خود با دامادتان آنها را به مهمانی خانوادگی دعوت کنید و از او در حضور دیگران تعریف کنید. با بالا بردن اعتماد به نفس صمیمیت بیشتری را ایجاد می کنید که بر پایه صداقت و اعتماد است.

رفتار کردن با داماد

قضاوت نکردن:

بدون شناخت کافی روی انسان ها قضاوت نکنید. قضاوت کردن می تواند احترام و ارزش افراد را از بین ببرد. زمانی که شما در برخورد با داماد او را مورد سرزنش و قضاوت قرار می دهید نوعی کینه را در او ایجاد می کنید که نه تنها بری رابطه شما بلکه برای رابطه عاطفی دختر شما نیز مضر خواهد بود.

اعتماد کردن:

با حفظ احترام و ارزش بیشتر به داماد خود اعتماد کنید و به او بگویید که من توانایی خوشبخت کردن دخترم را در شما می بینیم. بیان اینگونه از جملات موجب می شود تا او تمام تلاش خود را برای حفظ و نگه داشتن زندگی خود داشته باشد.

حمایت کردن:

جوان ها زمانی که از سوی والدین خود مورد حمایت قرار می گیرند می توانند بهترین ارتباط را با آنها داشته باشند. شما به عنوان پدر زن و مادر زن برای حمایت از دختر و داماد خود باید تلاش کنید. این موضوع می تواند در برخورد با داماد روابط شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

طرز برخورد با داماد

نکاتی برای داشتن روابط خوب میان مادرزن و داماد

تدبیر و مدیریت مادر و پدر به عنوان یک بزرگتر برای هدایت دختر و قرار گرفتن وی در مسیر درست و داشتن رابطه محبت آمیز با داماد از اهمیت زیادی برخوردار است، حال می توانید با شناخت بیشتر از داماد خود، از حساسیت های وی آگاهی پیدا کرده و به دخترتان بیاموزید که نباید هر سوء تفاهم و رفتاری را بد برداشت کند، بلکه وی با صبر کردن و کنار آمدن با مشکلات، می تواند تنش ها را کمتر کند و حساسیت های همسرش را بشناسد، ضمن اینکه با سیاست و رفتار های هوشمندانه، بسیاری از مشکلات و ناملایمات در زندگی را حل نماید.

هیچ وقت براساس پیش داوری ها و قضاوت های نادرست و نگاه نکردن به وی برطبق نگرش های منفی با داماد خود برخورد نکنید. همچنین از صحبت کردن با استناد از برخی اشعار و ضرب المثل های نامناسب با دامادتان خودداری کنید.

اگر دامادتان منطقی و واقع بین است، نباید به همه خوش بین یا بدبین شوید، زیرا خوش بینی وبدبینی نادرست می تواند دردسر ساز شود.، بلکه واقع گرایی موجب بهبود روابط شما با دامادتان شده و از تفریط جلوگیری خواهد کرد.

ابراز محبت و دوستی به منظور بدست آورن توجه داماد در به وجود آمدن روابط دوستانه تاثیر زیادی دارد، از این رو مادر و پدر عروس گاهی مواقع می توانند با زنگ زدن به داماد و خبر گرفتن از احوالاتش، محبت خود وی را ابراز نماید.

نحوه برخورد با داماد

البته بسیاری از والدین ممکن است این تصور را داشته باشند که پسر یا دختری که به تازگی به عنوان عروس یا داماد وارد زندگی شان شده است را باید همچون بچه های خود تلقی کنند، اما باید بپذیرید که نه داماد پسر شما بوده و نه عروس می تواند دخترتان باشد، زیرا نمی توان دقیقا همان رفتارهایی که با فرزندانتان دارید را با عروس یا دامادتان داشته باشید؛ مثلا اگرچه والدین حق ندارند سر فرزندانشان داد بکشند، اما با عروس شان اصلا نمی توانند این رفتار را داشته باشند، زیرا فرزند امکان دارد به دلیل رابطه خونی و ذاتی از داد زدن والدینش ناراحت نشود اما این مساله می تواند در عروس موجب ایجاد مشکل عاطفی شود، همچنین ممکن است کسی از پسرش انتظاراتی داشته باشد اما نمی تواند از دامادش بخواهد فلان کار را انجام دهد، از این رو شکل صحبت کردن با عروس و داماد و فرزندان بسیار متفاوت خواهد بود.

در پایان امیدواریم مطالعه  این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با روشهای تقویت رابطه عروس با مادر شوهر و نیز داشتن روابط خوب با خواهر شوهر می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *