دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۳خوردنی که شما را از ابتلاء به سرطان نجات می دهد!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۵ دی ۱۳۹۷
  • ۰

خوردنی ها و خوراکی که مصرف می کنید، بر روی سلامتی شما موثر است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف بعضی از خوراکی ها منجر به کاهش ابتلاء به سرطان می گردد. 

مواد غذایی که منجر به پیشگری از سرطان می شوند، مواد غذایی باارزشی هستند. معمولاً رشد سرطان در پی عدم کنترل و رژیم غذایی نامناسب به وجود می آید. 

بروکلی

خواص ضد سرطانی بسیاری دارد و سرشار از سولفورافان می باشد. تحقیق روی نمونه های جانوری نشان داده که مصرف بروکلی نابودی سلول های سرطانی پروستات را به دنبال داشته و توده سرطانی را با کاهش حجم مواجه کرده است.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

این موضوع بر روی سرطان سینه نیز جواب داده و باعث شده تعداد سلول های سرطانی این ناحیه تا حد ۷۵ درصد کاهش یابد. در پژوهش هایی آمده است که این سبزیجات از ابتلاء به سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند.

هویج

بر روی سرطان معده، ۲۶ درصد تاثیر کاهش دارد. از توسعه سرطان پروستات ممانعت می کند. این موضوع در افراد سیگاری که هویج مصرف می کرده اند، نیز به اثبات رسیده است. کسانی که سیگاری بودند اما هویج مصرف نمی کردند نسبت به افراد سیگاری که بیش از یک بار در هفته هویج مصرف می کردند، تا سه برابر بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان ریه  بودند.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

برای افزایش نقش هویج در ابتلاء به سرطان بهتر است این خوراک نارنجی رنگ را چند بار در هفته مصرف کنید. در این صورت از خواص ضدسرطانی آن بهره مند خواهید شد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

حبوبات

حبوبات فیبر بالایی به همراه دارند و در پیشگیری از ابتلاء به سرطان روده بزرگ موثر هستند. تحقیقات نشان می دهد پس از درمان سرطان روده بزرگ افرادی که از حبوبات خشک یا پخته استفاده می کردند، کمتر به سرطان دوباره مبتلا شدند. تاثیر حبوبات بر روی نمونه های جانوری نیز به اثبات رسیده و  و گواه این است که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

میوه های خانواده بری

دارای آنتوسیانین می باشند. این ماده در میوه های بری نقش آنتی اکسیدانی دارد. طی تحقیقی روی ۲۵ نفر که به سرطان روده بزرگ مبتلا بودند، مصرف بلوبری در طی ۷ روز کاهش ۷ درصدی رشد سلول های سرطانی را به دنبال داشت.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

تمشک سیاه نیز بر روی کسانی که که به سرطان دهان مبتلا بودند، نتیجه بخش بود. بنابراین آزمایش ها و تحقیقات نشان داد که عصاره بری در کنترل و حتی درمان بعضی از سرطان ها مفید و موثر می باشد.

دارچین

دارچین برای کنترل قند خون و کاهش التهاب استفاده می شود اما فواید دارچین تنها به این دو مورد ختم نمی شود. دارچین از توسعه و رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. نمونه آزمایشات نشان می دهد که دارچین می تواند سلول های سرطانی را در قسمت سر و گردن نابود یا کنترل کند.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

برای بهره مندی از خواص دارچین آن را به اندازه یک تا یک و نیم قاشق در مصرف روزانه وارد کنید.

مغز آجیل ها

بررسی روی رژیم ۱۹ هزار و ۳۸۶ نفر نشان داد آن هایی که مغز آجیل استفاده می کنند، کمتر بر اثر سرطان می میرند. مصرف مغز تاثیر مستقیمی بر روی کاهش سرطان های روده، مخاط رحم و پانکراس دارد. به عنوان مثال فندق بریزیلی با حجم بالایی از سلنیوم برای پیشگیری از سرطان ریه مصرف می شود. گردو نیز خطر ابتلا به سرطان پستان را حدود ۸۰ درصد کاهش و از رشد سلول ها تا ۶۰ درصد ممانعت می کند.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

روغن زیتون

محافظ خوبی در برابر سرطان است. افرادی که از این روغن در غذا و رژیم خود استفاده می کنند، کمتر در معرض سرطان هستند. افراد با این رژیم غذایی کمتر سرطان های گوارش و سینه را تجربه می کنند.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

ضمن اینکه نتایج حاصل از تاثیر روغن زیتون بر کاهش سرطان در ۲۸ کشور نشان داد که روغن زیتون پیشگیری خوبی از سرطان روده به حساب می آید. اگر نمی توانید این روغن را به شکل صرف مصرف کنید، آن را با مخلفات دیگری چون سبزیجات، سالاد و … نوش جان کنید.

زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه خواص ضد سرطانی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این موضوع بر روی ۴۴ نفر با ضایعه در روده بزرگ بیمار به اثبات رسیده و مصرف زردچوبه پس از ۳۰ روز(با میزان ۴ گرم در روز) ضایعه را کاهش داده و روند سرطان را کند کرده است.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

این ماده برای سرطان ریه، روده، پروستات و سینه مفید می باشد. برای پیشگیری از سرطان از مصرف این ادویه غافل نباشید و آن را به میزان ۱ تا ۳ گرم به شکل روزانه در برنامه غذایی وارد کنید.

مرکبات

برای پیشگیری از سرطان دستگاه گوارش و تنفسی از مرکبات بهره مند شوید. بیشتر مرکبات چون پرتقال، لیموترش و … دارای چنین خواصی می باشند و ابتلا به سرطان معده را تا ۲۸ درصد کاهش می دهند. ضمن اینکه برای پیشگیری از سرطان پانکراس نیز مورد توجه قرار می گیرند. مرکبات مصرف شده در طی هفته باید برابر با ۳ واحد باشند.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

تخم کتان

چربی های مفید برای سلامت قلب دارد و با فیبر شناخته می شود. بر روی درمان زنان مبتلا به سرطان سینه نتیجه بخش بوده و مرگ سلول سرطانی را به همراه داشته است.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

این درمان برای مردان مبتلا به سرطان پروستات نیز مفید بوده و از تکثیر سلول های سرطانی ممانعت به عمل آورده است. ۱۰ گرم تخم کتان را به شکل آسیاب شده وارد برنامه غذایی خود کنید تا فیبر موجود در آن شما را از ابتلا به سرطان روده بزرگ نجات دهد.

گوجه فرنگی

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی درمانی برای سرطان به حساب می آید. این موضوع در مردان کاهش ابتلا به سرطان پروستات را در بردارد. بهتر است از این خوراک باارزش به اندازه ۲ تا ۳ واحد در روز میل کنید.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

سیر

برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. البته پیاز، تره فرنگی، موسیر و …. نیز چنین نقشی را دارند. این موضوع بر روی ۴۷۱ نفر به اثبات رسیده و احتمال ابتلا به سرطان پروستات را در آن ها کاهش داده است. بهتر است ۲ تا ۵ گرم به شکل روزانه از آن بهره مند شوید. این خوراک از سرطان روده و معده جلوگیری می کند.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

ماهی چرب

بهتر است این ماهی ها را به شکل هفتگی مصرف کنید. این موضوع بر روی ۴۷۸ هزار و ۴۰ نفر بررسی شده و نشان می دهد مصرف ماهی چرب از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند. این موضوع در حالی است که گوشت قرمز احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد.

پیشگیری از سرطان با 13 خوردنی

ماهی چرب به دلیل اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D برای پیشگیری از سرطان استفاده می شود. ماهی خال خالی، ماهی های خانواده آنچوی و ماهی سالمون از جمله ماهی های چرب هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *