دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بهترین روش های طبیعی رفع چین و چروک پوست را بهتر بشناسید

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب ۱۰ روش برای رفع چین و چروک پوست را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم با کمک این روش ها بتوانید چین و چروک های موجود در پوست صورت خود را از بین ببرید.

با بالا رفتن سن چین و چروک هایی در پوست صورت ایجاد می شود و دلیل بوجود آمدن این چروک ها در پوست صورت ضعیف شدن کلاژن و الاستین موجود در بافت پیوندی پوست است. برای از بین بردن چین و چروک پوست صورت روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید به کمک این روش های طبیعی چروک های موجود در پوست صورت خود را به راحتی از بین ببرید و چهره جوان و شادابی داشته باشید، در ادامه با راهکارهای رفع چین و چروک آشنا خواهید شد.

وجود چین و چروک در پوست صورت یکی از بزرگترین معضلات برای خانم ها و آقایان است که روش های خانگی و شیمیایی زیادی برای از بین بردن چین و چروک پوست وجود دارد که استفاده از روش های شیمیایی ممکن است دارای عوارضی باشد بنابراین بهتر است شما برای از رفع چین و چروک صورت خود از روش های طبیعی و کم هزینه استفاده نمایید.

از بین بردن چروک صورت

رفع چین و چروک پوست صورت با ۱۰ روش طبیعی

چین و چروک و شلی پوست صورت از انواع مشکلاتی هستند که با بالا رفتن سن در پوست صورت ایجاد می شوند در مطالب قبلی رفع شلی پوست صورت و سفت کردن پوست صورت را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم در ادامه روش هایی برای درمان چین و چروک پوست را مشاهده خواهید کرد.

رفع چروک های صورت

۱. روغن زیتون

روغن زیتون دارای مقدار قابل توجهی ویتامین A و ویتامین E است و همچنین روغن زیتونی منبعی غنی از آنتی اکسیدان محسوب می شود و شما می توانید به کمک ماساژ دادن پوست با روغن زیتون سلول های پوست را بازسازی و ترمیم نمایید و با استفاده مداوم از این روغن طبیعی چین و چروک های موجود در پوست صورت خود را از بین ببرید.

روغن زیتون

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نحوه استفاده از روغن زیتون برای از بین بردن چین و چروک

درون ظرفی مناسب چند قطره روغن زیتون و گلیسیرین را با مقداری عسل ترکیب کنید و این ماسک طبیعی را دو بار در روز روی پوست صورت خود بمالید و پوست را ماساژ دهید. این ماسک طبیعی سلول های مرده پوست صورت را از بین می برد و باعث سفت شدن پوست می شود همچنین ماسک روغن زیتون از ایجاد چین و چروک روی پوست صورت جلوگیری می کند.

رفع چین و چروک با روغن زیتون

۲. آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای اسید مالیک است و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست صورت می شود از این رو مقدار چین و چروک های پوست را کاهش می دهد. برای رفع چین و چروک پوست صورت می توانید ژل آلوئه ورا خارج کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را به کمک آب ولرم شستشو دهید.
همچنین می توانید یک قاشق چایخوری ژله آلوئه ورا را با ویتامین E ترکیب نمایید و روی نقاطی از پوست که دارای چین و چروک است به مدت نیم ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت خود را با کمک آب ولرم بشویید.

درمان چروک های پوست صورت با آلوئه ورا

رفع چین و چروک پوست صورت

۳. بادام

چند عدد بادام را در طول شب درون مقداری شیر خیس کنید و صبح روز بعد پوست بادام ها را جدا کنید و آن ها را رنده ریز نمایید سپس عصاره بادام را روی پوست صورت خود قرار دهید همچنین می توانید برای رفع چروک دور چشم و رفع تیرگی زیر چشم این عصاره را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با کمک آب ولرم بشویید.

رفع چروک صورت با بادام

توجه داشته باشید که هر روز باید از این ماسک طبیعی برای از بین بردن چین و چروک صورت استفاده کنید.

ماسک بادام

۴. ماسک عسل و زرده تخم مرغ

مواد لازم 

  • وازلین : ۴ قاشق چایخوری
  • عسل : دو قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ : دو عدد
  • روغن زیتون یا روغن بادام : دو قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک عسل و زرده تخم مرغ 

برای تهیه این ماسک طبیعی ابتدا وازلین را با کمک بخار آب ذوب کنید و بعد از اینکه گرمای وازلین از بین رفت سایر مواد ذکر شده را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شوند سپس مخلوط وازلین را روی پوست صورت خود قرار دهید و پوست را ماساژ دهید و بعد از گذشت نیم ساعت پوست صورتتان را به کمک دستمالی مرطوب تمیز کنید.

ماسک عسل و سفیده تخم مرغ

۵. ماسک گلاب و خیار

ابتدا پوست خیار را رنده ریز کنید سپس به پوست خیار رنده شده مقداری گلاب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت پوست خیار درون گلاب بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست خیار را روی پوست خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت خود را بشویید.

ماسک خیار و گلاب

۶. آبلیمو

مقدار کمی آبلیمو را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه مکث پوست صورت خود را با کمک آب ولرم بشویید و از این روش ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید.
همچنین می توانید درون ظرفی مناسب یک قاشق چایخوری ماست و عسل و روغن ویتامین E را با یکدیگر ترکیب کنید سپس مقداری آبلیمو را به مخلوط این مواد بیفزایید و این ماسک طبیعی را روی پوست صورت خود به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت خود را شستشو دهید.

روش هایی برای درمان چین و چروک
روش بعدی استفاده از آبلیمو این است که می توانید مقداری آبلیمو را با پودر آملا ( انگور هندی ) ترکیب کنید و برای رفع چین و چروک پوست ترکیب این مواد را روی پوست صورت قرار دهید.

از بین بردن چروک صورت با آبلیمو

۷. موز

موز منبع غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان و مواد معدنی است و به خوبی با چین و چروک های صورت مبارزه می کند و شما می توانید برای رهای از چین و چروک های پوست صورت دو بار در هفته از موز استفاده کنید همچنین استفاده از موز باعث جوانسازی پوست صورت می شود.

درمان چروک های صورت با موز

روش استفاده از موز برای رفع چین و چروک پوست صورت 

ابتدا دو موز رسیده را له کنید و به صورت خمیر در آورید سپس موزهای له شده را روی قسمت های چروک پوست صورت خود قرار دهید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه پوست صورت خود را با کمک آب ولرم بشویید.
می توانید موز را به همراه مقداری عسل و آووکادو ترکیب کنید و مخلوط این مواد را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت را با کمک آب گرم بشویید.

از بین بردن چروک پوست صورت

۸. هویج

هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که برای رفع چین و چروک صورت مفید است.

درمان چروک صورت با هویج

روش استفاده از هویج برای از بین بردن چین و چروک پوست 

ابتدا ۲ تا ۳ عدد هویج بزرگ را درون مقداری آب بیندازید تا نرم شود سپس هویج ها را له کنید و درون ظرفی مناسب بریزید و عسل را به هویج های له شده بیفزایید و همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید سپس مخلوط مواد ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت خود را با آب گرم بشویید.
همچنین می توانید به مقدار مساوی عسل و آب هویج را روی پوست صورت خود به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت را بشویید توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه دلخواه از این ماسک باید صبح و عصر استفاده کنید.

ماسک هویج

۹. شنبلیله

دانه و برگ و روغن شنبلیله برای درمان چروک های پوست صورت مفید است.

شنبلیله برای رفع چروک پوست صورت

روش استفاده از شنبلیله برای پوست

برگ های تازه شنبلیله را رنده کنید و روی پوست صورت خود از شب تا صبح قرار دهید و صبح بعد از بیدار شدن پوست صورت را با آب گرم بشویید.
همچنین در صورت تمایل می توانید مقداری دانه شنبیله را با آب جوش ترکیب کنید سپس اجازه دهید تا آب سرد شود و صورت خود را به کمک این آب بشویید تا چین و چروک هایتان رفع شود.

درمان چروک صورت با دانه شنبلیله

از بین بردن چین و چروک پوست

۱۰. ماسک سفیده تخم مرغ و خیار

ماسک خیار و سفیده تخم مرغ از انواع ماسک های قوی برای رفع چین و چروک پوست صورت است.

ماسک خیار و سفیده تخم مرغ

مواد لازم 

  • خیار متوسط : یک عدد
  • سفیده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک 

ابتدا خیار را بشویید و پوست آن را بگیرید سپس خیار را به دو قسمت تقسیم کنید و یک قسمت از خیار را تکه تکه کنید و درون مخلوط کن بریزید و خیار را به صورت پوره در آورید سپس پوره خیار را درون آب میوه گیری بریزید و تا جایی که امکان دارد آب خیار را بگیرید.

ماسک خیار

سفیده تخم مرغ را با آب خیار ترکیب کنید و این ماسک طبیعی را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورت را با آب سرد بشویید و از این ماسک طبیعی دو بار در هفته استفاده کنید.

10 روش برای رفع چین و چروک

راه های دیگر جهت رفع چین و چروک

علاوه بر روش بالا با کمک یک سری راهکارهای مفید دیگری نیز می توانید از شر چروک های پوست تان خلاص شوید و پوستی به دور از چین و چروک داشته باشید.

روغن نارگیل :

استفاده از روغن نارگیل کمک زیادی به از بین بردن چروک های پوست می کند زیرا، فاصله های موجود در اپیدرم را پر می کند و باعث از بین بردن چین و چروک و نرم شدن پوست می شود همچنین، به منظور درمان خشکی پوست نیز می توانید از این روغن استفاده کنید.

روش های درمان چین و چروک

شستن صورت به صورت منظم :

شستن صورت به صورت منظم نقش مهمی در از بین بردن چین و چروک ها ایفا می کند بنابراین، هر شب صورت تان را به مدت سه تا پنج دقیقه بشویید زیرا، همانطور که می دانید خوابیدن با آرایش عوارض زیادی بر روی پوست دارد و در نهایت منجر ایجاد به چین و چروک می شود از این رو، پیش از خوابیدن به منظور تمیز کردن پوست تان از پاک کننده های صورت استفاده نمایید و در آخر پوست تان را با مقداری آب سرد بشویید.

ماساژ پوست :

طبق تحقیقات انجام شده ماساژ پوست سبب افزایش گردش خون در پوست می شود و در نتیجه باعث درخشان شدن پوست و رفع چین و چروک خواهد شد بنابراین، با کمک انگشتان تان می توانید اقدام به ماساژ صورت کنید.

راهکاری از بین بردن چین و چروک

تغییر دادن حالت خواب :

برخی از چین و چروک ها بر اثر حالت خوابیدن ایجاد می شوند که چروک های فشاری نام دارند و با قرار دادن صورت تان روی بالش به پوست تان فشار وارد شده و در نهایت منجر به ضعیف شدن برخی قسمت های پوست و ایجاد چروک خواهد شد از این رو سعی کنید به پشت بخوابید.

مرطوب کردن روزانه پوست :

جهت درمان چین و چروک پوست مرطوب کردن پوست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با افزایش سن پوست رطوبت خود را از دست می دهد از این رو، از کرم مرطوب کننده جهت آب رسانی پوست تان استفاده کنید تا علاوه بر درمان چین و چروک از بروز آن نیز جلوگیری شود.

علاوه بر استفاده از ماسک ها و مواد طبیعی ذکر شده برای از بین بردن چین و چروک پوست باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب و کشیدن سیگار اجتناب کنید و استرس و عصبانیت خود را کاهش دهید و علاوه بر این شب ها زودتر بخوابید و خواب کافی در طول شبانه روز داشته باشید، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *