دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی یک ایده جذاب برای پذیرایی از مهمان ها

  • زهرا خانزاده
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

برای علاقمندان به تهیه انواع دسر، در این بخش از مطالب آشپزی آرگا، طرز تهیه تیرامیسو لیوانی را به اشتراک گذاشته ایم، امیدواریم این دسر خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

تیرامیسو از جمله دسرهای ایتالیایی می باشد، که انواع مختلفی دارد، اما معمولا مواد پایه در تهیه آن خامه فرم داده شده، بیسکویت و قهوه غلیظ دم کشیده شده یا اسپرسو می باشد. در ادامه این بخش می توانید، با طرز تیرامیسو لیوانی آشنا شوید، بنابراین اگر شما نیز به دنبال تهیه یک تیرامیسوی بسیار خوشمزه هستید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو لیوانی

دسر تیرامیسو انواع گوناگونی دارد، از جمله نمونه های پرطرفدار این دسر می توان به تیرامیسو با پتی بور و تیرامیسو ساده اشاره کرد.

 طرز تهیه تیرامیسو لیوانی با طعم بی نظیر

مواد مورد نیاز برای تهیه تیرامیسو لیوانی برای ۴ نفر عبارت است از:

  • خامه ترش/ یک دوم لیوان
  • بیسکویت لیدی فینگر/ ۱۰ عدد
  • پنیر خامه ای/ ۱۱۵ گرم
  • قهوه غلیظ دم کشیده/ یک دوم لیوان
  • وانیل/ یک قاشق چایخوری
  • چیپس شکلات و پودر کاکائو/ مقداری برای تزیین

تیرامیسو لیوانی

دستور تهیه تیرامیسو لیوانی:

پنیر خامه ای و خامه ترش را درون یک ظرف مناسب بریزید. سپس وانیل و شکر را نیز به آن بیافزاید و با استفاده از همزن برقی مواد را به طور کامل با هم مخلوط نمایید، تا زمانی که خامه بسته شود و یا به اصطلاح فرم بگیرد، حال خامه فرم داده شده را داخل یخچال بگذارید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در مرحله بعدی ساخت تیرامیسو لیوانی باید ۵ عدد لیدی فینگر را خرد کنید و آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم نمایید و هر قسمت را داخل یک لیوان بریزید.

نکته: به جای بیسکویت لیدی فینگر می توانید، از بیسکویت های ساده نیز استفاده کنید.

در ادامه، داخل هر لیوان و روی بیسکویت های خرد شده باید، مقداری قهوه غلیظ دم کشیده(۱ قاشق غذاخوری) بریزید. سپس اجازه دهید تا قهوه به خوبی جذب بیسکویت گردد.

آنگاه خامه را از یخچال بیرون بیاورید و درون هر چهار لیوان، به میزان ۱ قاشق خامه بریزید.

پس از آن مابقی لیدی فینگرها را خرد کنید و مجددا به چهار قسمت تقسیم کنید و روی خامه داخل هر لیوان بریزید.

در مرحله آخر، باید مابقی خامه فرم داده شده را درون قیف قنادی بریزید و با آن سطح لیدی فینگرهای خرد شده را بپوشانید. بعد با استفاده از پودر کاکائو و چیپس شکلاتی می توانید ترامیسو آماده شده را تزیین نمایید.

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

آموزش تهیه تیرامیسو شکلاتی

 همانطور که می دانید تیرامیسو دارای انواع مختلفی هستند که یکی از انواع آن تیرامیسو شکلاتی می باشد که مانند تیرامیسو ساده به راحتی تهیه می شود، در ادامه مطلب دستور تهیه تیرامیسو شکلاتی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی و در مدت زمان کمی این دسر خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • پنیر خامه ای : صد گرم
  • شکلات صبحانه فندقی یا نوتلا : صد گرم
  • خامه فرم گرفته غلیظ : دویست گرم
  • قهوه دم کرده غلیظ : به مقدار لازم

آموزش تهیه تیرامیسو شکلاتی

نحوه تهیه :

در روش تهیه تیرامیسو شکلاتی پیش از شروع به کار ابتدا نوتلا و پنیر را از داخل یخچال خارج کرده و اجازه دهید هم دمای اتاق شود سپس قهوه را دم کرده و به منظور فرم گرفتن خامه آن را هم بزنید.

حالا به آن پنیر خامه ای را بیفزایید و اجازه دهید تا با هم ترکیب شوند و بعد از یکدست شدن به آن نوتلا را اضافه کرده سپس مواد را با هم ترکیب کنید.

 حالا کیک شکلاتی را کف ظرف مورد نظر ریخته و مقداری از قهوه دم کرده را روی کیک مالیده سپس یک لایه از کرم آماده شده را روی کیک ریخته و پخش کنید.

در مرحله پایانی از دستور تهیه تیرامیسو شکلاتی، لایه ای از کیک شکلاتی گذاشته سپس با قهوه مرطوب کرده و مابقی کرم را روی آن مالیده سپس با شکلات رنده شده یا کاکائو تزیین نمایید و اجازه دهید داخل یخچال بماند تا خنک شود، نوش جان.

مراحل تهیه تیرامیسو شکلاتی

نکات تکمیلی

۱. مقدار مواد گفته شده تقریبا برای چهار نفر مناسب است.

۲. تیرامیسو شکلاتی را می توان به عنوان دسر و یا میان وعده نوش جان کنید.

۳. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا پانزده دقیقه می باشد.

ضمن سپاس از همراهیتان با طرز تهیه تیرامیسو لیوانی، در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با طرز تهیه قهوه اسپرسو و انواع تیرامیسو می توانید از مطالب قبلی آرگا در بخش آموزش آشپزی دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *