دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد و نکات طبخ بهتر

  • ندا خوشرو
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

حریره بادام یک غذای کمکی بسیار مقوی برای نوزاد شما است. در این مطلب طرز تهیه حریره بادام را به شما عزیزان آموزش می دهیم تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

حریره بادام سرشار از ویتامین، کلسیم، پتاسیم، آهن و منگنز است که به رشد استخوان های کودک کمک می کند و همچنین سبب افزایش وزن و انرژی در نوزادتان می شود، شما می توانید برای یادگیری روش ساخت حریره بادام برای نوزاد تا پایان مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حریره بادام با طعم عالی

یکی از دغدغه های اصلی مادران زمانی که کودک شان به سن شش ماهگی می رسد تهیه غذای مناسب برای کودک دلبند شان است که علاوه بر مقوی بودن راحت هضم شود و همچنین به رشد جسمی و ذهنی او نیز کمک کند که می توان به حریره بادام یا فرنی بادام اشاره کرد که به عنوان یک غذای کمکی برای کودک محسوب می شود که از جمله غذاهای سنتی به شمار می رود که حتی در بین بزرگسالان و همچنین افرادی که از پوکی استخوان رنج می برند بسیار مفید است و در ماه رمضان نیز به عنوان افطاری می توان حریره بادام را میل کنید.

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد

 شما می توانید از ماه هفتم خوردن حریره بادام و فرنی را برای کودک خود آغاز کنید. میزان مصرف حریره بادام در روز ۶ وعده است که در هر وعده دو قاشق مرباخوری حریره بادام را باید به کودک خود بدهید. در این قسمت از بخش آشپزی طرز ساخت حریره بادام را مشاهده خواهید کرد.

حریره بادام یک غذای مقوی برای کودک شما

 مواد لازم برای ۱ نفر

آب : ۲/۳ لیوان (دو سوم لیوان )
آرد برنج : یک قاشق مرباخوری
بادام : ۴ عدد
روغن مایع : یک قاشق چای خوری
شکر: یک قاشق چای خوری
شیر: نصف لیوان

نحوه تهیه حریره بادام

در مرحله اول بادام ها را در ظرف مناسبی ریخته و سپس آب گرم را به بادام اضافه کنید و به مدت ۴ ساعت اجازه دهید تا بادام ها در درون آب باقی بمانند.

بادام خیس شده

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از مدت زمان ذکر شده پوست بادام ها را به طور کامل بکنید.

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد

بعد از اینکه بادام ها را پوست کندید آن ها را به خوبی رنده کنید.

حریره بادام خوشمزه

در ظرف مناسبی بادام رنده شده را بریزید سپس شیر و  آرد برنج را به ظرف اضافه کنید. توجه داشته باشید که آرد برنج و بادام های رنده شده باید به خوبی در شیر حل شوند.

حریره بادام

سپس ظرف را بر روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید. بعد از چند دقیقه شکر و آب را به قابلمه اضافه کنید و آن ها را به خوبی با شیر و آرد برنج مخلوط کنید و به صورت مکرر این مخلوط را هم بزنید. بعد از ۲۰ دقیقه حریره بادام آماده است.

طرز تهیه حریره بادام مقوی

آموزش تهیه حریره بادام به روش ساده

حریره بادام را می توانید به روش های مختلفی تهیه کنید به همین خاطر یک روش ساده تر دیگری را نیز در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

مواد لازم :

  • بادام : شش عدد
  • آرد برنج : یک قاشق غذا خوری
  • شکر : به میزان لازم
  • آب : به مقدار لازم
  • شیر چرب : نصف پیمانه

دستور تهیه :

در روش تهیه حریره بادام ابتدا بادام ها را به همراه نصف لیوان آب داخل قابلمه بر روی حرارت متوسط گذاشته و پس از به جوش آمدن چهل ثانیه صبر کرده سپس حرارت را خاموش کرده و بادام ها را با آب سرد آبکشی نمایید.

حالا پوست بادام ها را گرفته و همراه با پنج قاشق آب و شکر داخل مخلوط کن ریخته تا مواد کاملا یکدست شود حالا مخلوط به دست آمده را داخل یک قابلمه کوچک ریخته و بر روی حرارت بگذارید.

در مرحله آخر از طرز تهیه حریره بادام حالا به قابلمه شیر را نیز بیافزایید و مواد را مرتب هم بزنید و آرد برنج را نیز در شیر حل نمایید و به هم زدن ادامه دهید تا غلظتی مانند ماست به خود بگیرد حالا حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید حریره خنک شود، نوش جان.

نحوه تهیه حریره بادام

نکاتی برای تهیه حریره بادام

  1. بهتر است حریره بادام را در ظرف لعابی و غیر از تفلون بپزید.
  2. می توانید بادام ها را از ۲۴ ساغت قبل در گلاب و آب و شکر خیس کنید تا حریره بادام خوشمزه تر شود.
  3. در دستور ساخت حریره بادام برای نوزاد می توانید جهت افزایش کالری از روغن زیتون نیز استفاده کنید.
  4. اگر قصد دارید که از روغن زیتون در حریره بادام استفاد کنید روغن زیتون را سه دقیقه قبل از خاموش کردن شعله گاز به حریره بادام اضافه کنید.
  5. توجه داشته باشید که غلظت حریره بادام باید همانند غلظت ماست باشد.
  6. حریره بادام خیلی زود می سوزد بنابراین به طور مداوم آن را هم بزنید.

حریره بادام یک غذای بسیار مفید برای نوزادان است در طرز تهیه حریره بادام می توانید به جای شیر پاستوریزه از شیر مادر نیز استفاده کنید و اگر تمایل دارید که حریره را با شیر مادر بپزید شیر مادر را در پایان به حریره اضافه کنید. برای مشاهده آموزش انواع دسر و پیش غذا کلیک کنید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *