دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

علل گلو درد و موثرترین راه های درمان گلو درد

  • سمانه عقیقی
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

گلودرد یک بیماری شایع است که بعلت عفونت در حلق ایجاد می شود. علل گلودرد عفونت های ویروسی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا، عفونت های باکتریایی مانند دیفتری و عوامل محیطی که باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می شوند،می باشد.

بیشتر در زمانی که هوا سرد است و فرد مبتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا می شود گلودرد به سراغش می آید. گلو درد یا آنژین زمانی در فرد بروز می کند که حلق و لوزه های کامی دچار عفونت و التهاب شود. گلودرد علت های مختلفی دارد و زمانیکه فرد چیزی را می خواهد ببلعد این درد بیشتر می شود، که در اکثر موارد با تب همراه است. بی اشتهایی ، سردرد و تب ، ناخوشی کلی در تمام بدن ، تغییر در تن صدا، متورم شدن غدد نزدیک گردن از نشانه های گلودرد است.

علل گلو درد و راه درمان آن

چندین دلیل برای ابتلا به گلو درد وجود دارد. راه های درمان آن نیز فراوان است که استفاده از داروهای گیاهی تاثیر سریع تر و بهتری دارند.

گلودرد

از جمله دلایل گلو درد می توان اشاره کرد به :

عفونت ویروسی : این عفونت ها ناشی از عامل های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد.

عفونت باکتریایی : این عفونت ها نیز ناشی از عوامل باکتریایی مانند دیفتری می باشد.

  •  آرون گروپس

عوامل محیطی : داشتن آلرژی و حساسیت به مواد و ذرات خاص باعث ایجاد التهاب گلو و بروز درد در آن می شود.

در درمان گلو درد ویروسی نیازی به داروی خاصی نیست و با استراحت و روش های درمان در منزل می توان بعد از 7 الی 10 روز به سلامتی دوباره رسید. غرغره کردن آب و نمک ، استفاده از بخورهای گیاهی مانند اکالیپتوس، مخلوط عسل با دارچین یا آب لیموترش،آویشن،مریم گلی، اسطوخودوس، مکیدن سیر، نوشیدن مایعات فراوان که خنک نباشند، نکشیدن سیگار و قلیان ، شستن مرتب دست و صورت و خشک کردن آن ها همه از روش های درمان آنژین در منزل می باشند. اما در عفونت هایی علت آن باکتری دست داشته باشد پزشک آنتی بیوتیک و پنی سیلین در صورت نداشتن حساسیت به آن، برای بیمار تجویز می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *