دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

۶+۱ وسیله در خانه که آن را مجلل و زیباتر خواهد کرد

  • یلدا محمدی
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

بودن بعضی وسایل در خانه نه فقط باعث زیباتر شدن آن می‌شود؛ بلکه می‌تواند آن را مجلل کند. این وسایل همان‌هایی هستند که ارزش هنری زیادی دارند و به دلیل همین متفاوت بودن، می‌توانند خانه‌ای با شکوه برایتان بسازند.

اگر به دنبال این هستید که به خانه‌تان سر و شکل یک خانه مجلل را بدهید و از دیدنش حظ ببرید، تهیه وسایلی که در این مقاله راجع به آن‌ها می‌خوانید، شما را به هدفتان خواهد رساند. می‌توانید با توجه به بودجه‌تان سراغ هر کدام یا تمام این گزینه‌ها بروید.

  1. فرش را دست کم نگیرید

یکی از بهترین وسایلی که می‌توانید با اضافه کردن آن به محیط خانه‌تان، فضایی مجلل و شیک به وجود بیاورید، فرش است. فرش مثل یک تابلوی زمینی عمل می‌کند که می‌تواند دنیایی از نقش و نگار را به محیط خانه اضافه کند؛ نقش و نگارهایی که نماینده سلیقه صاحب خانه هستند. مسئله مهم این است که باید برای خرید فرش دستبافت اصیل ایرانی، هزینه زیادی کنید و خیلی‌ها دوست دارند با صرف هزینه کم بتوانند منزلشان را مجلل کنند. در این صورت انتخاب از بین انواع فرش ماشینی ابریشمی اصیل تبریز و کاشان می‌تواند حکم یک تیر و دو نشان را برای شما داشته باشد.

  1. توجه به مدل لوستر

انواع مدل لوسترهای مختلف در بازار وجود دارد که هر کدام می‌تواند حال و هوای خاصی به محیط منزل ببخشد؛ اما کسی که دوست دارد خانه‌اش را شیک و مجلل کند، بهتر است سراغ لوسترهایی برود که ابهت منزلش را بیشتر کنند. یکی از بهترین مدل‌ها برای خانه‌های بزرگ و مجلل لوسترهای چند شاخه کریستالی است. به طور کلی لوستری که شیشه تراش خورده داشته باشد و مات نباشد، می‌تواند با انعکاس نور، فضایی رویایی و جذاب ایجاد کند که با استفاده از لوسترهای کم شاخه و مات امکان پذیر نخواهد بود. لوستر کریستالی واجد همه این ویژگی‌ها هست. تنها نکته‌ای که ممکن است دردسر ساز باشد، قلق‌های تمیز کردن لوستر کریستالی است که یاد گرفتنشان هم آسان است.

  1. مبلمان استیل و کلاسیک

دکوراسیون  و چیدمان منزل

کافی است سری به فروشگاه‌های مبلمان منزل بزنید تا با انواع و اقسام مبل‌های زیبا رو به رو شوید؛ اما کدام یک از این مدل‌ها برای خانه‌ای که دوست دارید شکوه بیشتری داشته باشد مناسب است؟ بهترین جواب برای شما مبلمان استیل است. اگر دوست دارید فضای منزلتان خودمانی و راحت باشد، می‌توانید از مبلمان ساده امروزی با رنگ‎های شاد و متنوع استفاده کنید؛ ولی برای داشتن یک خانه با ابهت، مبلمان استیل به مراتب بهتر هستند.

یکی دیگر از نکاتی که خوب است به آن دقت کنید، داشتن کنده‌کاری‌های زیبا روی مبلمان، میز ناهار خوری یا حتی تخت خواب است. اگر بتوانید مبلمان با کنده‌کاری‌های زیباتر و جزئی پیدا کنید، ناخود آگاه احساس شیک بودن را بیشتر به خودتان و مهمان‌هایتان انتقال خواهید داد.

  1. اهمیت استفاده از تابلو فرش

یکی دیگر از وسایلی که حضور آن در خانه به زیبایی و شکوه بیشترش کمک می‌کند، تابلو فرش است. انواع تابلو فرش دستباف و ماشینی وان یکاد برای خانواده‌هایی با اعتقادات مذهبی یا سایر طرح‌ها و نقشه‌ها برای بقیه افراد می‌توانند به کمک سلیقه‌های متفاوت بیایند و گزینه‌ای را که بیشتر به حال و هوایشان نزدیک است، در دسترسشان قرار دهد.

نکته مهمی که خوب است موقع انتخاب تابلو فرش به آن دقت کنید، هماهنگی آن با تم کلی خانه، رنگ فرش‌ها و مبلمان است. اگر رنگ تابلو فرشتان به سایر وسایل نیاید، در واقع پولتان را دور ریخته‌اید.

  1. کدام ظروف مجلل هستند؟

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

شاید برایتان جالب باشد بدانید، ظروفی که در خانه و آشپزخانه‌تان به کار می‌برید، نقشی اساسی در ایجاد احساس مجلل بودن ایفا می‌کنند. معمولا ظروف مجلل را شامل ظروف نقره، مس و کریستال قرار می‌دهند؛ اما با توجه به اینکه ظروف نقره هزینه زیادی به خودشان اختصاص می‌دهند و غذا پختن یا خوردن در ظروف مسی هم خطرهای خاص خودش را دارد، این دو گزینه عملا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این وضعیت از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  • انتخاب ظروف سیلور: ظروف سیلور یکی از بهترین جایگزین‌ها برای ظرف‌های نقره کلاسیک هستند. سرو غذا داخل این ظروف و گرم نگه داشتنشان با استفاده از وارمر می‌تواند میز شام شما را صمیمی و گرم کند.
  • توجه به رنگ‌ها: رنگ‌ها تاثیر زیادی روی احساسات انسان دارند. به خاطر داشته باشید استفاده از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای و ترکیب آن‌ها با رنگ سفید، می‌تواند ظروف شما را مجلل و رویایی کند.
  • ظروف کریستالی: اگر بودجه‌ای که برای خرید ظرف کریستالی در نظر گرفته‌اید، زیاد نیست، ظرفی بخرید که در مرکز توجه واقع شود. برای مثال می‌توانید یک شکلات خوری کریستال شیک بخرید و آن را روی میز قرار دهید؛ اما سایر ظروفتان را ساده‌تر انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید می‌توانید از کریستال‌های رنگی زیبا، برای بخشیدن انرژی بیشتر به میز پذیرایی‌تان کمک بگیرید.
  1. توجه به انواع اکسسوری‌ها

اکسسوری یا لوازم تزئینی در ایجاد محیط زیبای خانه نقش پر رنگی ایفا می‌کند. به خاطر داشته باشید هر چه تعداد وسایل دکوری شما کمتر باشد، اما ارزش بیشتری داشته باشد؛ بهتر از این است که تعداد وسایلتان زیاد باشد اما ارزش هنری زیادی نداشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به جای خرید چند قطعه لوازم دکوری معمولی، پولتان را صرف خرید یک قطعه وسیله دکوری خاص و زیبا کرده و به خصوص به این نکته دقت داشته باشید که لوازم دکوری باید با کلاسیک یا مدرن بودن وضعیت خانه هماهنگ باشند. نمی‌توانید یک قطعه اکسسوری مدرن تهیه کنید و آن را در جوار تابلو فرشی با طرح سنتی بگذارید. سعی کنید در هر شرایطی هارمونی را رعایت کنید.

  1. استفاده از وسایل قدیمی

معمولا در هر خانه‌ای وسیله‌ای قدیمی پیدا می‌شود که به مرور زمان ارزش مادی و معنوی بیشتری پیدا کرده است؛ اما بسیاری به جای اینکه این وسایل را در معرض دید قرار دهند، آن‌ها را در نقاط کور دکوراسیون خانه می‌گذارند. چنانچه قصد خرید وسیله‌ای را دارید که عتیقه است یا در حال حاضر یک شی قدیمی با ارزش در منزلتان دارید، سعی کنید آن را به مرکز توجه تبدیل کنید. برای مثال اگر یک گرامافون قدیمی دارید، آن را روی یک میز زیبا قرار دهید که مرکز توجه است و اطرافش را با قطعات کوچک دکوری، تزئین کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *