دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

با بهترین مکان های دیدنی بمبئی هندوستان آشنا شوید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ دی ۱۳۹۷
  • ۰

هندوستان از کشورهای مهم دنیا است که همه آن را با جاذبه های طبیعی ودریای عظیم آن می شناسند. بمبئی از شهرهای توریستی در این کشور است و مکان های دیدنی بمبئی نیز دارای جاذبه های بسیار خاصی در هندوستان است.

در بمبئی می توانید تلفیقی از جاذبه های تاریخی و طبیعی را مشاهده کنید این شهر که پایتخت هندوستان شناخته می شود از شهرهای مهم هندوستان و از مهم ترین مکان های دیدنی آن است. در این شهر می توانید از معابد آن دیدن کنید همچنین دیگر جاذبه ها و مکان های دیدنی بمبئی نیز دارای جذابیت های خاصی هستند که برای گردشگران این شهر و مناطق اطراف شناخته شده است.

      نمایی از بمبئی

مکان های دیدنی بمبئی:

شهر بمبئی نه تنها به لحاظ گردشگری بلکه از جهت تجاری نیز دارای اهمیت است و مهم ترین مراکز خرید در  سطح کشور در این شهر وجود دارد. بازارهای قدیمی و دروازه های اصلی شهر نیز در این منطقه دارای ارزش و اهمیت بالایی است.

مناطق زیبای بمبئی

حوض بانگانگا:

این منطقه از مناطق مسکونی قدیمی است که دارای گذشته تاریخی طولانی می باشد حوضی که در این مکان وجود دارد به لحاظ معنوی و فرهنگی نیز از اهمیت ویژه ای برخورادار است و در دین مردمان این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مکان های دیدنی بمبئی

 

  •  آرون گروپس

مسجد و آرامگاه حاج علی:

این مسجد که یکی از مکان های دیدنی بمبئی است توسط یکی از صوفیان و تاجران در این منطقه ساخته شده است این آرامگاه محل دفن پیر حاج علی شاه بخاری است که این مکان را احداث کرده است.

مکان ها خاص بمبئی

حوزه هنری کالا گودا:

از جمله مراکز فرهنگی و جاذبه های مهمی که می توان در این شهر جست و جو کرد این مرکز فرهنگی است مجسمه ای که در این مکان قرار دارد و به اسب سیاه شهرت دارد ارزش بیشتری به این گالری فرهنگی بخشیده است.

دیدنی ها در بمبئی

دروازه هند:

این دروازه از بناهای شناخته شده در هندوستان است بنای اصلی این دروازه توسط جورج پنجم و ملکه ماری ساخته شده است. مناظر این منطقه با وجود قایق هایی که دارد شناخته شده است.

دیدنی های تاریخی بمبئی

این دروازه به عنوان یکی از آثار باستانی در این منطقه محسوب می شود در این منطقه فروشندگانی که انواع کالای جالب را به فروش می گذارند توجه هر گردشگری را به خود جلب می کنند.

ساختمان های قدیمی:

یکی دیگر از مکان های دیدنی که در بمبئی مشاهده خواهید کرد وجود ساختمان های قدمی با معماری های خاص آن است که نشان دهنده معماری این بناها در دوران استعمار است.

دیدنی ها در بمبئی

موزه شاهزاده ولز، ایستگاه راه آهن ویکتوریا، ساختمان های هورنیمان و باغ های بزگ اطراف بر جذابیت های این بای دیدنی و توریستی در هندوستان افزوده اند.

غازهای الفتنا:

اگر قصد گشت و گزار در مکان های طبیعی و جاذبه های طبیعی بمبئی را دارید به شما دیدن این غازهای تماشایی را پیشنهاد می کنیم که دارای ارز و قدمت تاریخی نیز هستند.

مکان های گردشگری بمبئی

از دیگر جاذبه های توریستی و مکان های گردشگری که در بمبئی وجود دارد می توان به بازارهای سنتی آن اشاره کرد همچنین رختشوی خانه نیز از دیگر جاذبه ها در این منطقه محسوب می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *