دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی خوانسار را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ دی ۱۳۹۷
  • ۰

خوانسار از شهرهای زیبای استان اصفهان است انی شهر توریستی زیبا دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است و یکی از مکان های دیدنی خوانسار شامل طبیعت لاله زارهای آن است که دارای مناظری بی نظیر و تماشایی است.

اگر قصد مسافرت به مناطق خوش آب و هوای ایران را دارید می توانید شهر خوانسار را برای سفر خود انتخاب کنید این شهر طبیعت باشکوه این شهر  و اماکن دیدنی خوانسار دارای مناظر متفاوت و جالبی است که توجه گردشگران این منطقه را به خود جلب می کند. چشمه های آب معدنی، کوه های پر برف، سبزه زارها و درختان فراوان بر جذابیت های این مکان دیدنی در اصفهان افزوده است.

        دیدنی های مهم خوانسار

معرفی مکان های دیدنی خوانسار:

شهر خوانسار در فصل بهار دارای دیدنی های بسیار جذاب است طبیعت این شهر در فصل بهار به حدی جذاب است که گردشگران این فصل را برای تفریحات و گشت و گزار خود انتخاب می کنند.

مکان های دیدنی خوانسار

مقبره بابا پیر ترک:

این آرامگاه که به آرامگاه شیخ اباعدنان معروف است از جمله جاذبه ها تاریخی و توریستی در خوانسار است که از دوران صفویه باقی مانده است. و قدمت آن به قرن ۸ باز می گردد و آرامگاه ۶ نفر از عارفان این دوران است.

روستای دره بید:

این روستا از جمله جاهای دیدنی خوانسار و تفرجگاه های است که در این منطقه برای گردشگران وجود دارد دشت لاله های واژگون از مهم ترین مناظر و طبیعت های زیبا است که در این روستا قرار گرفته است.

  •  آرون گروپس

جاذبه ها در خوانسار

مسجد جامع خوانسار:

مسجد جامع خوانسار از جاذبه هایی است که در جنوب شرقی این منطقه قرار دارد بنای این مسجد نیز در دوران صفویه ساخته شده است.

دیدنی های زیبای خوانسار

کوچه باغ های خوانسار:

شهر خوانسار را به جاذبه های کوچه باغ های آن می شناسند دیوارهای خشتی و درختانی که در این منطقه وجود دارند دارای مناظری چشم نواز است. از محله های زیبا و قدیمی که از کوچه باغ های خوانسار است محله دوراه، پایتخت، صفائیه، محله بالا و چشمه آخوند است.

خوانسار و جاذبه های آن

خانه تاریخی ابهری ها:

این خانه تاریخی توسط حاج سید محمد باقر ابهری است بنای اصلی این خانه به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته است معماری این خانه تاریخی متعلق به دوران قاجار است. نقاشی ها، گچبری ها و ایوان های ساخته شده این بنا به سبک قاجاری است.

مناطق گردشگری خاص خوانسار

دشت لاله های واژگون منطقه گلستان کوه:

این دست از طیبعت های زیبا و دوست داشتنی خوانسار است در این دشت می توانید از گیاهانی با خاصیت دارویی آن استفاده کنید.

جاذبه ها و مکان های دیدنی خوانسار

پارک جنگلی سرچشمه:

این پارک دیدنی دارای چشمه ای با آب گوارا است سکوهایی که در این پارک وجود دارد محلی برای استراحت گردشگران است. این پارک با هوای مطبوع و مناظر زیبایی که دارد برای گردشگران بسیار جذاب و تماشایی است.

غار دامنه:

این غار در یکی از دره های کوه های خوانسار قرار و از مناطق دیدنی خوانسار است این غار هم به لحاظ تاریخی و هم به لحاظ جاذبه های طبیعی ارزشمند است.

جاذبه های توریستی بی نظیری که در شهر خوانسار اصفهان وجود دارد علاوه بر جاذبه های تاریخی دارای طبیعتی تماشایی است که این شهر را به یکی از نقاط گردشگری تبدیل کرده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *