دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در سال ۲۰۱۹ منتظر چه نوآوری هایی در گوشی های موبایل باشیم؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

بازار رقابتی بین گوشی های هوشمند از همیشه داغ تر شده و تمامی شرکت ها در حال امتحان و آزمایش نوآوری ها بر روی برند خود هستند. 

بسیاری از این نوآوری ها در سال ۲۰۱۹ در گوشی ها به کار بسته خواهند شد. این در حالی است که افراد زیادی برای مطلع شدن از قابلیت های جدید انتظار می کشند.

گوشی های ۵G

اگر چه بسیاری از کاربران هنوز با سرعت ۴G آشنا نشده اند، اینترنت نسل پنجم در حال آمدن است. زیر ساخت شبکه ۵G در مراحل ابتدایی است و قرار است در پرچمداران ۲۰۱۹ به کار بسته شود.

نوآوری های سال 2019 در اسمارت فون ها

وان پلاس، سونی، هواوی و سامسونگ برندهای معروفی هستند که نوید استفاده از اینترنت نسل پنجم را در محصولات آینده خود داده اند. با این فناوری سرعت بارگذاری و دانلود به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. ضمن اینکه ظرفیت زیادی برای شبکه پدید می آورد. در این صورت در مکان های شلوغ با قطع شدن اینترنت و آنتن مواجه نمی گردید.

گوشی های منعطف

سامسونگ اخیراً یک نمونه از این گوشی ها را به نمایش گذاشته است. گوشی های منعطف سال ۲۰۱۹ با قیمت بالا راهی بازار می گردند. البته منظور از منعطف دو صفحه نمایش درکنار هم با لولا نیست، بلکه این صفحه نمایش یکپارچه است و قابلیت خم شدن دارد. چنین گوشی هایی در سال ۲۰۱۹ ماه ژانویه رونمایی می گردند.

نوآوری های سال 2019 در اسمارت فون ها

  •  آرون گروپس

تکمیل شدن ناچ

ظاهر صفحه نمایش تا قبل از عرضه  آیفون X در سال ۲۰۱۷ چندان مهم نبود اما در حال حاضر برندهای بسیاری در حال تقلید آن می باشند. این فناوری لازم بود. چون سبب کم شدن حاشیه صفحه نمایش می شد. ضمن اینکه حسگرهای اثر انگشت را می توان با فناوری تشخیص چهره جایگزین کرد یا به پشت صفحه منتقل نمود.

نوآوری های سال 2019 در اسمارت فون ها

ناچ در گوشی هایی چون وان پلاس ۶T به قدری کاهش داده شده که تقریباً دیده نمی شود. در سال جدید تصمیم جدی در مورد انتقال حسگرها و دوربین به زیر صفحه نمایش گرفته شده است.

استفاده از لنزهای بیشتر برای دوربین

بعد از عرضه دوربین چهارگانه حالا نوبت به دوربین های ۵ گانه رسیده و نوکیا در حال کار بر روی این پروژه می باشد. در دوربین گوشی های هوشمند عمق فیزیکی وجود ندارد. ویژگی هایی چون زوم اپتیکال، فناوری ضدلرزش، بازسازی HDR بهتر با ترکیب داده ها و صاف کردن زمینه با بهره مندی از چند لنز در دوربین مهیا می شود.

نوآوری های سال 20نوآوری های سال 2019 در اسمارت فون ها19 در اسمارت فون ها

گوگل به جای بهره مندی از چند دوربین، از یک دوربین با قابلیت نرم افزارهای پردازش تصویر پیشرفته استفاده می نماید. پرچمدار آتی ال جی با دوربین ۸ گانه قادر به تولید عکس های سه بعدی و تصاویر متحرک خواهد بود.

توسعه هوش مصنوعی

هوش مصنوعی اکنون در بسیاری از گوشی های هوشمند به کار گرفته می شود. تراشه های پردازنده برای محاسبات هوش مصنوعی در تلفن های هوشمند به کار گرفته شده است.

این هوش مصنوعی امکانات متفاوتی را در تلفن های هوشمند عرضه می کند. برای مثال قادر به تشخیص گربه یا سگ در عکس می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *